Star Citizens Squadron 42-del kan dröja till tidigt nästa år

Medlem

Tycker det är lite märkligt att vi inte fått något annat utlåtande om detta gällande 2017 än vad som sagts och eventuellt kokats ihop av GameStar. Finns denna intervju någonstans? Eller ska vi bara lita på vad en tidning kokat ihop och förmodar för lite "clickbait"?

Medlem

Fascinerande att folk klagar på andra spel, men Star Citi-seeen får man inte klaga på. Så trött på hur de låtsas hantera hela spelet. Att 2016 inte var aktuellt för S42 har väl varit glasklart länge för den som följer nyhetsbreven. Känns som om dom spelat in en massa film och snack, men inte så mycket mer, och tekniskt kan de väl inte släppa spelet förrän SC också är tekniskt spelbart eftersom de delar mycket "innehåll".

Så näeh, S42 kommer nog inte heller förrän 2022. När det kommer blir det säkert bra efter många buggfixar mot låg framerate och crascher, för vi vill alla tro att vi ska få "ett nytt wing commander", men man är väl redan trött på spelet innan man spelat det då. Gör vad jag kan för att inte starta SC alls och försöker undvika nyhetsbreven de skickar ut så jag inte blir irriterad på all nonsens och "nya skepp" som kräver ytterligare nya lösningar som försenar arbetet med det faktiska spelet om det nu ens finns något, för...

Fan vet om de verkligen funderat på om det blir kul gameplay av det hela. Börjar alltmer tro att det kommer att vara segt och astråkigt med allt "springa av rymdskeppet för att manuellt lasta in och springa bort till någon station för att logga in på en terminal för att hitta ett kontrakt och likadant i andra ändan". I just want to fly, high in the sky & pew pew!

Men tills vidare njuter jag av PS4-versionen av välfungerande och underhållande No Mans Sky, och lagom doser av Elite Dangerous (PC givetvis). När man vill ha Pew pew finns gamla Freespace 2 med mods.

k3m
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Givetvis är det en dålig sak när en deadline inte hålls. De har bevisligen estimerat sig vara klara i år och det faktum att de misslyckats med det är en dålig nyhet.

Sen är det givetvis positivt att de tar tid på sig att göra klart vad som behövs istället för att släppa något ofärdigt. Men grunden i nyheten är ju trots allt att något tråkigt/dåligt har skett. Det är åtgärden som är positiv.

meningslöst försvarstal. saken är att det här är bra. för företaget o konsumenten. hela saken är bra. att släppa en trasig produkt för att hålla en deadline är idioti.

Medlem

Dom enda som borde vara skadeglada om det blir försenat är ju dom stora spelföretagen som nog helst vill mota tillbaks spelskaparna i fållan (så att flera meningslösa och likartade uppföljare kan produceras)

Samtidigt sitter en massa gamers över hela världen och tycker att No mans sky släpptes alldeles för tidigt.
Hur fan ska man ha det egentligen?

Det enda jag håller med "artikelförfattaren" om är att CIG borde vara mer restriktiva när det gäller releasedatum. Resten är bara overifierat clickbait trams.

FZ, varför åker ni inte till Manchester eller Frankfurt och gör ett riktigt reportage?

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Inte förvånad, de får ta den tid det tar. Inte så att man inte ser att dom gör framsteg med alla videos och uppdateringar dom släpper.

Ingen No Man Sky igen tack.

och till alla andra @de_får_ta_den_tid_det_tar sägare.
1. Var kommer denna information ifrån?
Från tredje person, vilket ingen bryr sig ett skit om.
Är det inte ganska märkligt att nyheter inte sker via CIG's egna hemsida utan från andra och inte direkt i klarspråk.
Man kan googla Derek Smart twitter så får man veta allt sånt här på en gång.
2. Med tanke på vad som står på spel så finns det risk att SQ42 inte alls lever upp till förväntningarna och skjuter man då upp det i det oändliga så har man fortfarande hoppet uppe och det är just därför man säger att "skjut upp det, ingen fara".
Lite så jag tänker ibland, tur att det inte är släppt får då har man något att se fram emot, men det är naturligtvis fel då de troligtvis vetat om i flera månader om de kan bli färdiga i år eller inte.

Personligen tycker jag att det är respektlöst av CIG och Chris Roberts att inte berätta hur de ligger till med SQ42 officiellt genom hemsidan utan som tidigare nämnt, man vill hålla Hype uppe tills de sålt några extra skepp sen berättar de hur det är, lite som med Star Marine, hela förra året(edit).

En tråd om detta på forumet sen igår där många synpunkter kommer fram, som exempelvis att man spekulerar inte om olika funktioner(som AI tex) några få månader bort från ett spelsläpp, vilket vi fått höra i AtV bara några månader sen:
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/344610/s...

Angående Co-op så nämndes det tidigare att den inte kommer med från början. Man kan ju hoppas att den är med om SQ42 släpps om ett år.
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/3f7mij/coop_sup...

Redaktör
Skrivet av JRico:

Det enda jag håller med "artikelförfattaren" om är att CIG borde vara mer restriktiva när det gäller releasedatum. Resten är bara overifierat clickbait trams.

FZ, varför åker ni inte till Manchester eller Frankfurt och gör ett riktigt reportage?

Hej, "artikelförfattaren" här!

Om jag enbart hade varit ute efter klick hade jag spetsat till nyheten så mycket som möjligt. Då hade du inte sett något "verkar vara" i rubriken, och inget "kan ha drabbats av ytterligare en försening." i brödtexten.

Det här är inte officiella uppgifter, och det står med all önskvärd tydlighet i texten. Jag skrev ändå nyheten för att det är stort intresse för Star Citizen bland FZ-läsarna, inte minst när det gäller framflyttade releasedatum (vilket CIG som du vet bjussat på ett antal gånger nu). Jag har inget intresse av att kritisera spelet i sig, däremot tycker jag utvecklare ska ha skäll när de upprepade gånger missar utlovade deadlines. Först och främst för spelarnas skull förstås, men också för att göra mitt jobb lite enklare - det är inte skitkul att sitta och försöka hålla en speldatabas aktuell när datum ändras hela tiden.

Vi åker inte ut och gör reportage av den enkla anledningen att sånt kostar en jäkla massa mer tid, pengar och resurser än vad vi har råd med. Däremot bör vi bli mycket bättre på att själva försöka få svar direkt från utvecklare. Det finns flera skäl till att vi är dåliga där ibland, t.ex. tid (tar det en vecka att få ett bra svar kan nyheten vara inaktuell och ingen läser den), men också slarv. Vi ska försöka bli bättre där.


signatur
Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Tycker det är lite märkligt att vi inte fått något annat utlåtande om detta gällande 2017 än vad som sagts och eventuellt kokats ihop av GameStar. Finns denna intervju någonstans? Eller ska vi bara lita på vad en tidning kokat ihop och förmodar för lite "clickbait"?

Kan du tyska?
http://www.gamestar.de/spiele/star-citizen/news/star_citizen,...

Medlem

Jasså ni har äntligen fattat det? Jag har tjatat om detta länge på flera håll, inklusive här, att det det inte finns en chans att Star Citizen släpps under 2016 i någon form alls.

Star Citizen är oerhört komplext och nyskapande och jag tror i ärlighetens namn inte att vi kommer att se Squadron 42 före 2018. Det är på tok för många pusselbitar kvar.

Medlem
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av JonteMyra:

Tycker det är lite märkligt att vi inte fått något annat utlåtande om detta gällande 2017 än vad som sagts och eventuellt kokats ihop av GameStar. Finns denna intervju någonstans? Eller ska vi bara lita på vad en tidning kokat ihop och förmodar för lite "clickbait"?

Kan du tyska?
http://www.gamestar.de/spiele/star-citizen/news/star_citizen,...

Ok, Så verkar som det är många antaganden och tolkningar från alla led.

-------------
"Stellt euch einfach vor, wir seien Naughty Dog: Die haben Uncharted auch verschoben, um es zu polieren und richtig fertig zu machen. Ich glaube, eine Verschiebung verärgert die Leute weniger, als wenn wir ein unfertiges Spiel veröffentlichen würden. Alle Elemente von Squadron 42 werden noch dieses Jahr fertig, alle Missionen, alle Inhalte, alle Grafiken und Motion-Capture-Aufnahmen und Charaktermodelle."

"Just imagine, we are Naughty Dog : They have also pushed Uncharted back to polish it and to get it properly done. I think a delay will displease people less than if we would publish an unfinished game. All elements of Squadron 42 will be finished this year, all missions, all content, all graphics and motion capture recordings and character models ."

"All das wird momentan zusammengebaut. Ich kann aber nicht sagen, wie lange es dauern wird, all das zu polieren und die Bugs auszumerzen. Die KI und einige Missionstypen etwa sind ganz frisch, die kommen jetzt erst rein. Da müssen wir schauen, dass die Technologie funktioniert."

"All that is currently assembled . But I can not tell you how long it will take to polish all and eradicate the bugs. The new AI ​​and some mission types are quite fresh, coming in only now. We must ensure that the technology works."

"Beispielsweise wird man auch auf Planeten landen und sich in Stützpunkte einschleichen, das hatten wir ursprünglich gar nicht geplant. Und wir haben die Schlacht am Ende vergrößert, das wird absolut episch! (lacht) Aber wir wollen es wie Naughty Dog machen, Squadron 42 es soll sich richtig und poliert anfühlen. Deshalb fügen wir jetzt auch nichts Neues mehr hinzu, alle Features und Inhalte stehen fest. Jetzt machen wir es fertig. Wir versuchen, alles bis Ende des Jahres fertig zu haben. Wenn nicht, wird es Anfang nächstes Jahr. Wir wollen ja beispielsweise, dass sich die Interaktion mit der Crew auf der Idris und später anderen Spielern natürlich anfühlt und die KI nicht herumruckelt. Man soll doch wirklich so fühlen, als sei man ein Teil dieser Welt. Und dazu gehört auch eine polierte KI."

"For example, you will also be able to land on planets and sneak into bases that we had not originally planned . And we have the end battle scaled up, which is absolutely epic ! ( Laughs) But we want to make it as Naughty Dog , Squadron 42 , it should feel right and polished . Therefore, nothing new is added anymore, all the features and content have been determined. Now we finish it . We try to have everything ready by the end of the year . If not , it is the beginning of next year . We do want , for example , that the interaction with the crew on the Idris and later on with other players feels natural and that the AI is not stuttering​​. One should really feel to be a part of this world . And that includes a polished AI."
-------------

Kort och gott, de är klara med allt material, de vill dock se till att det fungerar också, så i värsta fall så blir det i början av 2017. Så PCgamesn verkar ha improviserat lite med tydande av vad som sagts och hur det översatts.

Medlem

Synd att det tar tid, men dom har ju satt ribban rejält högt, så det kan få det, tycker jag.

Segt om folk blir sne för dom förväntat sig att det skulle komma, jag har ingen brådska. Ställer inte in mig på släpp förns mer än vilket år som gäller är angett... Klart är iaf att dom inte sitter och fiser. Dom sitter och försöka göra kanske världens mest ambitiösa spel. Styrka åt dom krigarna, känner jag. Vi ses när det kommer.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Kort och gott, de är klara med allt material, de vill dock se till att det fungerar också, så i värsta fall så blir det i början av 2017. Så PCgamesn verkar ha improviserat lite med tydande av vad som sagts och hur det översatts.

Men det här är ju inte Angry Birds eller Fallout 4 vi pratar om utan ett helt nytt spel, helt ny AI, omarbetad grafikmotor(Star Engine) osv och med lite över 300 utvecklare som ska buggtesta allt på väldigt kort tid. Vad har man alla backers till om inte som hjälp till att buggtesta en del av SQ42(men inte ett ord om detta) samtidigt som de utvecklar Star Marine och 3.0 och allt vad det innehåller.
CIG utvecklar två spel samtidigt.
För mig luktar det Aliens: Colonial Marines om det släpps i år, eller inom ett år.

Medlem
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av JonteMyra:

Tycker det är lite märkligt att vi inte fått något annat utlåtande om detta gällande 2017 än vad som sagts och eventuellt kokats ihop av GameStar. Finns denna intervju någonstans? Eller ska vi bara lita på vad en tidning kokat ihop och förmodar för lite "clickbait"?

Kan du tyska?
http://www.gamestar.de/spiele/star-citizen/news/star_citizen,...

Ok, Så verkar som det är många antaganden och tolkningar från alla led.

-------------
"Stellt euch einfach vor, wir seien Naughty Dog: Die haben Uncharted auch verschoben, um es zu polieren und richtig fertig zu machen. Ich glaube, eine Verschiebung verärgert die Leute weniger, als wenn wir ein unfertiges Spiel veröffentlichen würden. Alle Elemente von Squadron 42 werden noch dieses Jahr fertig, alle Missionen, alle Inhalte, alle Grafiken und Motion-Capture-Aufnahmen und Charaktermodelle."

"Just imagine, we are Naughty Dog : They have also pushed Uncharted back to polish it and to get it properly done. I think a delay will displease people less than if we would publish an unfinished game. All elements of Squadron 42 will be finished this year, all missions, all content, all graphics and motion capture recordings and character models ."

"All das wird momentan zusammengebaut. Ich kann aber nicht sagen, wie lange es dauern wird, all das zu polieren und die Bugs auszumerzen. Die KI und einige Missionstypen etwa sind ganz frisch, die kommen jetzt erst rein. Da müssen wir schauen, dass die Technologie funktioniert."

"All that is currently assembled . But I can not tell you how long it will take to polish all and eradicate the bugs. The new AI ​​and some mission types are quite fresh, coming in only now. We must ensure that the technology works."

"Beispielsweise wird man auch auf Planeten landen und sich in Stützpunkte einschleichen, das hatten wir ursprünglich gar nicht geplant. Und wir haben die Schlacht am Ende vergrößert, das wird absolut episch! (lacht) Aber wir wollen es wie Naughty Dog machen, Squadron 42 es soll sich richtig und poliert anfühlen. Deshalb fügen wir jetzt auch nichts Neues mehr hinzu, alle Features und Inhalte stehen fest. Jetzt machen wir es fertig. Wir versuchen, alles bis Ende des Jahres fertig zu haben. Wenn nicht, wird es Anfang nächstes Jahr. Wir wollen ja beispielsweise, dass sich die Interaktion mit der Crew auf der Idris und später anderen Spielern natürlich anfühlt und die KI nicht herumruckelt. Man soll doch wirklich so fühlen, als sei man ein Teil dieser Welt. Und dazu gehört auch eine polierte KI."

"For example, you will also be able to land on planets and sneak into bases that we had not originally planned . And we have the end battle scaled up, which is absolutely epic ! ( Laughs) But we want to make it as Naughty Dog , Squadron 42 , it should feel right and polished . Therefore, nothing new is added anymore, all the features and content have been determined. Now we finish it . We try to have everything ready by the end of the year . If not , it is the beginning of next year . We do want , for example , that the interaction with the crew on the Idris and later on with other players feels natural and that the AI is not stuttering​​. One should really feel to be a part of this world . And that includes a polished AI."
-------------

Kort och gott, de är klara med allt material, de vill dock se till att det fungerar också, så i värsta fall så blir det i början av 2017. Så PCgamesn verkar ha improviserat lite med tydande av vad som sagts och hur det översatts.

Tack för att du tog dig tid att göra en ordentlig översättning.

Läser man mellan raderna verkar det som om det troligen blir en försening men då bara 1-2 månader. Vart man fått "slutet av 2017" ifrån är ett mysterium.

Medlem
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av JonteMyra:

Kort och gott, de är klara med allt material, de vill dock se till att det fungerar också, så i värsta fall så blir det i början av 2017. Så PCgamesn verkar ha improviserat lite med tydande av vad som sagts och hur det översatts.

Men det här är ju inte Angry Birds eller Fallout 4 vi pratar om utan ett helt nytt spel, helt ny AI, omarbetad grafikmotor(Star Engine) osv och med lite över 300 utvecklare som ska buggtesta allt på väldigt kort tid. Vad har man alla backers till om inte som hjälp till att buggtesta en del av SQ42(men inte ett ord om detta) samtidigt som de utvecklar Star Marine och 3.0 och allt vad det innehåller.
CIG utvecklar två spel samtidigt.
För mig luktar det Aliens: Colonial Marines om det släpps i år, eller inom ett år.

Men det är ju det du gjort om du spelat Star Citizen?
Många av spelmekanikerna från SQ42 testas i SC.

Quake-konnässsör

Som en av kommentarerna, det blir väldigt livliga diskussioner om detta spel så fort det är någon form av nyhetsuppdatering. Både de mera defensiva och de offensiva, roligt och läsa vad ni tycker och tänker angående detta.

Håller med Tompa i den meningen att det kan vara lite slött och respektlöst att de skriver ett fast releasedatum istället för att man "siktar" på ett datum. Vi har inte fått många uppdatering angående Squadron 42, förutom de filmer de släppte från inspelningarna med skådespelarna för några månader sedan.

De nämnde under Gamescom, att på Citizencon skulle vi få mera information om Squadron42. Men jag tror inte de gör en Bethesda och säger att spelet släpps om en eller två månader, så som de gjorde i stort sätt med Fallout 4. Men uppenbarligen har de utvecklat spelet mer än vad som framgår i Around the verse avsnitten.

Nu vill inte jag försvara spelet i någon form, tycker själv att det är lite slött att de inte håller vad de lovar, men vad kan man göra. Jag vill verkligen tro på Star Citizen och Squadron 42 och att det blir ett bra spel, men samtidigt vill jag inte hypa upp det för mig själv allt för mycket. Vill inte få ett nytt No mans sky

På senare tid har man också märkt att så fort "artikelförfattaren" har skrivit fel, eller fått fel uppgifter blir kommentarerna mera aggressivare? Nu är jag självklart inte inne i varje nyhetstråd och läser, men enbart min uppfattning. Kanske bättre och peka vidare till fakta istället för att kalla det för "overifierat clickbait trams".

Medlem

Det har spekulerats om inte Gamestar artikeln har en felskrivning då viss media har svårt att skilja mellan uppskattat datum för SQ42 och uppskattat datum för Star Citizen. Det är två helt olika släpp. Faktum är att översätter man det som Chris Roberts faktiskt säger i artikeln så talas det om i värsta fall Q1 2017. Hittar inget om slutet på 2017. Så verkar vara lost in translation.

Det kan mycket väl försenas till 2017, men slutet på 2017 är svårt att tro. Det är snarare så att Star Citizens persistent universe kan nå ett beta stadium slutet 2017. Chris Roberts säger själv i denna intervju på Gamescom https://www.twitch.tv/starcitizen/v/84641702 som börjar 05:55, att det tar cirka en dag för en designer att fixa klart en planet med de nya verktygen.

Så nu vid årsskiftet när 3.0 är släppt och all teknologi är på plats så kommer deras planetside pipleine att trycka ut star systems för att växa de tillgängliga universum. Det som kommer ta tid att f´å ut i PU är alla landing zones som handgörs. Space stations är ett mindre problem då dessa byggs modulärt.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Brona:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Fråga istället varför företag slänger ur sig releasedatum de inte har en chans att hålla.

För utveckling är svårt och att planera utveckling är ännu svårare.

Det vet alla vid det här laget. Då vore det klokt att säga "Vi siktar på att släppa spelet 2016.", istället för att sätta releasedatum som man sen flyttar gång på gång. Exempel: det står "2016" på Squadron 42-hemsidan nu – man har ju svårt att se det som något annat än att spelet ska vara färdigt för release 2016 då.

Du menar så som ni skriver?

- verkar försenas...
- kan ha drabbats...
- lutar det nu åt...
- kan dröja ända till...
- kan dröja sisådär ytterligare 15 månader...

Gå ut med information så vagt som möjligt så man inte kan ställas till svars senare? Är inte 2016 redan vagt nog?

Hur som helst får vi helt säkert veta mer på CitizenCon 9 oktober.

Medlem

Kommer bli en stor flopp. Allt växte sig för stort, ggwp

Medlem

Verkar som om varenda artikel på FZ numera måste innehålla folk som ger sig på artikelförfattaren.

Palla.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av JRico:

Det enda jag håller med "artikelförfattaren" om är att CIG borde vara mer restriktiva när det gäller releasedatum. Resten är bara overifierat clickbait trams.

FZ, varför åker ni inte till Manchester eller Frankfurt och gör ett riktigt reportage?

Hej, "artikelförfattaren" här!

Om jag enbart hade varit ute efter klick hade jag spetsat till nyheten så mycket som möjligt. Då hade du inte sett något "verkar vara" i rubriken, och inget "kan ha drabbats av ytterligare en försening." i brödtexten.

Det här är inte officiella uppgifter, och det står med all önskvärd tydlighet i texten. Jag skrev ändå nyheten för att det är stort intresse för Star Citizen bland FZ-läsarna, inte minst när det gäller framflyttade releasedatum (vilket CIG som du vet bjussat på ett antal gånger nu). Jag har inget intresse av att kritisera spelet i sig, däremot tycker jag utvecklare ska ha skäll när de upprepade gånger missar utlovade deadlines. Först och främst för spelarnas skull förstås, men också för att göra mitt jobb lite enklare - det är inte skitkul att sitta och försöka hålla en speldatabas aktuell när datum ändras hela tiden.

Vi åker inte ut och gör reportage av den enkla anledningen att sånt kostar en jäkla massa mer tid, pengar och resurser än vad vi har råd med. Däremot bör vi bli mycket bättre på att själva försöka få svar direkt från utvecklare. Det finns flera skäl till att vi är dåliga där ibland, t.ex. tid (tar det en vecka att få ett bra svar kan nyheten vara inaktuell och ingen läser den), men också slarv. Vi ska försöka bli bättre där.

Förutom att detr inte står något sådant på den tyska sidan eller att han säger det i den tyska videon (där han pratar om Star Citizen inte Squadron 42).

Varför inte vänta till Citizencon i oktober eller i alla fall kolla runt på officiella forumet.

Redaktör

Tack för rättelsen, jag har uppdaterat nyheten. Ber om ursäkt för oklarheterna.

Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av JonteMyra:

Tycker det är lite märkligt att vi inte fått något annat utlåtande om detta gällande 2017 än vad som sagts och eventuellt kokats ihop av GameStar. Finns denna intervju någonstans? Eller ska vi bara lita på vad en tidning kokat ihop och förmodar för lite "clickbait"?

Kan du tyska?
http://www.gamestar.de/spiele/star-citizen/news/star_citizen,...

Ok, Så verkar som det är många antaganden och tolkningar från alla led.

-------------
"Stellt euch einfach vor, wir seien Naughty Dog: Die haben Uncharted auch verschoben, um es zu polieren und richtig fertig zu machen. Ich glaube, eine Verschiebung verärgert die Leute weniger, als wenn wir ein unfertiges Spiel veröffentlichen würden. Alle Elemente von Squadron 42 werden noch dieses Jahr fertig, alle Missionen, alle Inhalte, alle Grafiken und Motion-Capture-Aufnahmen und Charaktermodelle."

"Just imagine, we are Naughty Dog : They have also pushed Uncharted back to polish it and to get it properly done. I think a delay will displease people less than if we would publish an unfinished game. All elements of Squadron 42 will be finished this year, all missions, all content, all graphics and motion capture recordings and character models ."

"All das wird momentan zusammengebaut. Ich kann aber nicht sagen, wie lange es dauern wird, all das zu polieren und die Bugs auszumerzen. Die KI und einige Missionstypen etwa sind ganz frisch, die kommen jetzt erst rein. Da müssen wir schauen, dass die Technologie funktioniert."

"All that is currently assembled . But I can not tell you how long it will take to polish all and eradicate the bugs. The new AI ​​and some mission types are quite fresh, coming in only now. We must ensure that the technology works."

"Beispielsweise wird man auch auf Planeten landen und sich in Stützpunkte einschleichen, das hatten wir ursprünglich gar nicht geplant. Und wir haben die Schlacht am Ende vergrößert, das wird absolut episch! (lacht) Aber wir wollen es wie Naughty Dog machen, Squadron 42 es soll sich richtig und poliert anfühlen. Deshalb fügen wir jetzt auch nichts Neues mehr hinzu, alle Features und Inhalte stehen fest. Jetzt machen wir es fertig. Wir versuchen, alles bis Ende des Jahres fertig zu haben. Wenn nicht, wird es Anfang nächstes Jahr. Wir wollen ja beispielsweise, dass sich die Interaktion mit der Crew auf der Idris und später anderen Spielern natürlich anfühlt und die KI nicht herumruckelt. Man soll doch wirklich so fühlen, als sei man ein Teil dieser Welt. Und dazu gehört auch eine polierte KI."

"For example, you will also be able to land on planets and sneak into bases that we had not originally planned . And we have the end battle scaled up, which is absolutely epic ! ( Laughs) But we want to make it as Naughty Dog , Squadron 42 , it should feel right and polished . Therefore, nothing new is added anymore, all the features and content have been determined. Now we finish it . We try to have everything ready by the end of the year . If not , it is the beginning of next year . We do want , for example , that the interaction with the crew on the Idris and later on with other players feels natural and that the AI is not stuttering​​. One should really feel to be a part of this world . And that includes a polished AI."
-------------

Kort och gott, de är klara med allt material, de vill dock se till att det fungerar också, så i värsta fall så blir det i början av 2017. Så PCgamesn verkar ha improviserat lite med tydande av vad som sagts och hur det översatts.


signatur

Den som lever får se

Medlem
Skrivet av almblad:

Som en av kommentarerna, det blir väldigt livliga diskussioner om detta spel så fort det är någon form av nyhetsuppdatering. Både de mera defensiva och de offensiva, roligt och läsa vad ni tycker och tänker angående detta.

Håller med Tompa i den meningen att det kan vara lite slött och respektlöst att de skriver ett fast releasedatum istället för att man "siktar" på ett datum. Vi har inte fått många uppdatering angående Squadron 42, förutom de filmer de släppte från inspelningarna med skådespelarna för några månader sedan.

De nämnde under Gamescom, att på Citizencon skulle vi få mera information om Squadron42. Men jag tror inte de gör en Bethesda och säger att spelet släpps om en eller två månader, så som de gjorde i stort sätt med Fallout 4. Men uppenbarligen har de utvecklat spelet mer än vad som framgår i Around the verse avsnitten.

Nu vill inte jag försvara spelet i någon form, tycker själv att det är lite slött att de inte håller vad de lovar, men vad kan man göra. Jag vill verkligen tro på Star Citizen och Squadron 42 och att det blir ett bra spel, men samtidigt vill jag inte hypa upp det för mig själv allt för mycket. Vill inte få ett nytt No mans sky

På senare tid har man också märkt att så fort "artikelförfattaren" har skrivit fel, eller fått fel uppgifter blir kommentarerna mera aggressivare? Nu är jag självklart inte inne i varje nyhetstråd och läser, men enbart min uppfattning. Kanske bättre och peka vidare till fakta istället för att kalla det för "overifierat clickbait trams".

Hej, han som skrev "overifierat clickbait trams" här
En av dom största anledningarna till att jag läser FZ är ju för att jag ska slippa leta fram fakta själv?

Men jag håller med, hoppa på skribenterna i tid och otid är ett jävla otyg, och jag ber om ursäkt om jag gick över gränsen Tompa.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Givetvis är det en dålig sak när en deadline inte hålls. De har bevisligen estimerat sig vara klara i år och det faktum att de misslyckats med det är en dålig nyhet.

Sen är det givetvis positivt att de tar tid på sig att göra klart vad som behövs istället för att släppa något ofärdigt. Men grunden i nyheten är ju trots allt att något tråkigt/dåligt har skett. Det är åtgärden som är positiv.

meningslöst försvarstal. saken är att det här är bra. för företaget o konsumenten. hela saken är bra. att släppa en trasig produkt för att hålla en deadline är idioti.

Hej, käre fanboy.

Vänligen läs mitt inlägg ännu en gång istället för att projicera dina egna förutfattade åsikter på mig.

Mvh,

En som har noll intresse för spelet men som finner nyheten av intresse.

Medlem

När det gäller vissa "nyheter" om vissa "spel"(?) som SC, NMS osv känner man som gammal gubbe att det nästan vore lika bra att stänga av kommentarsfunktionen.
Men vad tusan... Jag gillar ju NMS, tyckte det var bra att det släpptes (på PS4) och att de därefter lägger till material. Visst är det "enklare" att göra allt färdigt direkt från början, men då kan man fortsätta hur länge som helst och folk blir ändå till sist besvikna för att de väntat så länge på något "fantastiskt". Någonstans måste man sätta ner foten och säga att nu kör vi på det här, och sedan kan vi jobba på den här tioårsplanen. I know: backers har sagt att de vill ha allt, men ... och nu gör jag en del upprörda: De har inte alltid rätt! (Jo, det är här man kan stoppa in "Hitler vann valet"-referensen om man vill)

Quake-konnässsör
Skrivet av JRico:

Hej, han som skrev "overifierat clickbait trams" här
En av dom största anledningarna till att jag läser FZ är ju för att jag ska slippa leta fram fakta själv?

Men jag håller med, hoppa på skribenterna i tid och otid är ett jävla otyg, och jag ber om ursäkt om jag gick över gränsen Tompa.

Du är förlåten mitt barn! Men skämt åsido.

Själv tycker jag om stämningen på FZ och redaktionen / artikelförfattarna är aktiva i trådarna, något som jag är bra. Självklart om man ser något som inte riktigt stämmer överens så ska det påpekas, det bidrar till att nyhetsinformationen bara blir bättre och bättre

12
Skriv svar