Två No Man's Sky-spelare har mötts, men de såg inte varandra

KoP
Medlem
Skrivet av shelter:
Skrivet av didde:

Jag fattar inte hatet. Har kollat streams och läst first impressions. Det är precis vad jag trodde att spelet skulle vara och då har jag sett nästintill allt som handlat om det här spelet.
Tror folk är besvikna för att de inte förstod budskapet och målade upp en egen bild.

Fan va chill jag ska ha med det här liret!

Folk hugger väl på att han faktiskt sagt att man ska kunna träffa andra spelare och spela med sina vänner.

Av det jag har hört/läst/sett om spelet så har jag aldrig fått något intryck av att man ska kunna spela ihop med sina vänner iaf.

Haha roande. Folk med problem hittar en gnista o starta en eld med och BOOM. Hatet flödar. Skrattretande precis som alla veganvideos på youtube.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det finns inga konkreta bevis på att det inte går, bara för att de som nämns i artikeln inte lyckades så innebär inte det att andra inte kommer kunna göra det. Kanske var det för att de hade fel inställningar i nätverket eller så kanske det berodde på att servern inte kunde nås då det verkar vara många som spelar och det har säkerligen lett till att deras server blivit överbelastad.

Det är ändå rätt mycket som tyder på att det inte går.
Som alla onlinespel måste spelet skicka data hela tiden till servern för att den ska registrera vad som händer annars kommer det aldrig att fungera.
Att du kan spela trots att servern är offline talar emot att det öht är möjligt att se andra spelare. Dessutom har dom aldrig visat det i någon video. Samt att det går att pausa spelet.

Men det är väl bara att kolla hur mycket trafik som egentligen går över nätverket där hemma när man spelar NMS.

Medlem

Olika shards, no biggie

signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av shelter:
Skrivet av PcGamer:

Det finns inga konkreta bevis på att det inte går, bara för att de som nämns i artikeln inte lyckades så innebär inte det att andra inte kommer kunna göra det. Kanske var det för att de hade fel inställningar i nätverket eller så kanske det berodde på att servern inte kunde nås då det verkar vara många som spelar och det har säkerligen lett till att deras server blivit överbelastad.

Det är ändå rätt mycket som tyder på att det inte går.
Som alla onlinespel måste spelet skicka data hela tiden till servern för att den ska registrera vad som händer annars kommer det aldrig att fungera.
Att du kan spela trots att servern är offline talar emot att det öht är möjligt att se andra spelare. Dessutom har dom aldrig visat det i någon video. Samt att det går att pausa spelet.

Men det är väl bara att kolla hur mycket trafik som egentligen går över nätverket där hemma när man spelar NMS.

Man kan även spela Dark Souls utan att vara uppkopplad. Det som sker då är att man inte kan se vad andra spelare har skrivit och man kan givetvis inte spela mot dem. Det är även ett sätt att undvika andra spelare när man inte längre är odödlig.

Edit: Kunde svurit på att jag såg en kommentar om Dark Souls när jag läste din kommentar men det kanske var ett annat inlägg=).

Medlem

Jag gillar denna kommentaren som jag hittade på Reddit:

Medlem

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-10-no-mans-sky-play...

"UPDATE 8.40am: No Man's Sky creator Sean Murray has hinted there is more to players meeting in the game - although servers are currently too busy for this to show up.

In a string of Twitter messages posted last night, Murray reacted to the meeting of two players on the game's first day of release. "That has blown my mind," he said.

"We added a 'scan for other players' in the Galactic Map to try to encourage this happening. We wanted it to happen - but the first day?"

Two players finding each other on a stream in the first day - that has blown my mind

— Sean Murray (@NoMansSky) August 10, 2016
Murray continued, suggesting there would be more to player interaction in the future - although currently the game is struggling just to cope with the influx of people simply playing by themselves.

"We want people to be aware they are in a shared universe. We added online features, and some Easter Eggs to create cool moments. We hope to see those happening... but too many of you are playing right now. More than we could have predicted.

"It is a testament to how amazing our network coders are that Discoveries are still working at all. For instance over night we hit 10 million species discovered in NMS... that's more than has been discovered on earth. WHAT IS GOING ON!!!""

Medlem
Skrivet av PcGamer:

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-10-no-mans-sky-play...

"UPDATE 8.40am: No Man's Sky creator Sean Murray has hinted there is more to players meeting in the game - although servers are currently too busy for this to show up.

In a string of Twitter messages posted last night, Murray reacted to the meeting of two players on the game's first day of release. "That has blown my mind," he said.

"We added a 'scan for other players' in the Galactic Map to try to encourage this happening. We wanted it to happen - but the first day?"

Two players finding each other on a stream in the first day - that has blown my mind

— Sean Murray (@NoMansSky) August 10, 2016
Murray continued, suggesting there would be more to player interaction in the future - although currently the game is struggling just to cope with the influx of people simply playing by themselves.

"We want people to be aware they are in a shared universe. We added online features, and some Easter Eggs to create cool moments. We hope to see those happening... but too many of you are playing right now. More than we could have predicted.

"It is a testament to how amazing our network coders are that Discoveries are still working at all. For instance over night we hit 10 million species discovered in NMS... that's more than has been discovered on earth. WHAT IS GOING ON!!!""

Årets oklaraste man

Gen
Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Skrattretande precis som alla veganvideos på youtube.

Ja det är en enorm mängd sådana videos...men så lär det bara vara en fluga som allt annat nu på sistone. Nån gör något lite halvnytt och då måste resten av världen också göra det för att det är hippt eller nåt sådant.

Medlem

Nu har jag inte följt detta men...
Varför har det här spelet servrar/shards över huvud taget om det är 99.9% singel player?

Servrar är ju inte gratis.
Låter tyvärr som om de försöker göra allting på en gång.

tka
Medlem

Det är ju uppenbart att dom glidigt på definitionerna för att öka hypen, annars skulle ju inte så många missförstå detta, och det är lite EA varning över att göra så nästan.

Lättast för konsumenten är ju att kolla onlinebutikerna, finns ordet multiplayer med som genre för spelet eller inte. Det gör det inte. Det är väldigt osannolikt att dom skulle glömma att marknadsföra det som multiplayer också om det fanns något multiplayer i det.

Medlem

Världarnas utseende påminner mig om spore

Medlem
Skrivet av redruM:

Blir mindre och mindre sugen på det här tyvärr.

Samma här, jag håller mig undan ett tag.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av tka:

Det har marknadsförts som enbart singleplayer sedan första lilla teasern, det har aldrig sagts annorlunda.

Förutom exakt här [https://youtu.be/AE0nuW-mQ8A?t=45s]

"Will you be able to play with your friends" kan översättas till kommer du kunna spela med dina kompisar. Inte, går det att spela med dina kompisar när spelet släpps.

På vilket sätt är detta att ljuga? Tycker Hello Games varit väldigt klara med att NMS främst är för spelare som vill utforska en galax "solo" men att det man gör även påverkar vad andra kommer se. Som att man kan döpa en planet man finner, en spelare som sedan hittar samma planet kommer även se att någon annan varit där innan.

Ännu ett flummigt svar om detta flummiga spel.

Han säger RAKT UT att man kan spela tillsammans och sen kan man inte det.
Det är typ definitionen av att ljuga.

tka
Medlem
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av tka:

Det har marknadsförts som enbart singleplayer sedan första lilla teasern, det har aldrig sagts annorlunda.

Förutom exakt här [https://youtu.be/AE0nuW-mQ8A?t=45s]

"Will you be able to play with your friends" kan översättas till kommer du kunna spela med dina kompisar. Inte, går det att spela med dina kompisar när spelet släpps.

På vilket sätt är detta att ljuga? Tycker Hello Games varit väldigt klara med att NMS främst är för spelare som vill utforska en galax "solo" men att det man gör även påverkar vad andra kommer se. Som att man kan döpa en planet man finner, en spelare som sedan hittar samma planet kommer även se att någon annan varit där innan.

Ännu ett flummigt svar om detta flummiga spel.

Han säger RAKT UT att man kan spela tillsammans och sen kan man inte det.
Det är typ definitionen av att ljuga.

Han verkar helt pårökt i alla videor.

Medlem

Lite besviken så här långt. Startade spelet för en halvtimme sedan och det står fortfarande och tuggar. Får hoppas det endast är initial launch och inte varje gång man startar det.
Kaaaan det vara så att servrarna inte pallar belastningen?

Medlem

Uppenbarligen var det inte glasklart att det var ett singleplayer-spel. Jag menar, till och med dom som gjorde spelet trodde att det var ett multiplayer-spel fram tills skivorna trycktes:

Ovanstående bild är tagen från den spanska versionen, där dom klistrat över den ursprungliga märkningen av multiplayer mot inget (vilket även sänker pegi-åldersgränsen).

Medlem
Skrivet av shelter:

Att du kan spela trots att servern är offline talar emot att det öht är möjligt att se andra spelare.

Det finns ju tusentals spel som man kan spela online och se varandra eller offline.

Skrivet av mgmt:

Uppenbarligen var det inte glasklart att det var ett singleplayer-spel. Jag menar, till och med dom som gjorde spelet trodde att det var ett multiplayer-spel fram tills skivorna trycktes:

Ovanstående bild är tagen från den spanska versionen, där dom klistrat över den ursprungliga märkningen av multiplayer mot inget (vilket även sänker pegi-åldersgränsen).

Den märkningen står ju för online, inte nödvändigtvis multiplayer mellan spelare. Nu vet jag inte hur förpackningarna ser ut i sverige men om det bara är spanska versionen som har fel märkning så skulle man kunna tänka sig att någon har gjort fel i samband med tryckningen i spanien, eller?.

Förstår inte problemet. Varför är folk upprörda? Är det så svårt att begripa att alla hypade spel kommer att sakna features som har diskuterats under spelets utveckling? Gör följande:

1. Förboka inte spel
2. Köp inte spel på release dagen
3. Vänta på en recension eller tre.
4. Fatta ett beslut om att köpa spelet eller inte.

Gen
Medlem
Skrivet av criticalfailure:

Förstår inte problemet. Varför är folk upprörda? Är det så svårt att begripa att alla hypade spel kommer att sakna features som har diskuterats under spelets utveckling? Gör följande:

1. Förboka inte spel

Detta är något som alla gamers borde kunna utantill, tillsammans kan vi göra skillnad.

Medlem

1. Förboka inte spel

Borde väl framgå om du läser här eller på reddit varför folk är upprörda. Det är för att de trott att de ska gå att spela med andra och träffa på dom, något som murray faktiskt sagt. Samt att han i efterhand varit väldigt ambivalent och diffus i sina uttalanden men det kan vara för han inte vill skada PC-försäljningen.

Jag trodde också det var möjligt att "spela med kompisar" även om chansen skulle vara liten, jag utgick ändå från att det huvudsakligen skulle vara ett single player spel,

Medlem
Skrivet av shelter:

1. Förboka inte spel

Borde väl framgå om du läser här eller på reddit varför folk är upprörda. Det är för att de trott att de ska gå att spela med andra och träffa på dom, något som murray faktiskt sagt. Samt att han i efterhand varit väldigt ambivalent och diffus i sina uttalanden men det kan vara för han inte vill skada PC-försäljningen.

Jag trodde också det var möjligt att "spela med kompisar" även om chansen skulle vara liten, jag utgick ändå från att det huvudsakligen skulle vara ett single player spel,

Reddit har också användare som byggt sina rymd-imperium de senaste två åren med motivationer som att Sean INTE har sagt att det inte går = det är med i spelet!

Detta spelet är helt ok som single player exploration, multiplayer just nu existerar om man räknar med att man kan se om andra har varit på planeten och namngivit saker. Bortom detta planeras bättre multiplayer och base-building i framtida uppdateringar.

PS. Använd aldrig Reddit som källa, stället är värre för objektivitet än en pårökt Sean.

Medlem

jag misstänker att de gjorde misstaget att utgå ifrån att sannolikheten att träffas är så pass liten att de inte kodade in detta och nu blev de tagen på sängen.

12
Skriv svar