Det kommer dröja innan du hör nåt om Elder Scrolls VI

Robot
Det kommer dröja innan du hör nåt om Elder Scrolls VI
Medlem
Det kommer dröja innan du hör nåt om Elder Scrolls VI

Sa de inte något liknande innan de presenterade Skyrim? Jag har för mig att de sa något i stil med att "Det kommer att dröja innan vi presenterar "V", bara för att några månader senare visa upp det.

Ambassadör
Xbox

Vad är det för två andra spel som de ska släppa först?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vad är det för två andra spel som de ska släppa först?

InteLikaKulSomElderscrolls 1 samt
InteLikaKulSomElderscrolls 2.
Antar jag

Medlem

I like! Fruktansvärt att vänta 2 år på ett spel man blir hypad av redan vid annonseringen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vad är det för två andra spel som de ska släppa först?

Två icke tillkännagivna spel, som enligt Todd Howard ska vara det största de har gjort.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Komured:
Skrivet av Mortaigne:

Vad är det för två andra spel som de ska släppa först?

InteLikaKulSomElderscrolls 1 samt
InteLikaKulSomElderscrolls 2.
Antar jag

Haha, ja förmodligen.

Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Mortaigne:

Vad är det för två andra spel som de ska släppa först?

Två icke tillkännagivna spel, som enligt Todd Howard ska vara det största de har gjort.

Hm ok, låter intressant men vagt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Javas:

I like! Fruktansvärt att vänta 2 år på ett spel man blir hypad av redan vid annonseringen

Denna nyheten hypade mig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Mortaigne:

Vad är det för två andra spel som de ska släppa först?

InteLikaKulSomElderscrolls 1 samt
InteLikaKulSomElderscrolls 2.
Antar jag

Du glömde alla DLC till respektive spel...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Gissnings vis vill dom mjölka Fallout 4 klart sedan så måste dom komma på hur dom ska dumma ner elderscrolls från skyrim (som var ner dummat oblivion som i sig var ner dummat morrowind).

Sedan har dom förhoppningsvis fått kalla fötter från witcher 3 ...

Medlem

Ja MMO:t ESO kom ju emellan, man vill väl inte konkurrera med sig själva, även om jag kan tycka att det finns utrymme för båda.

Sen är det vettigt att inte ligga och hypa spel år i förväg, så där håller jag helt med.

Medlem
Skrivet av stege99:

Ja MMO:t ESO kom ju emellan, man vill väl inte konkurrera med sig själva, även om jag kan tycka att det finns utrymme för båda.

Sen är det vettigt att inte ligga och hypa spel år i förväg, så där håller jag helt med.

Det kommer inte att konkurrera då det är två olika bolag som gör det och helt olika spel då den ena är MMO och den andre är Singeplayer.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av stege99:

Ja MMO:t ESO kom ju emellan, man vill väl inte konkurrera med sig själva, även om jag kan tycka att det finns utrymme för båda.

Sen är det vettigt att inte ligga och hypa spel år i förväg, så där håller jag helt med.

Det kommer inte att konkurrera då det är två olika bolag som gör det och helt olika spel då den ena är MMO och den andre är Singeplayer.

Både Bethesda (TES) och ZeniMax (ESO) ingår i samma mediakoncern, ZeniMax Media.

https://en.wikipedia.org/wiki/ZeniMax_Media

Så visst är det en intern konkurrens om samma kunder.
Kom ihåg att det inte är spelutvecklarna som bestämmer längre. Spel har blivit en miljardindustri, i synnerhet gällande AAA-spel, så det är ekonomiskt inriktade företagsledare som sätter agenda, tänk Bobby Kotick.
Sen har ju ESO haft en strid ström med stabila DLC som gjort att det nu med fördel kan avnjutas som ett single player spel utan problem, och med det mest från TES världen implementerat.

Jag hittar i varje fall ingen annan anledning till varför TES VI annars skulle ligga så långt fram i tiden.
Det längsta mellanrummet hittills i serien är annars 6 år, mellan Daggerfall och Morrowind, och det slås ju nästa år med ingen ny del i sikte.
Lite som Blizzard gällande Warcraft 4, vilket inte lär se dagens ljus så länge WoW rullar på.

Det beror som sagt sannolikt inte inte på lathet eller ointresse från Bethesdas sida, utan att marknadskrafterna numera helt styr spelbranschen.
Inte utan att man längtar tillbaka när kreativiteten flödade och spel släpptes pga att det fanns utvecklare som brann för sina projekt och helt styrde processerna från A till Ö.

Medlem

Gissar q4 2018 alt q1 2019

Medlem

skiter i 4k,VR och alla miljarder pixlar som verkar vara ett måste för många,lirar Morrowind igen och det spöar bakdel av nästan allt som jag lirat på 360 & xbox one,det tog 5-6 tim skall erkännas,innan jag vant mig vid grafiken igen men när de va gjort..ett helt makalöst lir det här,varje gång jag spelar,nya saker jag inte sett förrut..hur fasen lyckades dom knåpa ihop det här till en skitlåda som xbox,otroligt,och hur klarade jag mig utan "sunder of keening" dom andra gångerna jag lirade de här..nästan lika otroligt! (skitlåda om xboxen va inte sjysst,den brummar ju fortfarande på finfint)

Medlem
Skrivet av Tjobbing:

skiter i 4k,VR och alla miljarder pixlar som verkar vara ett måste för många,lirar Morrowind igen och det spöar bakdel av nästan allt som jag lirat på 360 &amp; xbox one,det tog 5-6 tim skall erkännas,innan jag vant mig vid grafiken igen men när de va gjort..ett helt makalöst lir det här,varje gång jag spelar,nya saker jag inte sett förrut..hur fasen lyckades dom knåpa ihop det här till en skitlåda som xbox,otroligt,och hur klarade jag mig utan "sunder of keening" dom andra gångerna jag lirade de här..nästan lika otroligt! (skitlåda om xboxen va inte sjysst,den brummar ju fortfarande på finfint)

Lirar du alltså Morrowind på orginal Xbox utan möjlighet till högre upplösning, längre Viewrange och förskönande moddar?

Du njuter alltså av världens bästa spel i orginalskick. Respekt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Nu måste de styra till en ny grafikmotor som håller måttet. FallOut 4 ser verkligen inte ok ut. "Bethesda" får inte bara bygga vidare på den sunkiga motorn...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Tjobbing:

skiter i 4k,VR och alla miljarder pixlar som verkar vara ett måste för många,lirar Morrowind igen och det spöar bakdel av nästan allt som jag lirat på 360 &amp; xbox one,det tog 5-6 tim skall erkännas,innan jag vant mig vid grafiken igen men när de va gjort..ett helt makalöst lir det här,varje gång jag spelar,nya saker jag inte sett förrut..hur fasen lyckades dom knåpa ihop det här till en skitlåda som xbox,otroligt,och hur klarade jag mig utan "sunder of keening" dom andra gångerna jag lirade de här..nästan lika otroligt! (skitlåda om xboxen va inte sjysst,den brummar ju fortfarande på finfint)

Lirar du alltså Morrowind på orginal Xbox utan möjlighet till högre upplösning, längre Viewrange och förskönande moddar?

Du njuter alltså av världens bästa spel i orginalskick. Respekt.

Va? vet inte ens vad du snackar om ? på fodralet står det är "realistic textures ,objects and advanced weather system" så där har du svaret !

1
Skriv svar