Dice tar till sig av Battlefield 1-spelarnas feedback – balanserar spellägen och fordon
Någon som vet om de kommer göra något åt "pickup-vapen"? Den med stora kulsprutan är rejält overpowered.
Håller man koll på ryggen exempelvis genom att hålla sig i och runt hus där ryggen är fri och håller sig runt C är man sjukt svår att ta ihjäl. Det var några random medics och supportgubbar som höll min hälsa och ammo uppe också dessutom. I och med att man börjar med 1000 skott som fylls på från supportgubbarna får man aldrig någonsin slut på skott.
Nån runda slutade med 60-2 (de gånger jag dog var innan jag fick tag på pickupvapnet).
Tycker för övrigt att de inte riktigt passar in i ett Battlefieldspel men det är jag det
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.
Det var mycket springa omkring i betan som alla battlefield spel sedan 3an
Jo men det var väl för att ingen spelade för att ta objectives utan alla bara sprang omkring och försökte få kills?
Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.
Det var mycket springa omkring i betan som alla battlefield spel sedan 3an
Jo men det var väl för att ingen spelade för att ta objectives utan alla bara sprang omkring och försökte få kills?
Man måste ju springa för att ta sig till objectives och har man inget fordon måste man springa och om man tar bort kills från poäng så kommer alla springa mera mellan objekten. låter bra i praktiken för att fler ska ta flaggor men Battlefield är mer än så.
Man behöver folk som bara dödar och vissa som springer flaggor och några i luften.
Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.
Det var mycket springa omkring i betan som alla battlefield spel sedan 3an
Jo men det var väl för att ingen spelade för att ta objectives utan alla bara sprang omkring och försökte få kills?
Man måste ju springa för att ta sig till objectives och har man inget fordon måste man springa och om man tar bort kills från poäng så kommer alla springa mera mellan objekten. låter bra i praktiken för att fler ska ta flaggor men Battlefield är mer än så.
Man behöver folk som bara dödar och vissa som springer flaggor och några i luften.
Springa efter flaggor går alldeles utmärkt att kombinera
med skjutandet och dödandet. Viktigt att fokusera ner tanks också,
förhoppningsvis blir sistnämnda lite mindre frustrerande när spelet släpps
MattiAceGaming
Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.
Det var mycket springa omkring i betan som alla battlefield spel sedan 3an
Jo men det var väl för att ingen spelade för att ta objectives utan alla bara sprang omkring och försökte få kills?
Man måste ju springa för att ta sig till objectives och har man inget fordon måste man springa och om man tar bort kills från poäng så kommer alla springa mera mellan objekten. låter bra i praktiken för att fler ska ta flaggor men Battlefield är mer än så.
Man behöver folk som bara dödar och vissa som springer flaggor och några i luften.
Springa efter flaggor går alldeles utmärkt att kombinera
med skjutandet och dödandet. Viktigt att fokusera ner tanks också,
förhoppningsvis blir sistnämnda lite mindre frustrerande när spelet släpps
absolut, Man kommer ha mer anti tanks prylar när spelet släpps mycket var borttaget i betan.
Någon som vet om de kommer göra något åt "pickup-vapen"? Den med stora kulsprutan är rejält overpowered.
Håller man koll på ryggen exempelvis genom att hålla sig i och runt hus där ryggen är fri och håller sig runt C är man sjukt svår att ta ihjäl. Det var några random medics och supportgubbar som höll min hälsa och ammo uppe också dessutom. I och med att man börjar med 1000 skott som fylls på från supportgubbarna får man aldrig någonsin slut på skott.
Nån runda slutade med 60-2 (de gånger jag dog var innan jag fick tag på pickupvapnet).
Tycker för övrigt att de inte riktigt passar in i ett Battlefieldspel men det är jag det
Säger mer om motståndet än att klassen är OP skulle jag säga. En AT-rocket och bye bye! have a nice kill cam.
Mer anti tank? Sluta spela snipers så löser sig det problemet automatiskt. Men fan om dom ger snipers antitank vapen, då kan dom dra åt fanderns!
<3
Håller med dig, de flesta snipers har ju inte direkt bidragit till segrarna man haft i betan.
Snipers har ju redan det, K-bullets. :/
Varför inte göra som i t.ex Red Orchestra 2 där ett lag försvarar och ett lag anfaller fasta punkter. Då får folk mer tydliga mål att utföra. Eller finns det redan kanske? Har inte spelat BF på många år.
Det kommer ett game-mode i fulla spelet som heter Operations som kommer vara likt det i Red Orchestra.
Läs mer på: https://www.battlefield.com/games/battlefield-1/modes
Tycker dom kunde ha gjort så att t.ex. revive eller någon annan "support"-funktion bidragit till något med tickets istället för kills. Det är väl ännu ett bevis på att dom inte riktigt bryr sig om teamplay i spelet längre.
Jo men då kommer folk bara skjuta sin kompis på samma lag, medusinera honom å hamstra poäng. Kommer iofs se skitkul ut.
Nä men allvarligt, jag håller med dig om att supportfunktionerna borde belönas, många spel är dåliga på det.
Jag tror f.ö. inte att det nygamla ticketsystemet kommer leda till mindre teamplay, det kommer fortfarande bero på vad det är för folk som spelar. Jag tycker det ska kosta dyrt att dö då blir det inte så mycket yolo
Tanks ska vara svåra att möta!
Med lite teamplay förstörde man en tank väldigt fort.
Kan väl tycka att stationära kanoner ska kunna repareras för att lättare slå ut tanks.
I betan sprang dock majoriteten runt som yra höns eller var snipers, givetvis vare då lättare att få 30+ kills...
Tycker att man skall ta bort snipers. Mindre aoutomatiska vapen, detta är ww1 inte cod8.
Tabksen e starka ja, men det var så på den tiden med... Men man kan ju tex dra ner hastigheten på dom istället.
Det mesta går att justera via serverinställningar som det ser ut. Du kan stänga av pick-ups (hero classes) och stänga av dem vanliga klasserna. Så om du tex inte vill ha snipers så slå på det filtret för att hitta servrar där den klassen är avstängd osv. Du kan stänga av vissa vapentyper och gadgets också. Alla dessa alternativ fanns tydligen filtering options i betan men det var dolt.
Tycker att man skall ta bort snipers. Mindre aoutomatiska vapen, detta är ww1 inte cod8.
Tabksen e starka ja, men det var så på den tiden med... Men man kan ju tex dra ner hastigheten på dom istället.
Det mesta går att justera via serverinställningar som det ser ut. Du kan stänga av pick-ups (hero classes) och stänga av dem vanliga klasserna. Så om du tex inte vill ha snipers så slå på det filtret för att hitta servrar där den klassen är avstängd osv. Du kan stänga av vissa vapentyper och gadgets också. Alla dessa alternativ fanns tydligen filtering options i betan men det var dolt.
Ahh vad vettigt tack!
R.I.P The_maxx