PC-versionen av Bioshock Remastered har problem

Medlem

Gillar Bioshock 2 stort.. men jag ser inte något värst stor skillnad på 2an och Remastered versionen :/

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av erazerswe:

Läste någonstans att de angående infinite till pc, ansåg att det såg tillräckligt bra ut så de valde att inte göra något med det.

Det ser bättre ut än remaster versionen redan så det hade varit lite onödigt.

Skrivet av Dres81:

Ja faktiskt. Dock så går det att få inställningarna via Bioshock.ini filen. Där kan man redigera. Men det är mera experiement liksom

Så var det i den redan existerande versionen också, exakt samma fel nu som innan.

Jo jag vet experiment. Liksom originalet är på ca 7 gb detta är på 22 gb. Ser inte jätteskillnad förutom upplösningen men tearing är jobbigt. V-sync använder jag inte då jag har g-sync så knäppt liksom

Gen
Medlem

Spelet funkar ju fint och ser bra ut men att inte kunna ha normal mushastighet gör det jobbigt att spela. Man njuter helt enkelt inte.

Medlem

Bioshock 2 Remastered har fungerar felfritt för mig.

Lite tråkigt att options är så fattig men spelet fungerar.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Bioshock 2 Remastered har fungerar felfritt för mig.

Lite tråkigt att options är så fattig men spelet fungerar.

Bioshock 2 fungerade bra innan remaken dock, hade till och med achievements och allt, bara lite nytt krimskrams och ljussättning i miljöerna i remaster versionen, vet dock inte om dom bytat ut first person modeller som dom gjort i ettan, hittar ingen bra bild som jämför båda versionerna.

Medlem
Skrivet av CptBeard:

kraschen folk får i spelet när dom väl ska spela beror på att man inte kan binda tumknapparna på sin mus, så fort du binder dom till något så börjar problemen.

Jag kan inte ens binda tum knapparna..

Angående spelet så flyter det på för mig utan lagg och crasher men det är ju riktigt tråkigt att det knappt är något nytt rent grafiskt...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ahris:
Skrivet av deezel:

Hmm... låter ju som konsolportflopp typ... Har inte testat ännu, hade glömt bort detta ^^

Bioshock har alltid portats från konsoll till PC, även originalet men man tycker ju att de har haft tid på sig att fixa de här problemen.

Orginalet hade ju bara problem med AMD prollarna när det kom vill jag minnas o man var tvungen att ladda hem en fix fil.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Synd att man inte lyckats göra en bra version på något format med remastern (kolla på Digital Foundrys analys av PS4 OCH Xbox One).

Kommer att hålla mig till original versionerna av pc så länge. Hoppas dom fixa så mycket som möjligt av dom fel som framkommit.


signatur

Infestissumam

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Räknas svart skärm som att det funkar?

ja, på pc kallar vi det loading screen


signatur

//monster

PC kommer alltid vara överlägset konsolerna så vi datorägare vill gärna se den verkliga innebörden av "remasterd" & inte "disastered" ett ord som kanske också tränger in i ordboken;)

12
Skriv svar