Hockeylegenden Tommy Söderström sågar Heatons deltagande i Mästarnas Mästare

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det hela är väl väldigt simpelt - är "Mästarnas mästare" ett program för de som sysslar med sport eller de som sysslar med idrott? Jag har själv aldrig sett det, så jag har ingen aning. Vad jag däremot kan säga är att om det är ett program för idrottare har e-sportproffs ingenting där att göra. Är det istället det förstnämnda som gäller så har självfallet e-sport en plats.

I övrigt undrar jag lite kring detta citat; "Han ska ha varit skeptiskt till Christensens deltagande redan när det kom på tal första gången och han verkar ha svårt att se att e-sportare är riktiga idrottsmän."

Vad är det konstiga med detta? E-sportare är inte "riktiga idrottsmän", de är inte idrottsmän över huvud taget. Fan, jag har själv lirat CL-final i Haxball, ska jag nu plötsligt kalla mig idrottare? Löjligt.

Exakt så är det! MM profilerar sig som ett program där "I Mästarnas mästare möts några av Sveriges främsta idrottsmän och idrottskvinnor i fysiska och psykiska utmaningar".
Så precis som du skriver så är just MM inget program för esport.
Svårare än så är inte kärnfrågan

Medlem
Skrivet av Nilla000:
Skrivet av billybob:

Karln gör reklam för LeoVegas.

Är det ett riktigt jobb?

"Riktigt jobb"? Reklamfilm är nog mycket mer välbetalt för den lilla tid som läggs ner under inspelningen än vad "vanliga jobb" är.... Dessutom så var det väl inte "riktiga jobb" som var frågan, utan om esport passade in i ett program för fd idrottsstjärnor.

Är det inte läge att tagga ner lite nu och sedan se sarkasmen?

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Nilla000:
Skrivet av billybob:

Karln gör reklam för LeoVegas.

Är det ett riktigt jobb?

"Riktigt jobb"? Reklamfilm är nog mycket mer välbetalt för den lilla tid som läggs ner under inspelningen än vad "vanliga jobb" är.... Dessutom så var det väl inte "riktiga jobb" som var frågan, utan om esport passade in i ett program för fd idrottsstjärnor.

Är det inte läge att tagga ner lite nu och sedan se sarkasmen?

Är tack vare att du är så sarkastisk, som jag väljer att svara dig......

Skriv svar