Logitech G29 ratt problem

Medlem
Logitech G29 ratt problem

Jag förstår inte vad som har börjat hända, jag känner ibland för att spela med ratten, kopplar in USBn och den börjar göra sitt snurr fram och tillbaks, sedan så är "PS4" knappen grön några sekunder sen släcks hela skiten, drar jag ut och in USBn igen så gör den om processen, men datorn hittar inte ens ratten efter knappen har släckts, typ som att den ger ingen ström/något händer så USBn till ratten slutar fungera

Har testat 2.0, 3.0 och 3.1 uttag samma problem överallt

Finns det någon drivrutin jag ska kolla upp?

Har även ominstallerat Logitech gaming force 3 gånger och varje gång efter HAR det faktiskt funkat, ända tills det inte gör det igen :/

Medlem

http://support.logitech.com/sv_se/product/g29-driving-force

http://support.logitech.com/sv_se/article/Set-the-G29-racing-...

PC: För omkopplaren till läge PS4™.
Obs! Du måste installera Logitech Gaming Software (LGS) 8.70 eller senare i datorn för full kontroll. När du har installerat LGS, kommer alla knappar och tillbehör att fungera i de spel som har stöd för dem.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

http://support.logitech.com/sv_se/product/g29-driving-force

http://support.logitech.com/sv_se/article/Set-the-G29-racing-...

PC: För omkopplaren till läge PS4™.
Obs! Du måste installera Logitech Gaming Software (LGS) 8.70 eller senare i datorn för full kontroll. När du har installerat LGS, kommer alla knappar och tillbehör att fungera i de spel som har stöd för dem.

Den har alltid stått på PS4.

Medlem

Obs! Du måste installera Logitech Gaming Software (LGS) 8.70 eller senare i datorn för full kontroll.

Senaste?

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Obs! Du måste installera Logitech Gaming Software (LGS) 8.70 eller senare i datorn för full kontroll.

Senaste?

Alltid när jag laddar ner så laddar jag ner den senaste&installerar, jag tar ingen gammal installation

Medlem

Bara tänkte om du körde med en installationsskiva man får till eller liknande, brukar vara gamla drivisar och programvara på dom.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag förstår inte vad som har börjat hända, jag känner ibland för att spela med ratten, kopplar in USBn och den börjar göra sitt snurr fram och tillbaks, sedan så är "PS4" knappen grön några sekunder sen släcks hela skiten, drar jag ut och in USBn igen så gör den om processen, men datorn hittar inte ens ratten efter knappen har släckts, typ som att den ger ingen ström/något händer så USBn till ratten slutar fungera

Har testat 2.0, 3.0 och 3.1 uttag samma problem överallt

Finns det någon drivrutin jag ska kolla upp?

Har även ominstallerat Logitech gaming force 3 gånger och varje gång efter HAR det faktiskt funkat, ända tills det inte gör det igen :/

Jag har lite samma fenomen med min G27a. Ibland, inte alltid, så måste jag klicka upp Logitech Profilern för att ratten skall "gå igång". Precis som för dig har den snurrat, fnurrat och allting den skall.
Jag misstänker att det är Windoze som härjar med USB-drivrutinerna.

Bl a kom det en uppdatering till Win 10 precis som stängde av vissa av USB-kontrollerna. När de kom tillbaka hade Windows fått för sig att det var en Driving Force GT eftersom Windows hade ersatt drivrutinerna för G27an.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av totte1015:

Jag förstår inte vad som har börjat hända, jag känner ibland för att spela med ratten, kopplar in USBn och den börjar göra sitt snurr fram och tillbaks, sedan så är "PS4" knappen grön några sekunder sen släcks hela skiten, drar jag ut och in USBn igen så gör den om processen, men datorn hittar inte ens ratten efter knappen har släckts, typ som att den ger ingen ström/något händer så USBn till ratten slutar fungera

Har testat 2.0, 3.0 och 3.1 uttag samma problem överallt

Finns det någon drivrutin jag ska kolla upp?

Har även ominstallerat Logitech gaming force 3 gånger och varje gång efter HAR det faktiskt funkat, ända tills det inte gör det igen :/

Jag har lite samma fenomen med min G27a. Ibland, inte alltid, så måste jag klicka upp Logitech Profilern för att ratten skall "gå igång". Precis som för dig har den snurrat, fnurrat och allting den skall.
Jag misstänker att det är Windoze som härjar med USB-drivrutinerna.

Bl a kom det en uppdatering till Win 10 precis som stängde av vissa av USB-kontrollerna. När de kom tillbaka hade Windows fått för sig att det var en Driving Force GT eftersom Windows hade ersatt drivrutinerna för G27an.

Hmmm! Ja jag tror det har med drivrutiner kombinerat med USB för windows 10, något som inte är riktigt där än, så det blir såhär

Men det med profil kanske jag borde testa istället för att installera om hela LGS

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av totte1015:

Jag förstår inte vad som har börjat hända, jag känner ibland för att spela med ratten, kopplar in USBn och den börjar göra sitt snurr fram och tillbaks, sedan så är "PS4" knappen grön några sekunder sen släcks hela skiten, drar jag ut och in USBn igen så gör den om processen, men datorn hittar inte ens ratten efter knappen har släckts, typ som att den ger ingen ström/något händer så USBn till ratten slutar fungera

Har testat 2.0, 3.0 och 3.1 uttag samma problem överallt

Finns det någon drivrutin jag ska kolla upp?

Har även ominstallerat Logitech gaming force 3 gånger och varje gång efter HAR det faktiskt funkat, ända tills det inte gör det igen :/

Jag har lite samma fenomen med min G27a. Ibland, inte alltid, så måste jag klicka upp Logitech Profilern för att ratten skall "gå igång". Precis som för dig har den snurrat, fnurrat och allting den skall.
Jag misstänker att det är Windoze som härjar med USB-drivrutinerna.

Bl a kom det en uppdatering till Win 10 precis som stängde av vissa av USB-kontrollerna. När de kom tillbaka hade Windows fått för sig att det var en Driving Force GT eftersom Windows hade ersatt drivrutinerna för G27an.

Hmmm! Ja jag tror det har med drivrutiner kombinerat med USB för windows 10, något som inte är riktigt där än, så det blir såhär

Men det med profil kanske jag borde testa istället för att installera om hela LGS

Jag hittade en snutt på YT som visade hur man kunde fixa det. Har inte den sparad, men hojta till om du behöver den så skall jag leta lite.

Edit: För som vanligt var Logitechs anvisningar komplett bajs.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag har också ett problem. Det är att allt på ratten fungerar förutom styrningen och jag vet inte hur jag åtgärdar detta. Så jag skulle vilja få lite tips på hur jag ska få igång det. Tack på förhand!

1
Skriv svar