Pc-spelet Forza 6: Apex lämnar betan – nu med rattstöd!

Robot
Medlem
Pc-spelet Forza 6: Apex lämnar betan – nu med rattstöd!

Jag antar att Horizon 3 PC endast släpps via Windows Store?

Medlem

Undrar samma fråga och är rädd för att svaret är ja

Redaktör

Svaret är ja.

Citat:

Finally, we know lots of players are preparing to enjoy Forza Horizon 3 on Windows 10 PCs and today we’re revealing the recommended specs. Naturally Forza Horizon 3 will require DirectX 12-enabled machines and Windows 10.


signatur
Medlem

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av conthox:

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?

Nej. Mycket märkligt beslut.


signatur
Medlem
Skrivet av conthox:

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?

Det var ju en beta, nu när spelet "släpps på riktigt" så finns ju stödet med.

Medlem
Skrivet av conthox:

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?

Forza är ju ett arkadspel utvecklat för att spelas med gamepad och låg framerate.
Klart det krävs en del för att få till det med rattar då.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av conthox:

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?

Forza är ju ett arkadspel utvecklat för att spelas med gamepad och låg framerate.
Klart det krävs en del för att få till det med rattar då.

Du tänker nog på Forza Horizon-serien. Forza-serien är mycket mer inriktad på simulation och körs dessutom i 60fps

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av conthox:

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?

Nej. Mycket märkligt beslut.

Det här med att förstå vad beta är, är väldigt svårt i dagens läge.

Redaktör
Skrivet av omEn:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av conthox:

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?

Nej. Mycket märkligt beslut.

Det här med att förstå vad beta är, är väldigt svårt i dagens läge.

Jag har hört ordet "beta" nån gång innan, faktiskt.

Beta eller inte: det här är ett hyfsat realistiskt racingspel, då känns det märkligt att rattstöd inte var högprio direkt. Visserligen är Forza-spelen de bästa som finns att köra med gamepad, men ratt föredras fortfarande av många, många spelare.


signatur
Medlem
Skrivet av Tune:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av conthox:

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?

Forza är ju ett arkadspel utvecklat för att spelas med gamepad och låg framerate.
Klart det krävs en del för att få till det med rattar då.

Du tänker nog på Forza Horizon-serien. Forza-serien är mycket mer inriktad på simulation och körs dessutom i 60fps

Nja...Forza ligger i samma liga som Grid-serien. Det är arkadfysik (relativt sett) som verkar realistisk, men är långt ifrån simulatorfysik. Jag föredrar 144Hz när jag lirar racing, så 60 är lågt det med.

Medlem

Ingen Logitech Driving Force GT-stöd? Då kommer jag hoppa detta bilspel och spela andra istället.

Medlem
Skrivet av conthox:

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?

Haha. Nej, du är inte ensam. Ett bilspel skall ju byggas utifrån det och sedan kan kontrollerstöd patchas in efteråt för de som inte har körkort och lärt sig hur en bil fungerar.

Men det här är inte ett racingspel. Det är ett arkadspel och deras prioriteringar talar sitt tydliga språk för hur spelet kommer att bli.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Från forzamotorsport.net:

"Note that there are additional wheels that we plan on bringing on board soon, notably Fanatec products such as the ClubSport V2 Xbox One Hub and the Fanatec CSR models. Support for these Fanatec wheels will be arriving in Apex beginning in late September, with updates for both Windows 10 and Apex. In addition, H-pattern shifters are fully supported in Apex for all Logitech wheels listed above, except for the G29, which will be added at a later date. We will be adding additional support for H-pattern shifters from other manufacturers in the future."


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av omEn:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av conthox:

Bara jag som tycker att ett racingspel borde ha stöd för rattar redan från start?

Nej. Mycket märkligt beslut.

Det här med att förstå vad beta är, är väldigt svårt i dagens läge.

Att förstå vad ett racingspel skall vara verkar också vara riktigt, riktigt svårt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Medlem

FORZA 6 APEX, HOW TO UPDATE:
You need to update your Windows 10 to version 1607 (also known as the Windows 10 Anniversary Update). I was still using Windows 10 version 1511 myself. I tried to update my Windows to the newer version through Windows Update, but I did not recieve this update.

"Uppdateringen rullas ut löpande och lär dyka upp hos dig inom kort om den inte redan gjort så .Om du har bråttom sparkar du igång uppdateringen manuellt genom att gå hit:"
https://support.microsoft.com/en-us/help/12387/windows-10-upd...

After I installed the latest version of Windows 10 I opened the Windows Store and the update was instantly visible.


signatur

autograph

Medlem

Har nu uppdaterat Windows 10 till version 1607, (also known as the Windows 10 Anniversary Update).
När jag sedan startade "Forza 6: Apex" så uppdaterades spelet automatiskt. Nu med rattstöd!


signatur

autograph

Medlem

Kommer det att komma flera banor till apex ? Någon som hört något???

Medlem
Skrivet av Zenon88:

Kommer det att komma flera banor till apex ? Någon som hört något???

Bra fråga!


signatur

autograph

1
Skriv svar