Planescape: Torment - grafik

Inaktiv
Planescape: Torment - grafik

Tjenixen, tänkte dra mig igenom spelet en gång till men grafiken känns lite väl extremt lågupplöst, finns det inget mod eller gfx patch som fixar en skönare upplösning eller liknande? t.ex. som EasyTutu till BG??

Tack!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

EasyTutu kör ju BG i BG2-motorn, vilket funkar finfint eftersom de är så lika, men det finns en väldig massa saker i Torment som är hårdkodat vilket gör det svårt att modda i största allmänhet så att exportera spelet till en annan version av Infinity Engine vore snart sagt en omöjlighet.

Det finns dock en Widescreen-mod under utveckling, som ska fungera med alla IE-spel. Jag har aldrig försökt använda den själv så jag vet inte hur bra det fungerar.

Inaktiv

OK, intressant. Ska testa.

Jag visste inte att InfinityE motorn i Torment var så olik den i BG?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

I grunden är det samma men Black Isle skrev en del ny kod för att passa Torment, bland annat för hur huvudpersonen hanteras. När man spelar är det inte direkt något man märker men det är omöjligt ändra på en hel del saker som att man inte kan välja klass när man startar spelet, dual- och multiclassing finns inte, osv.

Jag pulade lite med BG2-moddning för mitt eget höga nöjes skull för några år sedan men har försökt något med Torment så jag vet inte exakt hur annorlunda det är, men det råder hursomhelst allmän konsensus om att det är lönlöst att försöka modda Torment just p.g.a. att så mycket är hårdkodat.

1
Skriv svar