Microsoft vill sabotera Steam och göra Windows till en stängd plattform, enligt Epics medgrundare

Medlem

Steam kan väl bara kontra?

Avstängd
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Sapiens:

gif

Fetstil på det viktigaste.

Hehe okej, tja normalt sett har jag inget emot att läsa igenom lite info men i det här fallet är det lite för mycket text i förhållande till intresse =).

Jag hade inte fetstilen från början. Jag insåg inte hur lång intervjun var.

Avstängd
Skrivet av Walter Bishop:

Steam kan väl bara kontra?

Steam kan bara fortsätta sälja Windows-spel som vanligt. De kan sälja både win32 och UWP. Utvecklare kan göra spel i UWP och publicera varhelst de vill.

Jag kan göra ett enkelt spel idag i uwp och ge dig en länk så du kan ladda ner det. Sweeney gjorde bort sig i sin första artikel i våras och nu är han desperat efter att inte erkänna sitt fel.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Sapiens:

gif

Fetstil på det viktigaste.

Hehe okej, tja normalt sett har jag inget emot att läsa igenom lite info men i det här fallet är det lite för mycket text i förhållande till intresse =).

Jag hade inte fetstilen från början. Jag insåg inte hur lång intervjun var.

Skumläste igenom fetstilen lite, verkar som det klassiska bs snack man kan förvänta sig från en person som Phil Spencer.
Eller som Rich Evans sa i deras E3 2015 video:
https://www.youtube.com/watch?v=EMqJWo1XMAs&t=0m25s

Medlem

Nå, inget varar för evigt. Inte ens Steam.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Ender:
Skrivet av StraxDax:

Alltid kul att se hatet mot MS, det kan vara rykten, och en teori, inget fakta, men är det något negativt så spelar det ingen roll för hata MS ska mn ju till varje pris, och vissa sidor vill gärna ha aftonbladsrubriker baserat på nada.

Hade inte haft någon anledning att ogilla MS ifall de inte börjat med sin förbannat oönskade integritetskränkning. Jag vill ha ett OS, inte ett jäkla FB med OS-funktion.

Folk har ju ljugit för dig. Du har blivit trollad. Det finns inga bevis för vad du påstår.

Ta ett glas vatten innan nästa nubbe

Medlem

Sweeney låter som han överdriver en del här men karln har varit i branschen i ca 25 år som grundare av Epic och en av huvudpersonerna bakom Unreal Engine som är en av spelmediets mest använda spelmotorer. Han har även jobbat med MS på det exklusiva Gears of War så han har mer inblick än de flesta av oss.

...

Det skulle vara intressant att veta hur många av de olika konton (som ofta raderas efter någon argumentation) som dykt upp här genom åren för att försvara/hylla Microsoft är från samma person? En del är ganska uppenbara men det finns nog ett visst mörkertal. Det vore även kul att veta om denna person gör likadant på andra sajter.

Medlem
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Linux fungerar utmärkt på servermiljöer, tycker personligen inte det har en chans när det kommer till GUI då de i min mening är långt efter windows.

Avstängd
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Sapiens:

gif

Fetstil på det viktigaste.

Hehe okej, tja normalt sett har jag inget emot att läsa igenom lite info men i det här fallet är det lite för mycket text i förhållande till intresse =).

Jag hade inte fetstilen från början. Jag insåg inte hur lång intervjun var.

Skumläste igenom fetstilen lite, verkar som det klassiska bs snack man kan förvänta sig från en person som Phil Spencer.
Eller som Rich Evans sa i deras E3 2015 video:
https://www.youtube.com/watch?v=EMqJWo1XMAs&t=0m25s

Det han säger är fakta som gäller idag.

Avstängd

Hahaha

Unreal Engine 4 adds UWP Windows 10 support (don't tell Tim Sweeney)

http://www.windowscentral.com/unreal-engine-4-adds-uwp-window...

k3m
Medlem

oavsett substansen i påståendet. så är det åt det hållet det lutar. gog.com varnar sina köpare att spelen kan sluta fungera på Win10. varför skänker MS bort sitt OS? varför vill Valve gå över till Linux? nä, MS kommer att försöka tvinga folk att anvönda sina tjänster, så är det bara. o ni MS fanatiker, kom ner på jorden o acceptera sanningen.

Medlem

Utvecklingen måste gå vidare men tydligen så vill vissa företag inte det och då är det självklart MS fel.

k3m
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Linux fungerar utmärkt på servermiljöer, tycker personligen inte det har en chans när det kommer till GUI då de i min mening är långt efter windows.

Linux är långt före Windows i GUI o CLI. Windows har ett skrivbord. Linux har flera. GUIet i Linux är separat från OS, vilket inte Windows är. jag ska inte ens dra upp varför CLIet är bättre i Linux.

Avstängd
Skrivet av k3m:

oavsett substansen i påståendet. så är det åt det hållet det lutar. gog.com varnar sina köpare att spelen kan sluta fungera på Win10. varför skänker MS bort sitt OS? varför vill Valve gå över till Linux? nä, MS kommer att försöka tvinga folk att anvönda sina tjänster, så är det bara. o ni MS fanatiker, kom ner på jorden o acceptera sanningen.

Alla dina inköpta Steam-spel kommer sluta fungera. Valve låser allting så du bara kan nå spelen genom att installera SteamOS. Det är det hållet det lutar. Kom ner på jorden och acceptera sanningen.

k3m
Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av k3m:

oavsett substansen i påståendet. så är det åt det hållet det lutar. gog.com varnar sina köpare att spelen kan sluta fungera på Win10. varför skänker MS bort sitt OS? varför vill Valve gå över till Linux? nä, MS kommer att försöka tvinga folk att anvönda sina tjänster, så är det bara. o ni MS fanatiker, kom ner på jorden o acceptera sanningen.

Alla dina inköpta Steam-spel kommer sluta fungera. Valve låser allting så du bara kan nå spelen genom att installera SteamOS. Det är det hållet det lutar. Kom ner på jorden och acceptera sanningen.

kan mycket väl bli så. o du kan inte göra ett skit åt saken. mig bekommer det inte alls. jag använder mig inte av Steam.

Avstängd
Skrivet av k3m:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Linux fungerar utmärkt på servermiljöer, tycker personligen inte det har en chans när det kommer till GUI då de i min mening är långt efter windows.

Linux är långt före Windows i GUI o CLI. Windows har ett skrivbord. Linux har flera. GUIet i Linux är separat från OS, vilket inte Windows är. jag ska inte ens dra upp varför CLIet är bättre i Linux.

Menar du bläddra mellan flera skrivbord? Har du någonsin använt Windows eller? Det har man kunnat göra i decennier. Innan var det ett tillval man kunde ladda ner, men i Win10 är det default.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Har försökt med de "användarvänliga" versionen av Linux och macOS, håller inte med dig överhuvudtaget.

Har upplevt samma sak själv. Problemet, lärde jag mig så småningom, med användarvänliga versioner är att de är för fokuserade på att få in det senaste i OS:et. Det senaste är också det instabilaste, så det är i regel en väldigt dålig första upplevelse av Linux som detta resulterar i. Kan tipsa om Linux Mint, sitter på Mint 18 just nu. Ztabilt, som Dr Alban skulle ha sagt

Skrivet av Phyrino:

paranoid much?
senast igår läste jag att microsoft skulle satsa mer på att släppa spel på steam.

Inte det minsta paranoidt. Mins du games for windows? De har gjort sånt förr.
Vill bara poängtera att jag inte tror att ms är alltigenom onda, vissa saker är de faktiskt rätt bra på (man blir förvånad varje gång ), men med detta sagt så bör man ha i åtanke att de inte drar sig för att manipulera användarbasen för att få dem dit de vill.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Linux fungerar utmärkt på servermiljöer, tycker personligen inte det har en chans när det kommer till GUI då de i min mening är långt efter windows.

Linux är långt före Windows i GUI o CLI. Windows har ett skrivbord. Linux har flera. GUIet i Linux är separat från OS, vilket inte Windows är. jag ska inte ens dra upp varför CLIet är bättre i Linux.

Inget av det där spelar någon roll.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Linux fungerar utmärkt på servermiljöer, tycker personligen inte det har en chans när det kommer till GUI då de i min mening är långt efter windows.

Linux är långt före Windows i GUI o CLI. Windows har ett skrivbord. Linux har flera. GUIet i Linux är separat från OS, vilket inte Windows är. jag ska inte ens dra upp varför CLIet är bättre i Linux.

Vad ska jag ha CLI till? Jag har Ingen användning av det idag och kommer antagligen inte ha det i framtiden heller. Om jag behöver ansluta till en brandvägg eller switch så använder jag putty. Och flera skrivbord? Ja, det är inte som att windows har det inbyggt...

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Linux fungerar utmärkt på servermiljöer, tycker personligen inte det har en chans när det kommer till GUI då de i min mening är långt efter windows.

Linux är långt före Windows i GUI o CLI. Windows har ett skrivbord. Linux har flera. GUIet i Linux är separat från OS, vilket inte Windows är. jag ska inte ens dra upp varför CLIet är bättre i Linux.

Tycker varken de är intuitivt , smidigt eller särskilt användarvänligt vilket var de ja pratade om och inte de tekniska. Dessutom att man forkar distros lika snabbt som folk gör barn gynnar knappast communityn.

Jobbar med unix dagligen och skulle aldrig välja de som desktop. Server är en helt annan historia.

Medlem

Tror inte att detta kommer hända... Men om det mot all förmodan sker byter jag till SteamOS

Qth
Medlem

Suck... är han i farten om det här igen? Han gnällde ju om typ detta redan i Mars, börjar bli lite löjligt. https://www.theguardian.com/technology/2016/mar/04/microsoft-...

KoP
Medlem

Jag tror herr Sweeney har rökt lite för mycket jazztobak minsann.

Avstängd
Skrivet av Qth:

Suck... är han i farten om det här igen? Han gnällde ju om typ detta redan i Mars, börjar bli lite löjligt. https://www.theguardian.com/technology/2016/mar/04/microsoft-...

Detta är en mycket roligare nyhet. Timfoil har ju vägrat porta UE4 till UWP, så MS har gjort det åt honom och gjort det open source. Det är Xbox Advanced Technology Group som håller i det.

Hahaha... Jävlas inte med MS. De kodar bara runt dig

https://forums.unrealengine.com/showthread.php?118375-Unreal-...

http://www.windowscentral.com/unreal-engine-4-adds-uwp-window...

Medlem
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Naa, håller inte med i att windows i sig skulle vara dåligt. Jag spelar väldigt mycket på pc och på windows är det bara att installera och köra. Linux har jag kört med förut och det är ett väldigt bra operativsystem men inte när du ska spela alla spel som finns nu tyvärr, inte heller mac för den delen. När det kommer till just gaming så finns det inget som slår windows i nuläget. Vet man inte det så bör man nog forska lite på internet, Vet en ganska bra sida: https://www.google.se. eller .com. det får man välja själv.

Medlem

wow fz.... gick inte denna paranoida grabb ut med detta för flera månader sedan?

Medlem
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Krångligt... Jämfört med vadå, Mac & Linux/Unix? Nä du, Windows har aldrig varit simplare och användarvänligare än vad det är idag för gamers.

k3m
Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av k3m:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Linux fungerar utmärkt på servermiljöer, tycker personligen inte det har en chans när det kommer till GUI då de i min mening är långt efter windows.

Linux är långt före Windows i GUI o CLI. Windows har ett skrivbord. Linux har flera. GUIet i Linux är separat från OS, vilket inte Windows är. jag ska inte ens dra upp varför CLIet är bättre i Linux.

Vad ska jag ha CLI till? Jag har Ingen användning av det idag och kommer antagligen inte ha det i framtiden heller. Om jag behöver ansluta till en brandvägg eller switch så använder jag putty. Och flera skrivbord? Ja, det är inte som att windows har det inbyggt...

jag menar så klart olika skrivbordsmiljöer, så som Gnome, Kde osv. Det har Windows aldrig haft. jag pratar inte heller om brandvägg elr switch utan om att använda CLI till dagliga uppgifter. CLI är överlägset bättre än GUI när det kommer till bl.a. felsökning.

k3m
Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Krångligt... Jämfört med vadå, Mac & Linux/Unix? Nä du, Windows har aldrig varit simplare och användarvänligare än vad det är idag för gamers.

håller inte med. Windows har alltid strulat som fan. kryptiska felmeddelanden, trasiga systemfiler, virusmottagliga osv. visst kan Linux strula rejält, men då Linux är fritt så är oxå supporten fri jämför Windows betalsupport. ja, finns hur mycket som helst. det Linux saknar är drivrutiner o spel än så länge. men det blir bättre för varje dag. ni som älskar Windows, fortsätt köra det, men kom inte o påstå nå så löjligt som att Windows är bättre.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Thane:

Man kan ju hoppas att folk inser att det är windows som är krångligt och byter ifrån det.

Krångligt... Jämfört med vadå, Mac & Linux/Unix? Nä du, Windows har aldrig varit simplare och användarvänligare än vad det är idag för gamers.

håller inte med. Windows har alltid strulat som fan. kryptiska felmeddelanden, trasiga systemfiler, virusmottagliga osv. visst kan Linux strula rejält, men då Linux är fritt så är oxå supporten fri jämför Windows betalsupport. ja, finns hur mycket som helst. det Linux saknar är drivrutiner o spel än så länge. men det blir bättre för varje dag. ni som älskar Windows, fortsätt köra det, men kom inte o påstå nå så löjligt som att Windows är bättre.

Att påstå att windows är en bättre plattform för pc-spel är inte ett påstående, det är fakta, punkt slut! Att windows inte är perfekt är det få som säger, men för pc spelare är windows idag totalt överlägset allt annat på marknaden och utan konkurrens. Att jämföra spelande i windows med Linux är som att jämföra en Ferrari med en sliten Volvo 740. Det är simpelt, enkelt och väldigt lite som strular, vi lever inte i tider då man behöver drivrutiner för precis allt, behöver mixtra med autoexec.bat och config.sys filer i ms-dos, för att desperat frigöra minne så att spelen ens ska starta. Dessa kryptiska felmeddelanden, trasiga systemfiler är inget som jag märkt av på många år och Windows 10 är väldigt stabilt, de krascher jag upplevt kan räknas på ena handen typ.

Men visst, Windows har givetvis också fel och problem och piratar man spel/program eller surfar runt och laddar ner massa skit utan att tänka sig för, så får man givetvis räkna med att det kan vara trasigt, svårt att patcha och dessutom gör din dator mottagligt för virus på ett helt annat sätt än om man köper det legalt eller kör det på en konsol.

123
Skriv svar