The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Robot
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Medlem
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Låt From Software göra en Zelda titel istället så man äntligen får lite mörkare toner igen.

"The best Zeldas are always the dark Zeldas"

- kilian experience

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Låt From Software göra en Zelda titel istället så man äntligen får lite mörkare toner igen.

"The best Zeldas are always the dark Zeldas"

- kilian experience

Det hade varit sjukt intressant om de la kraften och började dra Zelda-serien ner i det mörkare och ångestbetonade Majoras Mask träsket igen
Har också fantiserat om att From Software skulle få makten att utveckla sin egen spinn på Zelda serien.

Dark Souls har en hel del som åberopar mina bästa minnen från 3D Zelda!

Releasehästryttare
Skrivet av Bahoven:

Låt From Software göra en Zelda titel istället så man äntligen får lite mörkare toner igen.

"The best Zeldas are always the dark Zeldas"

- kilian experience

Precis som dark souls lånat mycket från zelda så lånar ju detta zelda mycket från dark souls

Är ju enbart en bra sak, och detta är första zelda jag ser fram emot sen twilight princess

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Låt From Software göra en Zelda titel istället så man äntligen får lite mörkare toner igen.

Har faktiskt inte tänkt tanken men det var en riktigt bra idé. Skulle verkligen blåsa nytt liv i den annars lite repetitiva zeldaserien.

k3m
Medlem

vet inte riktigt vad du menar med "tekniskt vacker". men grafiken i det här Zelda är riktigt, riktigt fin. grafik är så mycket mer än punkter, färger osv.

Medlem

Det här kan nog bli hur ballt som helst. Tyvärr så blir det inget köp av konsol för ett spel.
Jag lämnar nog Zelda skeppet men det ser onekligen ut att bli ett bra spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av k3m:

vet inte riktigt vad du menar med "tekniskt vacker". men grafiken i det här Zelda är riktigt, riktigt fin. grafik är så mycket mer än punkter, färger osv.

Skulle tro att det var Tomas som skrev den bildtexten. Tycker dock att det är tydligt vad som menas. Enkel, avskalad teknik betyder inte att spelet inte kan vara bildskönt ändå, förstås. Tvärtom.

Jag tycker att spelet målar upp en avskalat inbjudande värld. De enkla texturerna får det nästan att se vattenmålat ut ibland, medvetet eller ej. Men det sticker onekligen ut bland kommande storspel som förvånansvärt tekniskt lågmält rent grafiskt.

k3m
Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av k3m:

vet inte riktigt vad du menar med "tekniskt vacker". men grafiken i det här Zelda är riktigt, riktigt fin. grafik är så mycket mer än punkter, färger osv.

Skulle tro att det var Tomas som skrev den bildtexten. Tycker dock att det är tydligt vad som menas. Enkel, avskalad teknik betyder inte att spelet inte kan vara bildskönt ändå, förstås. Tvärtom.

Jag tycker att spelet målar upp en avskalat inbjudande värld. De enkla texturerna får det nästan att se vattenmålat ut ibland, medvetet eller ej. Men det sticker onekligen ut bland kommande storspel som förvånansvärt tekniskt lågmält rent grafiskt.

tycker definitivt inte det är nånting enkelt o avskalat med grafiken. snarare tvärtom. ett annat spel jag spelade nyss, FF15 demot, där är det enkel, platt o genuint ful grafik. dock med fin fantasi.

Medlem

Varför är alla färger så bleka på bilder och i trailern ? Fel på kontrasten ? Eller ska det vara så rent grafiskt ?

Medlem

En viktig sak med nedtonad grafik är att det blir tydligare vad som verkar värt att utforska, vad som verkar "kunna vara nånting" och inte bara är en del av sceneriet.

Medlem

njut av minnen och nyupptäckt äventyrslusta Joakim så länge du kan,drogs med av din naiva hoppfullhet så jag för första ggn på många år tänkte,nu..kanske? Men som så många ggr de senaste 15 åren så har jag varit tvungen att återgå till suikoden,FFVI eller som sist morrowind på xboxen för att finna den spelglädje jag alltför ofta lurats på sen ps2 skämde bort mig (import lir från usa) FFXV har jag redan glömt och tyvärr tror jag det här blir en tom värld att springa runt och hoppas i. Hoppas innerligt att jag har tokfel...men...

Skribent
Skrivet av Tjobbing:

njut av minnen och nyupptäckt äventyrslusta Joakim så länge du kan,drogs med av din naiva hoppfullhet så jag för första ggn på många år tänkte,nu..kanske? Men som så många ggr de senaste 15 åren så har jag varit tvungen att återgå till suikoden,FFVI eller som sist morrowind på xboxen för att finna den spelglädje jag alltför ofta lurats på sen ps2 skämde bort mig (import lir från usa) FFXV har jag redan glömt och tyvärr tror jag det här blir en tom värld att springa runt och hoppas i. Hoppas innerligt att jag har tokfel...men...

Jag brukar vara skeptisk (skrev till och med en text en gång om att Zelda nog borde få pensionera sig till förmån för nya äventyr i nya världar istället) och i ärlighetens namn är det svårt att riktigt hoppas på att det kommer att bli det där storartade äventyret som gamla nostalgiker (där jag räknar in mig själv i just det här fallet) inbillar sig. Men jag kände ett sting av något när jag testade spelet och tillät mig själv att, för en gångs skull, följa den känslan för en stund. Det kändes behövligt som ett avbrott mot min vardagliga bitterhet. När jag väl spelar det färdiga spelet är det dock upp till bevis. Då hjälper inga rosiga minnesbilder.

För övrigt spelat Suikoden under sommaren på PS Vita. Älskar att kunna spela klassiker bärbart.

Medlem

Har till stor förtvivlan upptäckt att jag faktiskt gillar åren mellan första livstecknet av ett spel och tills det släpps. bygger som vanligt upp mina förväntningar med varje liten nyhet jag läser om det tills det att förhoppningarna har blivit helt orealistiska..gång på gång,hahaha,ja jösses,mot min bitterhet hjälper bara humor och spel som lirades på ps och ps2 (nästan). Har bestämt mig för att nya Zelda endast inköps om du säger att det är värt en genomspelning,på det viset slipper jag banna mig själv för bortslängda pengar om det är dåligt och kan gratta mig mig själv för för denna listiga plan om det är bra. mvh

Skribent
Skrivet av Tjobbing:

Har till stor förtvivlan upptäckt att jag faktiskt gillar åren mellan första livstecknet av ett spel och tills det släpps. bygger som vanligt upp mina förväntningar med varje liten nyhet jag läser om det tills det att förhoppningarna har blivit helt orealistiska..gång på gång,hahaha,ja jösses,mot min bitterhet hjälper bara humor och spel som lirades på ps och ps2 (nästan). Har bestämt mig för att nya Zelda endast inköps om du säger att det är värt en genomspelning,på det viset slipper jag banna mig själv för bortslängda pengar om det är dåligt och kan gratta mig mig själv för för denna listiga plan om det är bra. mvh

Ha ha. Låter bra.

1
Skriv svar