Hellgate London
Såg verkligen fram mot detta spel, men tycker det är riktigt dåligt och tråkigt. tyvärr.
Min bror har köpt spelet och älskar det, han har också lirat diablo II tills ja nu när hellgate släpptes. Fick spela några timmat nu i helgen hemma hos familjen.
* Jag tycker det är långsamt.
* Animationerna är ospännande och ser plastiga ut
* De verkar vara extremt enformigt visserligen är de ett hack n slash men av någon anledning tycker jag enformigheten är värre i de här spelet än i diablo II
* Skillsen verkar inte göra så stora skillnader på gameplay, i många andra MMOS och RPGS, gör ens skill-val ens gubbe annorlunda och ändrar gameplay något, hellgate har samma gameplay ändå känns de som.
* Man springer inprincip bara och håller inne skutknappen, iaf upp till lv 10 så långt jag har sett. visst nån medkit där, nån mod där. Summona ett pet, fortsätta skuta. Till och med magiker klasserna och engineer har skutvapen som man pangar med.
* Uppdragen är lika inspirerande som I WoW (om inte värre), lever inte alls upp till diablo seriens grymma story.
* Känns väldigt singleplayer vilket hade varit ok om de varit fokus på bra story etc. Men eftersom fokus ligger på, ja va ligger de på? Att skuta och samla på sig saker.
* AIn är försträffligt dum och tråkig. Som zombies allihop.
Ett + för att man kan vara templar som gör gameplayet lite emr annorlunda men jag tycker inte de räcker.
Det känns som ett dåligt långsamt FPS spel med lite RPG skills inslängt i och en tråkig talent tree grej som man kan göra sin gubbe bättre på.
Jag spelar mycket hellre ett renodlat FPS, med snygg grafik, skön gameplay och action (för jag tycker inte hellgate har action). Unreal Tournament III ja tack!
Jag spelar hellre ett renodlat MMO/RPG, med talent trees, olika magier som fungerar helt olika etc. Men en bra story. Där man spelar emd andra spelare. Age of conan kanske? Spelar hellre WoW även om jag la ner de för längesedan.
Jag tycker hellagte har hamnat mittemellan FPS och RPG/MMO med en taste of hack n slash. Även om detta låter som ett vinnande koncept tycker jag att resultatet blivit extremt dåligt och tråkigt.
jag är lite hooked faktiskt även om jag kan hålla med om en del kritik.
Samma. Men en del saker är ju lite alarmerande, exempelvis att det inte finns några "färdiga" uniques. Det hänger på flagship att färdigställa detta innan dom förlorar alldeles för mycket playerbase varvid projektet kan självdö.
Därför är de kommande patcharna så väldigt viktiga imo.
jo det är sant sen skulle jag vilja se en mer streamlined hantering av patchar.
men är hela lvl10 iaf och nu verkar ju färdigheterna gör mer nytta nu börjar man få tänka lite mer än bara skjuta och springa.
iofs är engy och den gubben är ju uber
vapen slot1= moddat autorifle elektrisk skada
vapeb slot2=rocket launcher
vapen slot3?sniper rifle
quod similis saporem blandeque coruscant
Det kan vara riktigt kul i multiplayer, dock singleplayer är ganska meningslöst om man inte är såld på att fippla med items eller slakta demoner.
Spelet blir mycket roligare precis som vilket mmo som helst då man börjar komma till 10-15+, och har samlat på sig lite skills. Förstår inte hur spelet kan kallas långsamt av vissa, det tycker jag rakt inte. Däremot skulle jag inte vilja kalla spelet självt för ett mmo. det är i princip vanligt multiplayer för närvarande. Den enda gången jag märker av att det är ett "mmo" är i princip då man råkar hamna i en chat-kanal där någon tysk spammar om hjälp eller grupp.. brukar dock lämna chat-kanalen.
Däremot så har spelet ett antal jobbiga småbuggar som kan vara riktigt irriterande, men det säger väl litegrann om spelet att man ändå kommer tillbaks och spelar vidare. Det är opolerat men med polering så kommer det bli det bättre.. så råder folk som har fullbokat denna spelmatade höst att vänta ett par månader.
Verkligen delade personliga åsikter om spelet egentligen. Det är ett helt okej tidsfördriv, har kul med det, men samtidigt så hade det kunnat vara ett riktigt mästerverk om de hade polerat spelet samt utvecklat vissa delar. Dessutom hade det varit mycket bättre som mmo om det inte använt guild wars-systemet - fast med ännu mindre sociala zoner.
Tycker det är dåligt att det iten kommit någon recension på spelet ännu från Fz.se. Jag spelade betan och gillade det som fan men vill inte köpa innan jag vet att det finns något mer som är värt att betala för...!
jasså ? jag har iaf för mig att man läst hellgate recension på fragzone, och att det inte fick speciellt bra betyg.
Spelat med en marksman upp till lvl 5... jisses.
- Trist och enformig gameplay
- Tråkiga vapen och ljud
- Tråkig och ful grafik
- Dåliga animationer
- Ingen "fart"
- Löjliga NPC's
- Trista banor
- Rörig UI
Jag hade kanske fastnat för det om detta var 1999... men som det är nu så har man stora krav på fart, gameplay, variation etc etc. En klar etta på femgradig skala.
Vill nog påstå att ha lvlat en karaktär till lvl 5 inte ger nog med utrymme alls för att bilda sig en rättvis åsikt.
Vill nog påstå att man kan bilda sig en uppfattning om spelet ändå. Jag tror inte spelmotorn blir bättre bara för att man fortsätter levla? Var sig jag spelar ett par timmar eller flera dagar så har jag ändå en uppfattning om hur spelet fungerar. Jag behövde inte komma till level 60 när jag spelade diablo2 för att anse att spelmotorn är kul och lätthanterlig: redan efter en timme så var jag fast.
Någon som kan förklara med detaljerad vad man kan göra som vanlig onlinespelare och som subscriber? Kan man spela alla svårighetsgrader/modes som icke subscriber? Jag vet bara att man har större kista som subscriber och att det finns extra vapen och rustningar som icke subscribers inte kan använda. Stämmer detta? Ska köpa spelet snart och börja lira med några polare online.
*Io Sono Interista*
testade demot igår för första gången, och jag fastnade helt.. hack and slash har aldrig varit mitt kopp av te men det var rätt kul faktist, ska åka och köpa spelet nu! hoppas jag inte blir besviken, spelet fick ju rätt dålig kritik från FZ, men billigt är det så why not liksom!
verkar kul att kunna coopa igenom spelet ialf via mplayer
Ahh ok, men då kör jag över nätet eller? Har ganska dålig lina för tillfället..
du kan bara köra genom deras stora server som kan nästan jämnföras med ett MMO server, typ som guildwars, du instancsar för det mesta, men kan möta upp andra på stationerna som är mötesplatser för alla spelare, så det går inte o lana direkt, utan bara spela via servern
Det är ungefär precis lika kasst som innan. Förutom lite bugfixar och ingame mail vilket iofs var välkommet men knappast räddar spelet från den hotande rea-backen.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Äre nån som vet om dom har laggt in floating damage text i hellgate london eller äre fortfarande lika kasst att man har ingen jävla aning om hur mycke skada man gör?
nopp exakt som innan ... tyvärr hade varit kul och se hur mycket skadda man gör
/den farliga milfen^^
Sådär, nu har jag läst i stort sett allt som finns om detta spel hehe. Den största delen spelare verkar ju tycka detta är rena dyngan... Att jämföra det med relik-spel som Diablo tycker jag bara är löjligt. Diablo var bra när det begav sig och vill jag spela det igen, så gör jag det.
Jag har hoppat runt i demoversionen ett tag och jag tycker faktiskt detta verkar vara ett riktigt ok spel. Själv blir jag bara trött på wow som äter upp all min tid. Lika trött blir jag på spel med seg utdragen story med massa text o läsa. (jag är en stressad människa hehe).
Detta spel känns som att man kan hoppa in, mosa lite o sen hoppa ur. Jag gillar för övrigt Guild Wars där nivån på engagemang är helt perfekt.
Så, vi har redan sett sida efter sida med klag på detta spel, vore kul med ett försök att lyfta fram lite bra saker. Kan någon som faktiskt gillar och spelar detta skriva lite vettigt till oss som funderar på ett inköp?