Varför är HeartGold/SoulSilver så dyra?

Medlem
Varför är HeartGold/SoulSilver så dyra?

Hade ingen DS när de släpptes men fick suget att spela dem nu på mitt 3DS men ett komplett exemplar med Pokewalker går ju på tusen spänn.
Hur kommer det sig? Är det bara nu under Pokémon GO hypen eller har priserna varit så de senaste åren?

Medlem

Jag skulle gissa att det är för att det är en 6 år gammal grej som inte längre produceras. Pengarna ligger nog i att det är ett samlarföremål.

Men det är bara min gissning och det kan nog ha med pokemon Go hypen att göra med då jag inte direkt har haft koll på vad priserna legat på alls =p

Medlem
Skrivet av RobbinL:

Hade ingen DS när de släpptes men fick suget att spela dem nu på mitt 3DS men ett komplett exemplar med Pokewalker går ju på tusen spänn.
Hur kommer det sig? Är det bara nu under Pokémon GO hypen eller har priserna varit så de senaste åren?

Jag fick ge 600kr för HeartGold för två år sedan, så priserna är ingen tillfällighet.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av RobbinL:

Hade ingen DS när de släpptes men fick suget att spela dem nu på mitt 3DS men ett komplett exemplar med Pokewalker går ju på tusen spänn.
Hur kommer det sig? Är det bara nu under Pokémon GO hypen eller har priserna varit så de senaste åren?

Jag fick ge 600kr för HeartGold för två år sedan, så priserna är ingen tillfällighet.

Ändå rätt stor skillnad på 600kr och 1000kr.
Känns som att priserna kan vara lite uppblåsta just nu.
Är sugen på att köpa det men vet inte om man ska vänta eller inte.

Medlem

Priserna på samlarföremål verkar vara uppblåsta generellt just nu. Man kan tro att folk säljer guld.

1
Skriv svar