Favorit Rollspel?

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Vozk:

"Mario RPG" haha, vafan är det för nåt?

[http://www.mobygames.com/game/super-mario-rpg-legend-of-the-s...]

Mysigt Men kan man verkligen få till det? Ett rpg med Mario! Mario är ju så långt ifrån rpg känsla man kan komma Plattformsfeeling ftw.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Ballong:

Might and magic 8!!

Överlägset rpg!

Jäkla tur att din smiley var med annars hade jag trott att du menade allvar:)

Hörrududu, jag menade faktiskt allvar!

Aldrig haft så roligt när ja spelat rollspel.

Medlem
Skrivet av Ballong:
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Ballong:

Might and magic 8!!

Överlägset rpg!

Jäkla tur att din smiley var med annars hade jag trott att du menade allvar:)

Hörrududu, jag menade faktiskt allvar!

Aldrig haft så roligt när ja spelat rollspel.

Jag antar att du missat del 6 i serien? Jag har svårt att sätta 8:an som överlägset men smaken är väl olika:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Baldurs gate 2 är ju legendariskt. För er som vill spela spelen igen finns just badlurs gate tutu, some är 1an fast som körs genom tvåans motor!

Och har man redan kört båda spelen så rekommenderar jag att spela baldurs gate 1 och 2 solo. bara din egen karaktär inget party. Utmanande, kul och annorlunda Krävs nördanade för att välja rätt klass och gear dock. I 1an fungerar de flesta klasser, men kan man kombinera med casting ligger man bäst till. Och i 2an måste man kunna använda spells.

Annars fallout 1 och 2.
Oblivion (synd att man inte lirade morrowind ska ju vara bättre har jag förstått)
Fallout 3 (med modds - utan är det ju helt för lätt och obalanserat)
Diablo 1
Mass effect
KOTOR

Medlem

Counter Strike. Det är spännande att träffa nya människor och upptäcka nya vapen och miljöer. CS är det bästa RPG-spelet någonsin! Jippi!

Nä, jag skämtar bara. Jag skulle aldrig lägga mina händer på CS-skräpet tillika är det förstås inget RPG så mitt skämt får ses som offtopic.

Fallout och Valkyria Chronicles är däremot riktigt nice. Sedan finns det ju en rad andra bra också - vilka jag inte pallar att rada upp nu.

Medlem

Jag älskar Mass Effect. Dock lite linjärt för att kunna spela i evigheter! Annars säger jag nog faktiskt Morrowind och Oblivion

Medlem

Fable serien är nog den bästa. Fallout 3 tycker jag också är bra , men kan bli lite drygt ibland.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Inaktiv

Oblivion är det enda rpg jag har.

Inaktiv

Kotor 2, sjuk djup kompanjon utveckling vilket jag gillar bäst i ett RPG. Dragon age kanske kickar ner spelet i den kategorin, men spelet är ändå rätt epik. Tyvärr så var jag ingen riktigt insatt gamer vid baldurs tiden så jag har inte spelet det, men det är lockande att pröva med alla positiva kommentarer. Dock tog det allt för länge att vänja sig vid fallout grafiken, vet inte om jag orkar ett till 2d? spel.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Kanske blir Dragon age snart.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av matte89:

Kotor 2, sjuk djup kompanjon utveckling vilket jag gillar bäst i ett RPG. Dragon age kanske kickar ner spelet i den kategorin, men spelet är ändå rätt epik. Tyvärr så var jag ingen riktigt insatt gamer vid baldurs tiden så jag har inte spelet det, men det är lockande att pröva med alla positiva kommentarer. Dock tog det allt för länge att vänja sig vid fallout grafiken, vet inte om jag orkar ett till 2d? spel.

jag tycker baldurs gate 2 grafiken håller mycket bättre än fallout (och som sagt du kan lira BG 1 med BG 2 grafiken sök på tutu). det är inte lika segt heller med turn baserade strider, det är ju turns fast det faekar realtid om man säger så. Fallout är bra men inte i närheten av så tidlöst som BG 2. Jag har spelat igenom BG många gånger (senast i sommar) men fallout kan jag knappt förmå mig att spela idag för jag tycker inte det lever upp till den standard man vill ha

baldurs gate 2 har riktigt bra kompanjon utveckling gillar du sånt tror jag du kommer gilla BG 2 väldigt mycket. Storyn är också bra och till skillnad från dragon age har det riktigt djup i striderna. Jag båda rekommenderar och inte att spela 1 an först. Klart man vill börja med 1an det introducerar också en till konceptet och striderna. Man börjar på lv 9 i 2an mycket att greppa om man inte spelat innan. Men 2an är MYCKET bättre än 1an, finns risk att 1an gör en lite besviken. Sen är det många skämt och karaktärers personligheter som blir mycket roligare när man lirat 1an. Vad jag vill säga är, spela igenom 1an men ge inte upp om det känns lite tunnt det kommer ge utdelning när du väl kommer till 2an. Och glöm inte att lira BG 1 tutu

Inaktiv

Oblivion ofc!


signatur

When It's Game Over. It Is.

Inaktiv
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av matte89:

Kotor 2, sjuk djup kompanjon utveckling vilket jag gillar bäst i ett RPG. Dragon age kanske kickar ner spelet i den kategorin, men spelet är ändå rätt epik. Tyvärr så var jag ingen riktigt insatt gamer vid baldurs tiden så jag har inte spelet det, men det är lockande att pröva med alla positiva kommentarer. Dock tog det allt för länge att vänja sig vid fallout grafiken, vet inte om jag orkar ett till 2d? spel.

jag tycker baldurs gate 2 grafiken håller mycket bättre än fallout (och som sagt du kan lira BG 1 med BG 2 grafiken sök på tutu). det är inte lika segt heller med turn baserade strider, det är ju turns fast det faekar realtid om man säger så. Fallout är bra men inte i närheten av så tidlöst som BG 2. Jag har spelat igenom BG många gånger (senast i sommar) men fallout kan jag knappt förmå mig att spela idag för jag tycker inte det lever upp till den standard man vill ha

baldurs gate 2 har riktigt bra kompanjon utveckling gillar du sånt tror jag du kommer gilla BG 2 väldigt mycket. Storyn är också bra och till skillnad från dragon age har det riktigt djup i striderna. Jag båda rekommenderar och inte att spela 1 an först. Klart man vill börja med 1an det introducerar också en till konceptet och striderna. Man börjar på lv 9 i 2an mycket att greppa om man inte spelat innan. Men 2an är MYCKET bättre än 1an, finns risk att 1an gör en lite besviken. Sen är det många skämt och karaktärers personligheter som blir mycket roligare när man lirat 1an. Vad jag vill säga är, spela igenom 1an men ge inte upp om det känns lite tunnt det kommer ge utdelning när du väl kommer till 2an. Och glöm inte att lira BG 1 tutu

Låter som ett spel som får tacklas efter jul, har under tiden med dragon age konverserat med en kompis som spelat baldurs gate 2 samtidigt, spelet låter finemang så det blir nog att lira denna serie före den rinner ur tiden. Hoppas bara det är förlåtligt att små rusha igenom spelen, jag har hört att 2an kan vara över 100 timmar lång vilket jag troligen inte har tålamod för. Men men, RPG spel tar ändå sakta över tronen om vilken gen som ockuperar mest av min tid.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Baldur's Gate 1/2
Planescape Torment
Arcanum
Dragon Age: Origins
KOTOR
Fallout 1/2

alla är dom favoriter, kan dock inte säga vilket som är bäst av dom.

Medlem

Baldurs Gate 1 och 2
Planescape
Dragon Age
Final Fantasy 6,7,9
Fallout 1,2,3
Neverwinter Nights 1 och 2

Favoriter allesammans.. spelat ff7 alldeles för mycket för att vara nyttigt

Inaktiv

För mig är Diablo2 den solklara vinnaren. Spelade det sjukt länge och hade sanslöst kul. Bra balanserat och roliga och mångsidiga karaktärer. Synd bara att D3 förmodligen är typ två år bort.


signatur

http://www.levelcap.se - World of Warcraft, Diablo 3 och Starcraft 2

Medlem

Den listan blir rätt lång. Men om jag kortar ner den till fem.

Fallout 2
Baldurs Gate 2
Dragons Age
Morrow Wind
Diablo 2 (jag vet, mer hack n slash än RPG. Men jag tar med den ändå).


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem

Ett av mina favoriter är The Quest , mycket bra "retro" rpg.

http://www.redshift.hu/ Finns demo att hämta på iphone och pc, så bara att prova om ni inte har lirat förut.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Demon's Souls. Underbart spel!

Medlem

jag har spelat i stort sett alla rollspel till pc. all från daggerfall till dragonage.

och jag har efter ycket tänkande kommit fram till att alla saker har en vinnare som ett spel har bäst ljud, ett spel har bäst story osv. men om man måste slå ihop allt och bestämma ett spel som tagit mest tid av mig och trollbundit mig emst var det när man stoppade Morrowind i cd läsaren och spelade trots det laggade åsenrumpa.

så jag utser morrrowind till kung över rollspel i mina ögon.

fatta jag spelade det kostant trots det hakkade fram

jag måste lägga till fallout 1 2 med. dom vinner stolt andra plats.


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem

Mass Effect 2 <3


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

1 daggerfall sen morrowind och 3:a kanske lite wow

Medlem

Star Wars: kotor 1 och 2 spöar det mesta. har dock spenderat många timmar framför ett söndermoddat oblivion


signatur

[b]Don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon[b]

Vym
Medlem

Baldurs Gate 1 och 2
Planescape Torment
Dragon Age
Final Fantasy 6, 7 och 9
Fallout 1 och 2
Neverwinter Nights

Medlem

Kotor
NWN
Dragon Age+Awakenings
Mass Effect 1+2
BG2

Medlem

Vet inte vilken som är bäst så gör en lista

1 Fable
2 Mass Effect 2
3 Star Wars Knights of the old republic 1 & 2
4 Oblivion
5 Mass Effect
6 Fable II ( är kanske lite mer äventyrsspel än ett RPG spel )

Medlem

Hmm måste nog säga att det var Dungeon Siege som gett mig det bästa liret genom tiderna

Medlem

Blir fan tårögd att se att flera älskar Gothic II som jag gjorde!

Men bäst är Ulthima XI assessions eller hur det stavades sen Gothic II


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Man måste säga Fallout 2 sedan kommer väll The elder scrolls oblivion....

Medlem

Planescape Torment måste jag säga. Så sjukt bra atmosfär, storyn är helt underbar, karaktärena är så sköna (speciellt Morte och Dakk'on). Ni som inte har spelat det har missat ett av de bästa rpg-spelen som gjorts.

Skriv svar