No Man's Sky har tappat 90 procent av spelarna på PC

Medlem
Skrivet av LordLump:

"Om Hello Games lyckas få rätsida på farkosten igen, det återstår att se. De har nämnt att de planerar mer innehåll till spelet."

Ja för 600 spänn hoppas jag innerligt att dom inte gör en EA och säpper en DLC för 200 spänn bara för att få ut det som lovats initialt,..

http://thisgengaming.com/2016/08/15/sean-murray-says-he-was-p...

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av KoP:
Skrivet av StrongBad:

Av intresse, hur är det med andra spel? Hur mycket brukar dom tappa efter samma tid?
Är det här vanligt tapp för spel? Verkar vara en nyhet baserad på sensationsjournalistik.

Fast omständigheterna kring detta spel skiljer sig ju ganska markant jämfört med andra spel. Jag tror att många gick in i det hela med tron om att man skulle kunna spela NMS i månader eller år med tanke på spelplanen som sågs som oändligt stor. Det skulle finnas något nytt, revolutionerande att upptäcka på varje planet man besökte etc etc. Men nu föll ju allt väldigt platt istället då spelet efter några timmars spelande börjar kännas väldigt tomt och repetitivt. Det saknas en fet, röd tråd.

Jämfört med andra spel lämnar man NMS otillfredställd med en känsla av att inte ha uppnåt något (så kände iaf jag).

Tack för beskrivningen, men jag var inte ute efter att diskutera känslor, utan siffror och fakta.

Att tappa 90% av sin spelarbas efter en vecka är i det närmaste unikt. The Division (som av många också anses ha floppat) tappade motsvarande siffra efter fyra månader.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Undrar hur Hello Games kommer göra med kommande spel. Nytt storspel som ingen vågar köpa? Nytt mindre spel liknande de som de gjorde innan? Eller kanske går de i graven?

Oavsett kommer jag aldrig mer köpa ngt av dem.

Medlem

Spelet är ju mer som en tech demo som man har hängt något löst som man vill kalla spelande kring.
Hello games borde ta sin algoritm att skapa världar och knata till bioware och sälja in det hos dem så kanske vi kan få ett smaskens sci-fi om några år.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag kan tänka mig att han Sean Murray även har ljugit för Sony. Sony står inte som förläggare för det här spelet vad jag kan se så hur har de påverkat utvecklingen? Är det så att de har gett hello games pengar för att göra ett spel under en viss tid då förstår jag inte varför folk är arga på Sony. Vi säger att du vill göra ett spel eller öppna något företag, ett annat företag ger dig pengar om du håller en viss deadline. Uppfylls inte målet så står företaget som gav dig pengar där med ingenting. Alltså går det företaget med förlust. Jag anklagar inte Sony för något utan helt enkelt hello games som inte riktigt förstod vad de hade gett sig in på. De ville väldigt mycket men gav oss inte det som de hade sagt att de skulle göra. I mina ögon så är hello games bovarna i dramat och ingen annan. Ser man på andra spel som Sony faktiskt är utgivare av så brukar de ge sina spelstudios tid för att utveckla spelen så att de i min ögon blir väldigt bra. Hello games är nya lionhead studios med en ny Peter i spetsen, en snubbe som tror sig kunna skapa något helt otroligt fast egentligen blir det bara pannkaka. En person som lever uppe på moln och inte riktigt har en självinsikt. Det är vad Sean Murray är.

Medlem
Skrivet av Rack:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Rack:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av insilence:

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Gillade också Angry Joes recension även om han faktiskt har fel på några punkter.

Bra att hypen har lagts sig i alla fall, personligen gillar jag spelet skarpt och med de mods som börjar komma trivs jag ganska bra.
Jag hör dock inte till dem som hängde med 'hypetåget' utan grundade min förväntan enbart på det jag själv har hört Sean Murray berätta i diverse klipp på YouTube under utveckligen, spelet motsvarar mina förväntningar efter det så jag är nöjd.

För att vara uppriktig tyckte jag att den var på gränsen till barnslig, gillar också Joe, och han är skarp, ofta klockren. Men i den här var han så jävla snabb med sina slutsatser, boom, inga npc´s att kriga med, skörda kol när du bör förstå att plutonium är, the way to go (life support), och man kan faktiskt skörda med melee action, vi sticker till nästa planet nu va, lite tråkigt här, efter 1 timme....?
Nope, halvlöjligt skulle jag vilja säga!

Sorry, men Angry Joe har aldrig varit personen att göra välgrundade slutsatser. Detta är faktum och inte subjektivt, då jag subjektivt tycker att han gör bra filmsnuttar, men faktum att många av hans filmklipp så visar han om och om igen sin okunskap.

Det finns många videos att kolla på där han demonstrerar detta. Ett av flera exempel är Suicide Squad reviewen där han nämner att han stör sig på att inte hjälten från 'Midway city' är med och slåss, då han tror det är Flash eller någon liknande. Vilket är helt jävla fel, då det är Hawkman och Hawkwomans DC stad, vilket jag vetat sedan långt tillbaka, och vilket stort DC fan som helst bör veta som har tittat på eller läst DC-serier eller -filmer. De har ju dessutom inte introducerats i filmuniversummet än. Nu är detta visserligen en filmrecension. Så det är ju "inte samma sak bla bla"

Men han gör det repeterat. Han har väldigt ofta för lite information om något innan han drar slutsatser och sedan står han vid dem utan något riktigt underlag för den slutsatsen.

Typ hans första intryck av Dirty Bomb, han representerar spelet helt fel då han själv inte är så bra på det och dessutom själv lägger ner väldigt mycket pengar på att bara köpa massa crates. Och cratesen i Dirty Bomb ger dig inga direkta ingen oövervinnlig chans genom korten du får. Det handlar mer eller mindre om du får skins till vapen eller inte. Han verkade ge spelet ett dåligt första intryck pga sitt eget gamblingproblem. Och det kändes inte som han grundade sitt intryck alls på vad spelet faktiskt är, han representerade spelet i helt fel ljus.

Ett till exempel är typ när han tittade på Justice League trailern för första gången. Då han blir sur över att det inte är någon action. HUR KAN DE HA ACTION OM DE NYLIGEN BÖRJAT SPELA IN SCENERNA? De har inte ens valt en skådespelare för Steppenwolf än. Det gör mig vred hur lite koll på saker Angry Joe har. Visst, hans videos kan vara kul. Men han är så jävla dåliga på att dra välgrundade slutsatser. Och han säger sig veta massa information om saker men missar spektakulärt.

Minns hans interview om Rainbow Six Siege där han sa att de inte hade funnits något som 'Operators' tidigare i något Rainbow Six spel och han nämner specifikt Raven Shield, jag höll på att dö av skratt, då just det spelet hade 'Operatives', de hade inte speciella gadgets, men de var uppdelade i olika kategorier med och inte en oändligt distans från det som finns i Siege. Herregud Joe, så ej allmänbildad att han missar om spelen han själv pratar om (Har du ens spelat Raven Shield lille ponken?).

Ursäkta min jättedåliga grammatik, men jag vaknade nyss.

Kan inget om film, inte mycket om spel heller men jag tycker att hans styrka främst är att påtala skit som föregår hos dessa spelproducenter etc.
Och med all respekt, jag gillar spelet skarpt, men t.ex. att dessa aliens som sitter på en jävla stol och pillar? Dussinet rymdfarare på samma givna ställe, på ett likadant skepp, som verkar dela sig som en cell, överallt?, samma jävla rymdstation?
Detta går inte att försvara oavsett hur stort fan du än må va. Den typen av upplysning tycker jag han är bäst på, och han gör det på väldigt underhållande sätt!

Men det är ju helt klart så att hans egen smak lyser igenom, om han inte är intresserad från början, blir det där efter, väldigt subjektiv den här Joe!
Det är jag också, väldigt förlåtande när jag tycker om något, kan ursäkta en hel del då, lol!

Tror jag hörde något om hans tankar om DayZ. Han tycker att spelet är skit för att det inte finns någon "story", kan missta mig, men, det är väl ett statment som säger en hel del!

AngryJoe drar ju tyvärr dåligt grundade slutsatser till saker han gillar med, han är ett DC fan med stor kärlek för Superman, ändå har han inte koll på Midway City? Han gissade inte ens rätt när han försökte komma ihåg, han gissade bland annat på Flash? Har han inte ens koll på vilken stad Flash är i? Han kanske har Alzheimers.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

pre-recs recension tycker jag summerar upp det rätt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=NqHM9U4rS0Q


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hur länge vara det, de som jag följer på twitch som spela det, har redan lagt ned och gått vidare till andra spel

Skriv svar