No Man's Sky raderar informationen för saker du döpt

Medlem
Skrivet av PerAstra:

Det stämmer inte för mig, inte i loggen i alla fall - där är allt jag döpt från första dagen kvar i systemet. Tänker inte backtracka allt jag spelat hittills för att kolla om det jag döpt är kvar i spelvärlden, det känns mindre viktigt.
Jag förstår inte riktigt varför alla är så himla sura, det är inte första gången en spelutvecklare broderar sanningen.
Jag tycker att spelet de släppt är intressant och jag lockas av den lite äldre tanken/idén att man gör spelet större i sin fantasi, lite som när man körde Elite på C64an. Jag gillar att de har textavsnitt som en del av drivmotorn i spelet. Jag gillar atmosfären och känslan och jag ser fram emot vad de kommer göra av spelet i framtiden, de har mycket att bygga vidare på. Hoppas bara de gör det och inte tappar suget efter all ilska som riktas mot dem.

I detta fall verkar det ju vara rena lögner, och i mängd. Inte "bara" en förskönad sanning.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av shelter:

Det är inte universums mitt man åker till, det är galaxens. Det har faktiskt Sean Murray t.om sagt. Vet inte vart folk har fått universum från.

Haha! Ja, det är lite skillnad på resväg till galaxens och universums mitt

Medlem

mitt i hela anti NMS cirkeljerk festen så tycks ingen bry sig om att han tagit tillbaka sitt uttalande
https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4zstm2/re_...

tröttsamt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av quadratis:

mitt i hela anti NMS cirkeljerk festen så tycks ingen bry sig om att han tagit tillbaka sitt uttalande
https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4zstm2/re_...

tröttsamt.

Tack! Det kommer en uppföljning. Gillar att man måste ominstallera spelet för att få till aka infon.


signatur
Medlem
Skrivet av nils45:

Dom marknadsförde den vision dom hade utav spelet,

Det där vet vi inte, det kan lika gärna vara så att de visste att sak x,y,z,å,ä,ö inte skulle komma med, MEN att det fungerade bättre att marknadsföra spelet om man säger att det slutgiltiga spelet kommer ha funktionerna.

Spelutvecklare ska inte komma undan med sånt, jag börjar bli otroligt trött på det. För det är ju aldrig att dessa spelutvecklare är tydliga med att sak x,y,z,å,ä,ö inte kommer vara med..

Detta fungerar bara för spel, ingen skulle komma undan med att sälja te.x en dator, en förstärkare, en maträtt eller vad det än är, och sen ta bort 20-30% av sakerna man utlovat "ja vi ville SÅ gärna att det skulle komma med, MEN det funkade inte riktigt! Hoppas det är till belåtenhet ändå, tackhej."


signatur
Medlem

Det retar mig enormt att detta inte per automatik flaggas som olagligt. Falsk marknadsföring är ju faktiskt direkt kriminellt och skiljer sig inte ett dugg från att göra inbrott och sno någons pengar.

Det finns dock för många kryphål att segla igenom eftersom det annars hade varit för riskabelt att marknadsföra en produkt i förväg.

Jag tror däremot att de absolut hade blivit dömda till böter i domstol om det fördes en grupptalan. Låt oss hoppas på många arga jänkare, helt enkelt. Vore synd om Sony och Hello Games seglade igenom detta utan näsblod.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Soulless:

Lutar ju tyvärr åt att NMS blir det största misslyckandet på länge.
Vad faan tänkte de på när det marknadsförde spelet som de gjorde!?

$$$

Tror du missade ett dollartecken eller 2

Medlem

Hello Games är snarare "Hello World", programmerare fattar vad jag menar...

Skrivet av Evilof:

Alltså. Jag spelar inte ens spelet, och av allt jag hört så har det hittills bara varit att man inte kan möta varandra som stört mig.
(saker kunde varit BÄTTRE såklart, men men), men dethär stör ju ut hela iden med spelet. Illa isf!

Om man ser på det rent feature-mässigt, så ja. Men största problemet är att spelet inte är vad dom lovade innan release. Hade allt detta varit det som dom hade sagt innan, så hade det varit mindre klagomål. Men nu har dom uppenbarligen blandat otydlighet med rena lögner.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har själv sett att mina upptäckter och namn blivit ersatta av en annan spelares =(

Medlem

Jag bara väntar på den dagen då någon stämmer Hello Games för att de levererat en helt annan produkt än den de har marknadsfört.

Medlem

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4zsyx5/psa...

Nej, NMS raderar INTE informationen!
Uppdatera artikeln ASAP så att inte mer skada görs.

Medlem

Utan att ha läst alla kommentarer så måste de påpekas att PR i spelsidor är väl mest ansvariga för den överdrivna hypen.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4zsyx5/psa...

Nej, NMS raderar INTE informationen!
Uppdatera artikeln ASAP så att inte mer skada görs.

Inte ens Donald Trump skulle kunna göra mer skada för NMS än vad som redan skett.

Medlem

Fattar inte allt snack om falsk marknadsföring. Följde bara utvecklingen de sista månaderna och jag fick exakt det de marknadsförde och tyckte de var föredömligt tydliga med vad spelet INTE var.
Visst finns det en massa saker jag ÖNSKADE att spelet var, men de var väldigt tydliga de sista månaderna. Beskrivningen av spelet i den officiella marknadsföringen är spot on.

Jämför med valfritt spel, ex Elite Dangerous, Star Citizen[SIC], SWTOR, Assassin's Creed, SWBF, Batman-spelen, whatever så levererar ju NMS oerhört mycket mer exakt vad de lovade. Tror mest folk har lurat sig själva, hoppats på något för att de så gärna ville.

Anyway, det enda jag fortfarande retar mig på - det andra har jag kommit över (ex bedrövliga rymdflygandet) - är att texten försvinner så snabbt och inte verkar finnas loggad någonstans. Uppskattar spelet alltmer ju mer jag spelar det, men är försiktig med att spela för långa pass.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Fattar inte allt snack om falsk marknadsföring. Följde bara utvecklingen de sista månaderna och jag fick exakt det de marknadsförde och tyckte de var föredömligt tydliga med vad spelet INTE var.
Visst finns det en massa saker jag ÖNSKADE att spelet var, men de var väldigt tydliga de sista månaderna. Beskrivningen av spelet i den officiella marknadsföringen är spot on.

Jämför med valfritt spel, ex Elite Dangerous, Star Citizen[SIC], SWTOR, Assassin's Creed, SWBF, Batman-spelen, whatever så levererar ju NMS oerhört mycket mer exakt vad de lovade. Tror mest folk har lurat sig själva, hoppats på något för att de så gärna ville.

Anyway, det enda jag fortfarande retar mig på - det andra har jag kommit över (ex bedrövliga rymdflygandet) - är att texten försvinner så snabbt och inte verkar finnas loggad någonstans. Uppskattar spelet alltmer ju mer jag spelar det, men är försiktig med att spela för långa pass.

Håller med dig om Hello Games marknadsföring men jag vill påpeka att Elite Dangerous, som jag backade, skötte sina löften till 100% och har fram tills nu levererat långt över sina kriterier.
Star Citizen har inte släpps än men jag ser inte något där heller som avviker från målen än så länge.
Båda var/är dock offer för ett internet som skapar en egen version av vad som utlovats utan hänsyn till fakta.

Medlem

Alltså, den här rubriken är faktiskt inte OK, i min mening, "No Man's Sky raderar informationen för saker du döpt." - Du konstaterar rakt ut att dom har gjort det, trots att det nu i efterhand visar sig att så inte alls är fallet, snarare laggiga servrar som fortfarande besitter informationen.

Jag förstår att man vill ha klick på sin rubrik, men det här är lite väl grovt förtal, tycker ni inte?
Edit: Uppskattar underrubriken men så himla smutsigt att behålla huvudrubriken, kom igen FZ.

Medlem
Skrivet av Guthan:

Alltså, den här rubriken är faktiskt inte OK, i min mening, "No Man's Sky raderar informationen för saker du döpt." - Du konstaterar rakt ut att dom har gjort det, trots att det nu i efterhand visar sig att så inte alls är fallet, snarare laggiga servrar som fortfarande besitter informationen.

Jag förstår att man vill ha klick på sin rubrik, men det här är lite väl grovt förtal, tycker ni inte?
Edit: Uppskattar underrubriken men så himla smutsigt att behålla huvudrubriken, kom igen FZ.

Man borde bara radera hela nyheten...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av wwraver:

Det retar mig enormt att detta inte per automatik flaggas som olagligt. Falsk marknadsföring är ju faktiskt direkt kriminellt och skiljer sig inte ett dugg från att göra inbrott och sno någons pengar.

Det finns dock för många kryphål att segla igenom eftersom det annars hade varit för riskabelt att marknadsföra en produkt i förväg.

Jag tror däremot att de absolut hade blivit dömda till böter i domstol om det fördes en grupptalan. Låt oss hoppas på många arga jänkare, helt enkelt. Vore synd om Sony och Hello Games seglade igenom detta utan näsblod.

Grejen är den att allt från tidigare trailers verkar finnas med i spelfilerna, men mycket verkar inte laddas. Så det finns hopp om att allt en vacker dag letar sig in i spelet i form av uppdateringar. Tills dess så får vi förlita oss på moddare som låser upp innehållet.

Nu senast såg jag att någon har låst upp portalerna och runstenarna från tidigare videos.

http://m.imgur.com/Y5BeOuX
http://m.imgur.com/ztJcD5f

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Läste på en annan sida:
Dark_Nexis emailed to say that he was able to correct the problem by reinstalling and reloading the game—and waiting. "I don't know what happened but all the discoveries re-appeared on my starting planet," he wrote in an update to his original post. "It seems like a server bugs, like it takes a while for your old discoveries to re-download... It seems a little bugged where you get further and further away from your starting point and you can't see your old discoveries even when you find your way back. It's like the server lags behind big time and takes a while to find the old information. "

Så det verkar vara servertrubbel.

Låter hoppfullt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Refundade!!1 tack Jesus

Medlem

Jag har kul med spelet iaf

Medlem

"reach the center of the universe"


signatur

autograph

12
Skriv svar