Vi skulle faktiskt kunna betala över 2000 kr för den här Doom-figuren

Inaktiv
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Min fru tycker det inte är underligt, utan uppmuntrar det. Hennes åsikt är den enda som jag bryr mig om egentligen men folk som verken är spelnördar eller filmnördar brukar spendera tid på att kolla på mina "leksaker" och statyer när de kommer över. Dyr hobby. Visst. Men det är rätt billigt i jämförelse med annat som t ex bilar och skytte med riktiga kulvapen.

Hur kan man kalla det för hobby att ha saker stående i hyllor?

-"Vad är din hobby?"
-"Jag har saker"

Vad är det för kommentar igentligen? vi alla köper spel här på sidan varför skulle en figur av ett spel vara så svårt att förstå om man vill ha ett flytande tema i sin spelhörna/spel rum?

visst priset är om än saftigt men detta är ju inte mindre märkvärdigt än det man kan få i collectors edition för att göra day one köpandet mera lukrativt.

"För spel står ju ändå och samlar damm".

Medlem
Skrivet av secuda:

"För spel står ju ändå och samlar damm".

Rätt många som köper spel dom aldrig kommer spela på steam reor och liknande. Det är kapitalförstöring då spelen saknar värde.
En plastfigur har ett värde och har du den i oöppnad låda kan värdet stiga rätt mycket.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av secuda:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Min fru tycker det inte är underligt, utan uppmuntrar det. Hennes åsikt är den enda som jag bryr mig om egentligen men folk som verken är spelnördar eller filmnördar brukar spendera tid på att kolla på mina "leksaker" och statyer när de kommer över. Dyr hobby. Visst. Men det är rätt billigt i jämförelse med annat som t ex bilar och skytte med riktiga kulvapen.

Hur kan man kalla det för hobby att ha saker stående i hyllor?

-"Vad är din hobby?"
-"Jag har saker"

Vad är det för kommentar igentligen? vi alla köper spel här på sidan varför skulle en figur av ett spel vara så svårt att förstå om man vill ha ett flytande tema i sin spelhörna/spel rum?

visst priset är om än saftigt men detta är ju inte mindre märkvärdigt än det man kan få i collectors edition för att göra day one köpandet mera lukrativt.

"För spel står ju ändå och samlar damm".

Har inte sagt nåt om att köpa prylar, det var att kalla det för en hobby att ha saker ståendes...
Vad är förresten ett "flytande tema"? Marin stil?

Medlem
Skrivet av Ender:

Skulle gärna ta den för [gratis] kr, men 2 papp? Haha, knappast

Skrivet av MrNiggol:

Själv kör jag på svärd. Medeltida handsmidda svärd och yxor. Alla samlar vi väl på något "menlöst". Hur nu svärd kan tänkas vara menlöst vet jag dock int. SVÄRD!

Ett riktigt svärd däremot, inte sånt där formgjutet krimskrams utan riktigt smide...DET kan man lägga pengar på!

Nej fi fan. Sådant är bra fånigt. Yxor en kan bruka och svärd som man inte SKA bruka. Däremot blir det dyrt.

Medlem

Klart som fan att jag skulle vilja ha Claptrap i skala 1:1 i vardagsrummet.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av MrNiggol:

Själv kör jag på svärd. Medeltida handsmidda svärd och yxor. Alla samlar vi väl på något "menlöst". Hur nu svärd kan tänkas vara menlöst vet jag dock int. SVÄRD!

Jaha? Och när hade du tänkt att svärda ner någon då? För dekorativt är det fan inte.

Jävlas lite med dig, poängen är att det är subjektivt så det finns inte rätt eller fel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av MrNiggol:

Själv kör jag på svärd. Medeltida handsmidda svärd och yxor. Alla samlar vi väl på något "menlöst". Hur nu svärd kan tänkas vara menlöst vet jag dock int. SVÄRD!

Jaha? Och när hade du tänkt att svärda ner någon då? För dekorativt är det fan inte.

Jävlas lite med dig, poängen är att det är subjektivt så det finns inte rätt eller fel.

Haha. Som jag skrev som svar till någon annan. -> Yxa kan en bruka till yx-saker. Svärd SKA inte brukas (de är liksom mest till för att göra svärd-saker med, aka svärda ned folk med). Svärd ska sitta på väggen eller liknande, samt ev. användas i HEMA.
Yup, smaken är som baken.

12
Skriv svar