Rykte: Rockstar på Playstation-eventet – GTA 6 eller Red Dead 3 på gång?

Gnällkuk

Tror och hoppas på en regelrätt expansion av GTA V med en ny ö att utforska, det hade varit fantastiskt. Ny story och massor med nya fordon samt spännande saker att göra i online-läget.

GTA V Online är fortsatt väldigt populärt och drar in bra med deg samtidigt som det händer rätt mycket med tillägg då och då. En regelrätt expansion hade lockat tillbaka gamla spelare och antagligen inneburit merförsäljning från de som ännu inte skaffat det till PC eller PS4/XB1 men kanske köpte det till PS3/360. Som andra påpekat är det på tok för tidigt med GTA VI.

Skrivet av Dahlis87:

Fast har dem inte redan bekräftat att GTA 6 är under utveckling? Fö mig det kom ut redan strax efter GTA 5 släpptes.

Aja, att GTA 6 kommer komma är något alla vet. Men hoppas på ett nytt Red Dead Redemption hade varit trevligt.

Så är det med alla stortitlar som är en del av en serie, så fort nuvarande är ute så börjar en liten del av studion med arbetet på nästa titel. Med tiden så skiftar de fokus till att lägga mer kraft på nästa titel när de fixat buggarna. Om det inte är Need for Speed förstås, då är det omvänt. En jätteliten del är kvar och kanske fixar buggarna och lämnar sedan spelet direkt för att arbeta med nästa som får samma behandling.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av nils45:

Dom har nog ett team som arbetar på GTA6 sedan några år tillbaka, men jag tror inte dom släpper GTA6 efter GTAV, att släppa ett annat spel som kanske inte går lika bra i försäljning kommer bara krydda hypen för GTA6 ännu mer .... inte för att dom skulle göra ett sämre spel med vilje, men både Max Payne3 och Red Dead Redemption är ju två spel som Rockstar hade råd att chansa med .... och när folk väl tröttnar på dom så blir suget större efter GTA6. Rockstar borde fortsätta med att använda GTA som en pengar insamling, och sen göra andra spel i mellan som dom kan chansa med ... jag gillar det konceptet, tyvärr så tycker jag dom borde bli lite snabbare ... 1 år för länge har gått tycker jag.

Vad får dig att tro att ett annat spel påverkar suget efter GTA 6 bara för att det är från Rockstar?

Medlem

Tweetet kan ju lika gärna betyda "Guitar Hero"

Medlem

Tror inte Rockstar Games gör remakes/remasters. Så det blir nog ett nytt Red Dead.

Medlem
Skrivet av Scatterbrain:
Skrivet av Rh3nium:

Red Dead 3???? Måste ha missat RD 2
XD

Red Dead 2 är Red Dead Redemption. Första spelet i serien heter Red Dead Revolver och släpptes till förrförra generationen.

Jodå, du har rätt. Måste erkänna att Revolver delen glöms lätt bort och att de flesta som jag pratar med tänker på Read Dead Redemption 2 som en direkt fortsättning av Redemption 1 (eller RD2) och inte som RD3.

Medlem
Skrivet av Flacho:
Skrivet av kebbe:

Lär ju vara något extremt fantasilöst som t.ex. en RDR-remaster. Ligger ju i linje med den här konsolgenerationen i alla fall.

Då så långt jag vet inga spel som släppts under remaster som även finns under bakåtkompatibelt, men du kanske talar om Revolver nu?

Sist jag kollade så saknade PS4 bakåtkompatibilitet, med tanke på att det är Sonys event de är klara för. Vidare finns Bioshock både som bakåtkompatibel titel och som kommande remaster, det ena utesluter verkligen inte det andra. Talar givetvis om Redemption nu vilket du även nog förstår själv sedan Revolver verkar vara en titel Rockstar helst glömmer.

12
Skriv svar