Recore tankar

Medlem
Recore tankar

Jag har bara spelat i ungefär 5 timmar, än så länge är det väldigt roligt. Det har en grafik stil som är väldigt behaglig att titta på, lite lik Blizzards grafik stil.

Storyn handlar om Far Eden, en planet som skulle bli den nya Jorden. Men något gick fel och Corebots blev infekterade med något.
Du spelar som Joule Adams, en kvinna som har legat i Cryo-sömn. Du vaknar upp och märker att byggnadsplanerna har inte gått som det skulle. Du ska ta reda på vad som hänt och rädda mänskligheten.

Gameplayet är som en blandning utav Ratchet and Clank och för mig iallafall Crackdown, men mest likt det första. Du har dina små pussel, dina sidouppdrag i from av dungeons och sedan huvuduppdragen. Du kan skicka ut din Corebot-hund Mack till att leta efter saker och sedan kan han även bidra när det blir hett med fienden.

Du samlar på dig olika Corebots på vägen, de har olika förmågor, de har olika fiender de kan slåss mot bättre och tvärtom. Corebots har även personligheter, som tillexempel är Mack väldigt framåt, men Seth är väldigt tillbakadragen och lite rädd av sig.

Action delen är snabb och flytande, du har dina Corebots som hjälper dig på vägen och skapar härliga combos. Du har en boost som kan användas till att väja undan attacker och som kan skapa coola scener när du skickar iväg din Corebot till attack samtidigt.

Som sagt har jag inte spelat så länge, så jag har säkert en lång väg att gå, men jag tycker att spelet har en charm i sig som man inte hittar i så mycket spel idag. Det är en form av nostalgi som kommer in i såna här spel, de väcker upp känslor som man kände när man var liten och spelade tillexempel Spyro. Du känner dig som ett barn igen och du får ett leende som ingen annan.

Det finns vissa saker som kunde varit bättre, i vissa stunder ser grafiken inte färdig ut och laddningstiderna kunde ju varit mycket snabbare, ibland tar det sjukt långt tid och jag får dåliga flashbacks ifrån Bloodborne.

Men annars har jag haft en bra tid i Recore och längtar efter att få spela mer.

#blogg

Moderator | Testpilot
Recore tankar

Hur funkar striderna? Det korta jag såg från en stream var bara en stor fyrkant och man sköt på saker. Sådant är otroligt tråkigt och fantasilöst i min mening att man bara låses in i ett rum och måste döda allt för att komma vidare.

Första Darksiders hade det här problemet i viss mån men spelet överlag var så kul


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur funkar striderna? Det korta jag såg från en stream var bara en stor fyrkant och man sköt på saker. Sådant är otroligt tråkigt och fantasilöst i min mening att man bara låses in i ett rum och måste döda allt för att komma vidare.

Första Darksiders hade det här problemet i viss mån men spelet överlag var så kul

Det är varierat, de blandar mellan öppna strider och mer stängda. När du kliver in i en dungeon, så är det ju mer instängd miljö. Oftast har de maskerat detta med att du måste ha hittat vissa saker för att kunna öppna upp en viss dörr, så då stör man sig inte lika mycket på det. För man tänker inte på det i stunden.

1
Skriv svar