Vilket spel ska man köra?

Inaktiv
Vilket spel ska man köra?

Hallå på er alla, jag har inte haft internet på ett år nu typ och funderar på börja köra ett MMORPG , tänkte på WoW eftersom jag körde betan och det var skoj, jag söker mest PvP i ett MMORPG och pallar inte sitta där hela dagarna, något som ni rekomenderar? WoW (+ xpansion som kommmer), Guild Wars eller nått annat?

Medlem

Tja, om det är PVP du söker så är nog WoW fel, iaf i nuläget. WoW är extremt tidskrävande, speciellt i sin pvp del. Dock så kanske du vill hålla ögonen på nästa patch, som ska fixa pvpn på olika sätt.


signatur

Videomupp

Medlem

Det beror helt på om du ska satsa på rank 14, nu i nästa patch, Drums of War, så hare lagt till world PVP Events så man slipper att vänta i kö flera timmar för att få llira en omgång.
Även crossrealm PVP som borde göra så att det går snabbare att få PVPinstancer ^^

När expen kommer så har det gjort en total revamp av PVP Systemet så som jag förstår det.

PVPandet e kul men tar år och dagar innan man får reward för det.

Vänta tills expansionen som ska komma nu till höst/vinter och köp det, eller så köper du det vanliga nu och levlar dig till 60 så du är med när expen kommer

RP-PVP Servrar FOR THE WIN!


signatur

- PiDuT

Medlem
Skrivet av purplehaze:

Hallå på er alla, jag har inte haft internet på ett år nu typ och funderar på börja köra ett MMORPG , tänkte på WoW eftersom jag körde betan och det var skoj, jag söker mest PvP i ett MMORPG och pallar inte sitta där hela dagarna, något som ni rekomenderar? WoW (+ xpansion som kommmer), Guild Wars eller nått annat?

Varför inte spela ett vanligt FPS spel online istället?

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av purplehaze:

Hallå på er alla, jag har inte haft internet på ett år nu typ och funderar på börja köra ett MMORPG , tänkte på WoW eftersom jag körde betan och det var skoj, jag söker mest PvP i ett MMORPG och pallar inte sitta där hela dagarna, något som ni rekomenderar? WoW (+ xpansion som kommmer), Guild Wars eller nått annat?

Varför inte spela ett vanligt FPS spel online istället?

för att det är två olika saker. Har hört att Lineage 2 har mycket pvp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av purplehaze:

Hallå på er alla, jag har inte haft internet på ett år nu typ och funderar på börja köra ett MMORPG , tänkte på WoW eftersom jag körde betan och det var skoj, jag söker mest PvP i ett MMORPG och pallar inte sitta där hela dagarna, något som ni rekomenderar? WoW (+ xpansion som kommmer), Guild Wars eller nått annat?

Varför inte spela ett vanligt FPS spel online istället?

Nej det är två helt olika, lirar litet Day of Defeat source men sugen på ett MMORPG med bra PvP..

Vad säger ni om Guildwars då?

Medlem

Nu har jag inte lirat det själv, men av det jag har hört av kompisar är det bra. Grym PVP ska det vara i det också. Ingen månadskostnad är ett plus ^^


signatur

Videomupp

Medlem

bg ranking försvinner med 1.12 i wow eller om det är i burning expansionen.

Ska bli ett annat system


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vänta på Warhammer Online: Age of Reckoning om du är ute efter pvp.

Inaktiv

ja warhammer verkar ganska tufft.
jag lirade precis Guild Wars med en polares gamla gubbe, körde med en PvP char, slapp lvla och skit. skit skoj!
bra PvP system tycker jag!

Medlem

Guildwars handlar egentligen mest om PVP, men varken jag eller dom själva kallar spelet för MMORPG. Dom kalla de ngt annat typ MMOCRPG - mmo competitive rpg
Grejen är att så fort du går utanför en stad så får du eller din grupp en egen instans av världen så du träffar inte några andra spelare, utan endast monster/npcs.. och går du in/ut i staden igen är allting spawnat igen, ser exakt likadant ut.. Detta tycker jag tar bort hela MMO delen av spelet, vilket gjorde att jag inte gillade spelet..

Det bästa med spelet är pvp-delen.. du spelar 2on2 matcher på instanserade arenor.. antingen i random ihopsatta team, eller med en guild - vilket är MKT roligare.. särskilt me tanke på att de finns en officiell ladder och har dessutom sätt stora cuper me feta prispengar..

Dock tycker inte jag det ganska så statiska combat-system (markera gubbe, tryck F1-F9 för vilken skill du vill använda, gå lite, kör en till skill) håller så länge.. Det handlar egentligen om att guilden ska komma på bra kombinationer av olika klasser och vilka skills dom ska ha valda..

Så, nu du lite mer om de spelet (;

1
Skriv svar