Spelare får tillbaka pengarna för No Man's Sky - trots över två timmars speltid

Medlem
Skrivet av quadratis:

äckligt med alla som requestar refunds efter 50-60 timmar spelade. fan vad less jag är på allt överdrivet hat mot ett spel som kanske inte riktar sig till alla, men som uppenbarligen har själ och passion bakom sig. för en gångs skull en någolunda originell spelidé.

sean och hg ljög / var inte helt ärliga när det gällde vissa saker i spelet (även om flera saker som folk säger inte finns i spelet, faktiskt finns), men hur ofta händer inte det? ubisoft och andra stora spelbolag som bara skeppar samma skit varje år på löpande band får inte i närheten lika mycket hat som det här lilla teamet på 15 pers har fått de senaste veckorna. folk har rätt att bli förbannade över brutna löften, men internet den senaste veckan har ju varit helt rabiata. hello games = hitler games typ.

Håller nog med till viss del. Tycker det är besvärande att man inte nämner spelmedia som bovar i lika stor grad om det här spelet. Tycker FZ har haft en balanserad rapportering om spelet men det har ju tillnärmelsevis inte alla sajter haft utan det var exalterade artiklar till vänster och höger baserade på spekulation eller passiva lögner från Hello Games.

Hello Games ifråga tycker jag tar en del befogad kritik då det helt enkelt är kass praxis att inte rätta felaktig information om man använder sig av en moralisk- eller långsiktigt tänkande kompass. Visst faller planer bort i nästan alla utvecklingsprocesser men det här var inte bra gjort.

Men som sagt, kritiken på platser som reddit är typiskt lik den som uppstår från folk som läser rubriker och tror att det är lika med innehållet i en artikel.

Medlem

10 timmar speltid och lyckades få en återbetalning nyss! Nöjd

Medlem

Steam tar inte emot refunds för spel över 2 timmar. Det var tydligen bara något strul i deras system som gjorde att folk kunde få tillbaka pengarna trots mer än 2 timmar. Så här skriver de på sidan för NMS.

"The standard Steam refund policy applies to No Man's Sky. There are no special exemptions available. Click here for more detail on the Steam refund policy."

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Steam tar inte emot refunds för spel över 2 timmar. Det var tydligen bara något strul i deras system som gjorde att folk kunde få tillbaka pengarna trots mer än 2 timmar. Så här skriver de på sidan för NMS.

"The standard Steam refund policy applies to No Man's Sky. There are no special exemptions available. Click here for more detail on the Steam refund policy."

Jag lyckades dock med 10 timmars speltid Gjorde det för bara en liten stund sedan

Medlem
Skrivet av Jiddret:
Skrivet av Bojkott:

Steam tar inte emot refunds för spel över 2 timmar. Det var tydligen bara något strul i deras system som gjorde att folk kunde få tillbaka pengarna trots mer än 2 timmar. Så här skriver de på sidan för NMS.

"The standard Steam refund policy applies to No Man's Sky. There are no special exemptions available. Click here for more detail on the Steam refund policy."

Jag lyckades dock med 10 timmars speltid Gjorde det för bara en liten stund sedan

Hmm, de kanske inte har löst problemen trots allt då? Eller så hämnade ditt ärende bara hos en schysst person

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Jiddret:
Skrivet av Bojkott:

Steam tar inte emot refunds för spel över 2 timmar. Det var tydligen bara något strul i deras system som gjorde att folk kunde få tillbaka pengarna trots mer än 2 timmar. Så här skriver de på sidan för NMS.

"The standard Steam refund policy applies to No Man's Sky. There are no special exemptions available. Click here for more detail on the Steam refund policy."

Jag lyckades dock med 10 timmars speltid Gjorde det för bara en liten stund sedan

Hmm, de kanske inte har löst problemen trots allt då? Eller så hämnade ditt ärende bara hos en schysst person

Just den biten handlar bara om automatisk refund, allt annat är upp till den som har hand om ärendet, uppenbarligen finns det en hel del steam anställda som förstår sina kunders missnöje.

Medlem
Skrivet av quadratis:

äckligt med alla som requestar refunds efter 50-60 timmar spelade. fan vad less jag är på allt överdrivet hat mot ett spel som kanske inte riktar sig till alla, men som uppenbarligen har själ och passion bakom sig. för en gångs skull en någolunda originell spelidé.

sean och hg ljög / var inte helt ärliga när det gällde vissa saker i spelet (även om flera saker som folk säger inte finns i spelet, faktiskt finns), men hur ofta händer inte det? ubisoft och andra stora spelbolag som bara skeppar samma skit varje år på löpande band får inte i närheten lika mycket hat som det här lilla teamet på 15 pers har fått de senaste veckorna. folk har rätt att bli förbannade över brutna löften, men internet den senaste veckan har ju varit helt rabiata. hello games = hitler games typ.

För det första såhåller jag med om det med folk som försöker få refund på 50-60 timmar. Ogillar du ett spel så borde man inte nöta det så länge. Visst 10 timmar för att försöka ge det en ärlig chans, men mer än så så måste man gillat spelet lite. Men det där med att ubi och andra storbolag inte får skit när dom antingen ljuger eller rent av bara gjort copy paste spel? Folk ragear ju till höger och vänster på dom, visst att hg var ett team på 15 pers, men det berättigar inte halvsanningar och lögner, och absolut inte ett pris i samma klass som ett spel med 100 pers som jobbat på det (eller hur många det nu brukar vara). Vad tror du folk skulle säga om FFXV t.ex skulle kosta 2000kr? Spel ska sättas efter kvalite och omkostnad enligt marknaden, NMS ligger i överpris här. Hade det kostat max 200kr så hade folk haft mer överseende och inte klagat lika mycket

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av quadratis:

äckligt med alla som requestar refunds efter 50-60 timmar spelade. fan vad less jag är på allt överdrivet hat mot ett spel som kanske inte riktar sig till alla, men som uppenbarligen har själ och passion bakom sig. för en gångs skull en någolunda originell spelidé.

sean och hg ljög / var inte helt ärliga när det gällde vissa saker i spelet (även om flera saker som folk säger inte finns i spelet, faktiskt finns), men hur ofta händer inte det? ubisoft och andra stora spelbolag som bara skeppar samma skit varje år på löpande band får inte i närheten lika mycket hat som det här lilla teamet på 15 pers har fått de senaste veckorna. folk har rätt att bli förbannade över brutna löften, men internet den senaste veckan har ju varit helt rabiata. hello games = hitler games typ.

För det första såhåller jag med om det med folk som försöker få refund på 50-60 timmar. Ogillar du ett spel så borde man inte nöta det så länge. Visst 10 timmar för att försöka ge det en ärlig chans, men mer än så så måste man gillat spelet lite. Men det där med att ubi och andra storbolag inte får skit när dom antingen ljuger eller rent av bara gjort copy paste spel? Folk ragear ju till höger och vänster på dom, visst att hg var ett team på 15 pers, men det berättigar inte halvsanningar och lögner, och absolut inte ett pris i samma klass som ett spel med 100 pers som jobbat på det (eller hur många det nu brukar vara). Vad tror du folk skulle säga om FFXV t.ex skulle kosta 2000kr? Spel ska sättas efter kvalite och omkostnad enligt marknaden, NMS ligger i överpris här. Hade det kostat max 200kr så hade folk haft mer överseende och inte klagat lika mycket

ingenstans sa jag att ubisoft inte får skit. "i närheten lika mycket". jag gissar att du förstår skillnaden men valde att ignorera den?

har du sett reddit's framsida de senaste 2 veckorna? kritiker / hatstormen mot NMS liknar inget annat. sen alla youtube videos, artiklar i spelmedia osv. ovanpå det.

ingenstans sa jag heller att priset på ett spel borde spegla antalet utvecklare som har jobbat på det. vafan. sluta lägga ord i munnen på mig.

efter mina 70h+ spelade av NMS kan jag ganska lätt konstatera att det varit värt priset för mig (jämfört med tex uncharted 4 som jag la 22h på, och som också var ett fullprisspel). misstaget HG / sony gjorde var att marknadsföra spelet som något som skulle tilltala alla, när det i själva verket tilltalar en ganska smal grupp scifi nördar.

dessutom, rätta mig om jag har fel, men priset för ett spel bestämms väl oftast av utgivaren, och inte utvecklaren?

Medlem

Dom får lika mycket skit om dom gör samma saker, om inte MER då dom är större och "coolare" att snacka ner. Du kanske inte förstod att jag menade att dom får minst lika mycket skit? Folk ser vad dom vill se. Jag tog upp om priset då det är en stor orsak till att folk inte har överseende med det. Du tog upp team storleken för att... ja jag antar för att säga att dom gjort ett bra jobb för att vara så få. See were Im going with this?

Om du känner att du fått ut tillräckligt med nöje för den prislappen (med dom timmarna skulle jag oxå känna mig ganska så nöjd), men det tar inte bort det faktum att dom inte vart raka och ärliga

12
Skriv svar