Så försvarar du dig mot massiva belägringar i Mount & Blade II

Robot
Så försvarar du dig mot massiva belägringar i Mount & Blade II
Medlem
Så försvarar du dig mot massiva belägringar i Mount & Blade II

Ser ju riktigt lovande ut

Medlem

Ser helt otroligt ut. Kan knappt hålla mig!

Medlem

Nu får man hoppas på att spelet kommer någon gång.


Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Mer intresserad av helheten än av komponenterna som bygger upp spelet, tycker det här såg ok ut men varken mer eller mindre. Stridssystemet ser sig likt ut och det må ha varit nästintill revolutionerande när det begav sig, men andra utvecklare har polerat närstrid bra mycket mer sedan dess.

Medlem
Medlem

Ser sjukt bra ut! Bättre än jag trodde.
I någon tidigare video såg det alldeles för cartoony ut. Detta var snyggt. Älskar Mount & Blade, ett av ytterst få spel idag som är utmanande.
Det bästa är att ställa in så att man tar full skada, då kan man inte rida runt som Aragorn och hugga ner 100 fiender utan man måste ta det mer försiktigt eftersom en enda pil kan döda en.

Medlem
Skrivet av Pecman:

Ser sjukt bra ut! Bättre än jag trodde.
I någon tidigare video såg det alldeles för cartoony ut. Detta var snyggt. Älskar Mount & Blade, ett av ytterst få spel idag som är utmanande.
Det bästa är att ställa in så att man tar full skada, då kan man inte rida runt som Aragorn och hugga ner 100 fiender utan man måste ta det mer försiktigt eftersom en enda pil kan döda en.

Bästa är ju att vara som en Aragorn eller Legolas och vara övermäktig

Medlem

Ååååh, är så sjukt taggad!

Skribent
Skrivet av Xeran:
Skrivet av Pecman:

Ser sjukt bra ut! Bättre än jag trodde.
I någon tidigare video såg det alldeles för cartoony ut. Detta var snyggt. Älskar Mount & Blade, ett av ytterst få spel idag som är utmanande.
Det bästa är att ställa in så att man tar full skada, då kan man inte rida runt som Aragorn och hugga ner 100 fiender utan man måste ta det mer försiktigt eftersom en enda pil kan döda en.

Bästa är ju att vara som en Aragorn eller Legolas och vara övermäktig

Är med dig! Samt bara döna på med sitt kavalleri och känna att man är bäst i världen. Sen gör man något misstag och förlorar allt.


I am the black wizards.

Medlem

För de som inte fattar grejen med det här spelet. Ni vet alla dem där coolaste sekvenserna i AAA-spelenen de brukar visa upp i trailers, som alltid visar sig vara bullshit och lögn och som typ inte har något med själva gameplayet att göra utan mest är där för show och fylla bakgrunden.

Mount & Blade är dem coola grejerna minus all bullshit och lögner.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Xeran:
Skrivet av Pecman:

Ser sjukt bra ut! Bättre än jag trodde.
I någon tidigare video såg det alldeles för cartoony ut. Detta var snyggt. Älskar Mount & Blade, ett av ytterst få spel idag som är utmanande.
Det bästa är att ställa in så att man tar full skada, då kan man inte rida runt som Aragorn och hugga ner 100 fiender utan man måste ta det mer försiktigt eftersom en enda pil kan döda en.

Bästa är ju att vara som en Aragorn eller Legolas och vara övermäktig

Är med dig! Samt bara döna på med sitt kavalleri och känna att man är bäst i världen. Sen gör man något misstag och förlorar allt.

Precis så det ska vara, kan man inte förlora allt kan man heller inte få någon riktigt spänning. Annars är det ju bra meningslöst runkande.

Medlem

Håll truten och länsa min portmonnä!
(Ungdomar får googla portmonnä, Sveriges fulaste ord)

Verkar ju riktigt riktigt spännande det här. Tyckte det såg lite väl rörigt ut i http://www.youtube.com/watch?v=bbrnPtybNd4&t=25m42s
men mycket lovande!

EDIT: Ungdommar stavas med ett m tydligen =D

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Mer intresserad av helheten än av komponenterna som bygger upp spelet, tycker det här såg ok ut men varken mer eller mindre. Stridssystemet ser sig likt ut och det må ha varit nästintill revolutionerande när det begav sig, men andra utvecklare har polerat närstrid bra mycket mer sedan dess.

Lite nyfiken, vad är det för spel du menar?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

För de som inte fattar grejen med det här spelet. Ni vet alla dem där coolaste sekvenserna i AAA-spelenen de brukar visa upp i trailers, som alltid visar sig vara bullshit och lögn och som typ inte har något med själva gameplayet att göra utan mest är där för show och fylla bakgrunden.

Mount & Blade är dem coola grejerna minus all bullshit och lögner.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Xeran:
Skrivet av Pecman:

Ser sjukt bra ut! Bättre än jag trodde.
I någon tidigare video såg det alldeles för cartoony ut. Detta var snyggt. Älskar Mount & Blade, ett av ytterst få spel idag som är utmanande.
Det bästa är att ställa in så att man tar full skada, då kan man inte rida runt som Aragorn och hugga ner 100 fiender utan man måste ta det mer försiktigt eftersom en enda pil kan döda en.

Bästa är ju att vara som en Aragorn eller Legolas och vara övermäktig

Är med dig! Samt bara döna på med sitt kavalleri och känna att man är bäst i världen. Sen gör man något misstag och förlorar allt.

Precis så det ska vara, kan man inte förlora allt kan man heller inte få någon riktigt spänning. Annars är det ju bra meningslöst runkande.

Att riskera förlora allt, det har jag tillräckligt utav i riktiga livet, när jag slappnar av och spelar vill jag vara störst bäst och vackrast! Därav därför jag nästan bara spelar singleplayer

Men förstår folk som tycker tvärtom! Ser fram emot Mount and Blade riktigt mycket, har vi något releasedatum än?

Bästa som har kommit ur Ankara på länge

Medlem
Skrivet av Bla_Ze:
Skrivet av burkmopp:

Mer intresserad av helheten än av komponenterna som bygger upp spelet, tycker det här såg ok ut men varken mer eller mindre. Stridssystemet ser sig likt ut och det må ha varit nästintill revolutionerande när det begav sig, men andra utvecklare har polerat närstrid bra mycket mer sedan dess.

Lite nyfiken, vad är det för spel du menar?

Det är ju helt klart en smaksak, men t ex Chivalry kändes långt mer engagerande och bättre flyt i, eller Warhammer Vermintide. Tycker m&b känns stelt även om det rent mekaniskt kanske är mer komplicerat med hur man riktar sitt vapen och var man kan träffa.
Sedan finns det ju helt andra lösningar på det hela beroende på vad man är ute efter, allt ifrån ren hack å slakt till mer quicktime liknande system där det handlar mer om rytmen än precision.

Medlem

Ser ut som ettan men med lite nyare texturer.


Metal is best served heavy.

Medlem

Massa cheat och bli oövervinnerlig. Så vill jag ha det. Jag spelar aldrig för utmaningen, utan för fantasins skull. Helst som en film ska det vara

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Bla_Ze:
Skrivet av burkmopp:

Mer intresserad av helheten än av komponenterna som bygger upp spelet, tycker det här såg ok ut men varken mer eller mindre. Stridssystemet ser sig likt ut och det må ha varit nästintill revolutionerande när det begav sig, men andra utvecklare har polerat närstrid bra mycket mer sedan dess.

Lite nyfiken, vad är det för spel du menar?

Det är ju helt klart en smaksak, men t ex Chivalry kändes långt mer engagerande och bättre flyt i, eller Warhammer Vermintide. Tycker m&b känns stelt även om det rent mekaniskt kanske är mer komplicerat med hur man riktar sitt vapen och var man kan träffa.
Sedan finns det ju helt andra lösningar på det hela beroende på vad man är ute efter, allt ifrån ren hack å slakt till mer quicktime liknande system där det handlar mer om rytmen än precision.

Fast mount and blade är tänkt att vara mer som arma än Cod för svärd strid alltså förösker att simulera hur svärd strid är på ett mer realistiskt sätt. Det finns nu en massa spel som kör mer arkad stids system som For Honor Ryse.

Medlem
Skrivet av Azlan1:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Bla_Ze:
Skrivet av burkmopp:

Mer intresserad av helheten än av komponenterna som bygger upp spelet, tycker det här såg ok ut men varken mer eller mindre. Stridssystemet ser sig likt ut och det må ha varit nästintill revolutionerande när det begav sig, men andra utvecklare har polerat närstrid bra mycket mer sedan dess.

Lite nyfiken, vad är det för spel du menar?

Det är ju helt klart en smaksak, men t ex Chivalry kändes långt mer engagerande och bättre flyt i, eller Warhammer Vermintide. Tycker m&b känns stelt även om det rent mekaniskt kanske är mer komplicerat med hur man riktar sitt vapen och var man kan träffa.
Sedan finns det ju helt andra lösningar på det hela beroende på vad man är ute efter, allt ifrån ren hack å slakt till mer quicktime liknande system där det handlar mer om rytmen än precision.

Fast mount and blade är tänkt att vara mer som arma än Cod för svärd strid alltså förösker att simulera hur svärd strid är på ett mer realistiskt sätt. Det finns nu en massa spel som kör mer arkad stids system som For Honor Ryse.

Varav jag skrev att et var "helt klart en smaksak". Tycker personligen Chivalry hade bäst balans mellan realism och bra flyt. För mig saknas passande kontroller för att en mer realistisk simulering ska funka med ordentligt riktade svingar utan att det känns klumpigt, men vi få se om någon tar fram något riktigt bra till vive eller liknande.

Hoppas

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Azlan1:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Bla_Ze:
Skrivet av burkmopp:

Mer intresserad av helheten än av komponenterna som bygger upp spelet, tycker det här såg ok ut men varken mer eller mindre. Stridssystemet ser sig likt ut och det må ha varit nästintill revolutionerande när det begav sig, men andra utvecklare har polerat närstrid bra mycket mer sedan dess.

Lite nyfiken, vad är det för spel du menar?

Det är ju helt klart en smaksak, men t ex Chivalry kändes långt mer engagerande och bättre flyt i, eller Warhammer Vermintide. Tycker m&b känns stelt även om det rent mekaniskt kanske är mer komplicerat med hur man riktar sitt vapen och var man kan träffa.
Sedan finns det ju helt andra lösningar på det hela beroende på vad man är ute efter, allt ifrån ren hack å slakt till mer quicktime liknande system där det handlar mer om rytmen än precision.

Fast mount and blade är tänkt att vara mer som arma än Cod för svärd strid alltså förösker att simulera hur svärd strid är på ett mer realistiskt sätt. Det finns nu en massa spel som kör mer arkad stids system som For Honor Ryse.

Varav jag skrev att et var "helt klart en smaksak". Tycker personligen Chivalry hade bäst balans mellan realism och bra flyt. För mig saknas passande kontroller för att en mer realistisk simulering ska funka med ordentligt riktade svingar utan att det känns klumpigt, men vi få se om någon tar fram något riktigt bra till vive eller liknande.

Hoppas

Stora probelmet med mount and blade är ping den som har lägs ping har stor fördel. Men det är brutal kul att köra 200+ spelare organiserat och linje strid

1
Skriv svar