Film – Se hur mycket snyggare Bioshock Remastered blivit

Robot
Medlem
Film – Se hur mycket snyggare Bioshock Remastered blivit

Vilken.. skillnad.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Jag har fortfarande inte riktigt greppat det här med om man äger gamla versionen. Jag äger alla tre spelen, får jag då nyversionen av BÅDE ettan och tvåan eller är jag tvungen att välja EN av dem?

KoP
Medlem

För liten skillnad för att det ska vara värt att slösa pengar på om man redan har spelat spelen. Dessutom är ju den första genomspelningen bäst. Wow-effekten försvinner lite när man känner till plot twistar etc.

KoP
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag har fortfarande inte riktigt greppat det här med om man äger gamla versionen. Jag äger alla tre spelen, får jag då nyversionen av BÅDE ettan och tvåan eller är jag tvungen att välja EN av dem?

Nä, du får väl betala för samlingen i sin helhet? Det är väl ingen som har utlovat att man ska få någonting gratis?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Kilrah:

Jag har fortfarande inte riktigt greppat det här med om man äger gamla versionen. Jag äger alla tre spelen, får jag då nyversionen av BÅDE ettan och tvåan eller är jag tvungen att välja EN av dem?

Nä, du får väl betala för samlingen i sin helhet? Det är väl ingen som har utlovat att man ska få någonting gratis?

Jo, om man äger ettan och tvåan på Steam uppgraderas båda automatiskt till Remastered.

Medlem

Svårt att se någon större skillnad i en komprimerad video. Stödjer spelet 1440p lär man absolut se skillnad.

Står det inte fel i artikeln nu? Det ska vara 13:e september, inte 16:e enligt https://blog.2k.com/news/bioshock-the-collection-announcement
Står även på steam att det är 13:e september.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Kilrah:

Jag har fortfarande inte riktigt greppat det här med om man äger gamla versionen. Jag äger alla tre spelen, får jag då nyversionen av BÅDE ettan och tvåan eller är jag tvungen att välja EN av dem?

Nä, du får väl betala för samlingen i sin helhet? Det är väl ingen som har utlovat att man ska få någonting gratis?

Additionally, PC players may be able to get The Collection free. If you already own BioShock, BioShock 2, and/or the Minerva's Den BioShock 2 DLC on Steam, you can get a free upgrade to the remastered version of BioShock or BioShock 2.

“Working with Blind Squirrel Games, we’ve remastered BioShock, BioShock 2, and BioShock Infinite making them look better than ever,” reads the Steam page post. “If you already own BioShock, BioShock 2, and or Minerva’s Den on Steam, you will be able to upgrade to the remastered version of the respective title(s) for free after release.”

Medlem

Hade förväntat mig en större skillnad och konvertering till UE4 hehe

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Hade förväntat mig en större skillnad och konvertering till UE4 hehe

UE4 är inte så väloptimerad ännu, men visst hade det varit kul. https://www.youtube.com/watch?v=HQTBKK_xwgo


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Svårt att se någon större skillnad i en komprimerad video. Stödjer spelet 1440p lär man absolut se skillnad.

Står det inte fel i artikeln nu? Det ska vara 13:e september, inte 16:e enligt https://blog.2k.com/news/bioshock-the-collection-announcement
Står även på steam att det är 13:e september.

Det är inte alls svårt att se någon skillnad?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker videoklippet var tämligen värdelös. Eftersom jag inte har spelat Bioshock heller så har jag verkligen inget att jämföra med. Varför gör man en comparison video utan att faktiskt jämföra samma scener? Tycker det var skitsvårt att se hur stor skillnaden var när de visar ena delen av scenen i original, sedan efter 1.5 sekunder byter till remaster i andra delen av scenen.

Jag hade i alla fall svårt att se skillnad. Men ser fram emot detta riktigt mycket, eftersom alla verkar älska serien!

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av magma:

Svårt att se någon större skillnad i en komprimerad video. Stödjer spelet 1440p lär man absolut se skillnad.

Står det inte fel i artikeln nu? Det ska vara 13:e september, inte 16:e enligt https://blog.2k.com/news/bioshock-the-collection-announcement
Står även på steam att det är 13:e september.

Det är inte alls svårt att se någon skillnad?

I sådana fall är det nog ljussättningen. Texturer och sånt ser bara blurriga ut på min 1440p-skärm xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ingen geometrisk skillnad alls (bortsett vattenväxter/djur typ), men det är ju ingen riktig Remake heller.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Bioshock Infinite räknas inte för att få gratis eller?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Gen
Medlem

De kör ju den gamla versionen lågupplöst också vilket gör hela grejen ännu tamare. Tycker gott och väl de kan säga vad de gjort med spelet mer än lagt in det i Infinite-motorn (gissar jag iaf).

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Ingen geometrisk skillnad alls (bortsett vattenväxter/djur typ), men det är ju ingen riktig Remake heller.

Nej, det är en remaster.

Medlem

Fan va gött att man faksitkt äger både 1&2 från någon Humble bundle UTAN att ha spelat någon av dem än.

ELF
Medlem

Visst blev det lite snyggare. Men vattnet ser ju helt plötsligt ut att vara helt rent. Det är ju inget som försämrar sikten vilket jag tycker det borde finnas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

KoP
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Kilrah:

Jag har fortfarande inte riktigt greppat det här med om man äger gamla versionen. Jag äger alla tre spelen, får jag då nyversionen av BÅDE ettan och tvåan eller är jag tvungen att välja EN av dem?

Nä, du får väl betala för samlingen i sin helhet? Det är väl ingen som har utlovat att man ska få någonting gratis?

Jo, om man äger ettan och tvåan på Steam uppgraderas båda automatiskt till Remastered.

Aha.. då är det ju klart som korvspad.

Medlem

Var ju inte så stor skillnad... alltså va? Årets skämt.

Medlem

För er som säger att ni inte ser någon skillnad, kan sägas att skillnaden är (endast?) att det är mer högupplöst nu och vissa scener verkar ha mer detaljer och objekt som inte fanns tidigare - maneter i havet, sjögräs och skitigare fönster etc...

Sen om det är värt ett nyköp är ju en annan fråga... eller om det är tillräckligt för att man skulle välja att spela om spelet om man redan äger det...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Köp det billigt via någon tredjeparts side nu och få remastered gratis sen, det gjorde jag.

Medlem

Jag köpte hela serien på någon snorbillig rea för nå evighet sedan. Lätt värt köp.

Medlem

Det enda dom gjortt är så "original" är en video med sämre kvalite och fps, och sen "remastered" (så jävla fult) är samma video med högre bild kvalite och fps!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

1
Skriv svar