Gratis (Free) MMORPG

Medlem

Kanske borde se över vad du skriver

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ingen som kan starta en sånhär tråd fast klistrad som uppdateras hela tiden? För jag orkar inte xD

Medlem

Ta och pallra dig över till www.mmorpg.com så ska du se att du hittar allt om open beta i forumet.

Medlem

http://www.metin2.us har testat det och tyckte det var sådär , inget lagg som var märkbart iallafall. såg några svenskar som spelade. men det var längesen jag körde det nu... blev lite sugen på att köra det igen så blir till att tanka hem det nu..

signatur

Life is short , play more

Inaktiv

Spelar just nu beta Dream of Mirror Online vilket är ett otroligt gulligt spel (avatar från spelet).
Tyvärr så fick vi i Europa inte längre spela på Amerikanska servern, utan skickades vidare till en ny server vilket därmed att jag fick spela om pga att vännens ip bannades.

För övrigt mycket värt att testa.
Jag nickar Kui om ni ska testa.

http://www.gametribe.com/gt/domo.do

signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv
Skrivet av LunarForce:

Läste igår om Dungeon Runners, som ska vara gratis att spela. Ska vara rätt skämtsamt, driver med konventionerna inom MMORPGs. Har inte testat det själv, men det kanske är värt att kolla in. Betalar man $4.99/månad får man tillgång till banken samt möjlighet att stacka potions. Litet småjobbiga begränsningar för ett MMO, kan jag väl tycka..

http://www.dungeonrunners.com/

Spelade DR ett bra tag. Påminde endel om ett Diablo i full 3D när man sprang runt i dungeons och slaktade för exp. Tyvärr så tog det slut efter ett tag då jag och några polare kom fram till att det var far too simple. Men värt att testa? Ja!

signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

Tjena!

Myth War Online - http://mw.igg.com/index.php
Har spelat detta rätt länge o skulle gärna rekommendera den till er, det är lite som Conquer grafik och utseende.

ATB Fighting System, samma som Final Fantasy X. Det är rätt unikt och sällsynt med det där systemet. Själv avgudar jag det systemet.

Det är lite dött och tråkigt från början, men när man kommer igång med sina skills o allt det där så är det verkligen en hit.

Spelet har ett Reborn System vilket ger dig möjligen att kunna återuppföda dig när du uppnått gränserna för innan reborn, du börjar om med en ny look och kan bli mycket mäktigare.

Gratis att spela precis hur mycket som helst. Har sin egna Item Mall som du kan handla med riktiga pengar.

+ Schyst Grafik, Väldigt underhållande, Grymt PvP System
- Mycket bugg, Sega GMs, Väldigt inflaterat(ngn hade hackat guld), Företaget vill inte göra färdigt spelet.

Ifall det är ngn som skulle börja spela så har ni min ID här:
172356. oOIITankIIOo

Inaktiv

Asså jag tycker det är grymt uthålligt av dig att skriva allt det xtriz snyggt du har nog hjälp många online sökare ^^

Inaktiv

Det är nog inte så jättejobbigt, det mest jobbiga är nog att gått genom de spelen:D

Inaktiv

Gratis MMORPG spel brukar tyvärr ha taskig grafik och ingen historia i sig, vilket resulterar i ett totalt värdelöst spel

Inaktiv

Nää, det finns faktiskt väldigt bra gratis MMORPG, måste inte behöva historia, för mig är det mycket träna bli stark o köra pvp o olika grejer, som Guild War:)

Medlem

Här en komplett lista med all sidor som ni har postat här. Postar länkar som enbart funkar.

Anarchy online

Conquer Online

Kal online

Shadowbane

Knight online world

Mu online

Fury

2moons

Outspark

Zero3000

Rappelz

-------------------------------------------------

Planetside

Maplestory

Flyff

Shattered Galaxy

Hero

The Legend of Ares

Silkroadonline

Wurm online

Starsonata

Travian

Last Chaos

Tribal Wars

Trickster

Dofus

RYL2

Tales of Pirates

Cabal Online

Dungeon Runners

Archlord

Pristontale

RF-Online

Rubies of Eventide

Swords of the New World

Metin2

Dream of Mirror

Myth War

Happy Gaming

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Perfect World är helt klart värt att kolla in. Jag laddade ner det mest för att prova de helvilda karaktärsmodifierings-möjligheterna, och jag är imponerad. Påminner om Eve-Online i bemärkelsen att man kan verkligen gå in och ändra på precis ALLT.

http://www.perfectworld.com.my/

Annars provade jag bara att cutta några mobs. Kontrollerna är annorlunda men verkar vettiga ändå.

Medlem

Bump!

Anarchy Online kan jag då rekommendera. Bästa gratis mmorpg jag har spelat hitils.

signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Lika bra att testa några stycken så man slår ihjäl lite tid tills AvP2 går på bio

signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem

there is no such thing as a free donut

Medlem

jag har testat cabal och perfect world.

Cabal är ett spel man måste vänja sig vid som dom flesta mmorpg.
känns som MU Online fast i full 3D och de finns få saker som slår MU Online om man lirar på en bra privserver (då känns de mäktigt att vara lvl 800 x 9 och all armor lyser i regnbågens alla färger)
bra questar, inte uttjatande som archlord (samma om och om igen)

Perfect World hade hyffsat bra grafik med lite drag från guild wars me bloom osv.. däremot tycker jag att de går segt, ibland får man klicka 3ggr för att anfalla en fiende, alltså har de lite drag ifrån ett ålderdomshem för alzheimer.
men de e ju bara första intrycken, jag ska spela vidare lite och se ifall det blir bättre...

signatur

Chooch it

Inaktiv

Kommer ihåg när jag spelade Wurmonline för ett tag sen.
Jag tipsade mina vänner om det och vi byggde ett litet sammhälle fast en av vännerna blev värsta diktatorn, och bestämde ALLT som jag skulle göra, så jag tröttnade och slutade spela. Men det kan väl vara ganska kul ändå.
www.wurmonline.com

signatur

(22:27:15) (+skitkocken) Fast lite nostalgiskt att analen har blivit aktiv igen

Inaktiv

gillar inte dom flesta spelen....finns det MMORPG spel som sverige har gjort!!??ser fram emot dragonall online den verkar vara som jag vill ha;D:D

Medlem

The endless forest! Verkar coolt. Har ej prövat då jag sitter på MAC OS
http://www.tale-of-tales.com/TheEndlessForest/

signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Zero3000 och Perfect world verkar kanon, ska testa när jag kommer hem idag

Lite fler spel:

Project Torque
är ett väldigt roligt online mmorpg spel, dock inte som WoW eller något, Grafiken är underbart fin, men det som sticker ut helt, är att det är ett Racingspel, väldigt roande då man kan levla upp och uppgradera bilarna. Finns carshprize turneringar också.

Och dessa spel här nedan är väl WoW liknande stuk. Så jag orkar inte kommentera alla..

Last Chaos

Twelve Sky

Shayia

Dream of Mirror

Alla spel som är listade här är gjort av samma spel företag. Men några är sjukt roliga

signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Här är ett riktigt roligt webbaserat spel som bara kan bli bättre och det handlar om att bygga upp ett band från grunden för att till slut ta över världen och rocka allt. Man kan även starta skivbolag och massa annat.

MusicManager

Medlem

Testat ett kräkigt gulligt spel , nämde jag gulligt lir

heter Holic
http://holic.netgame.com/

Om man bortser från standard quest o grind så tycker jag att grafiken är ren och man har lyckats göra ett interface från scratch som funkar när man har subclass så byter den quickbar till den som gäller för den classen man har satt upp sen tidigare.

pets ser roliga ut btw

Def rekommendera till den ynrge skaran .

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

asså... du glömde ju wow!!! (jag vet att ni kommer säga att det finns en månads avgift men NEJ man kan spela gratis! ska lägga upp en tråd om det

Vila i frid
Skrivet av wowmaster:

asså... du glömde ju wow!!! (jag vet att ni kommer säga att det finns en månads avgift men NEJ man kan spela gratis! ska lägga upp en tråd om det

Eftersom du är ny här så låter jag detta stå denna gång... Du ska dock veta att vi absolut inte tillåter snack om privata servrar då de är olagliga och bryter mot Blizzards EULA.

signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Glöm för alldel inte bort [www.torncity.com] ....äger sönder alla spel som finns!....är väl främst för er mognare personer eftersom det är textbased

Medlem

Maplestory är ju pimp som fan!
Absolut det bästa gratis mmorpg spelet.

Medlem
Skrivet av Crunchy:

Maplestory är ju pimp som fan!
Absolut det bästa gratis mmorpg spelet.

Då har du inte testat många gratis MMORPG's..

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Glöm för alldel inte bort [www.torncity.com] ....äger sönder alla spel som finns!....är väl främst för er mognare personer eftersom det är textbased

fan av skönt att man inte är mogen då trots mina 30+ texbaserade spel var ute typ på 80talet

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ingen som nämnt Entropia universe:
http://www.entropiauniverse.com/index.var

Gratis fast man kan växla in riktiga pengar i spelets
valuta, med fördelen att man kan växla tillbaka igen.
Om man försöker bli rik utan att sätta in en krona,
ja då kan jag lova att man får nöta... men om man sätter
in 100 kr i månaden till ammo och någon hundring till lite
utrustning så är man snart på rätt spår.

Dock blir man inte rik IRL i spelet i första taget ^^

Skriv svar