Fifa 17 vs PES 2017 – se grafisk jämförelse

Robot
Fifa 17 vs PES 2017 – se grafisk jämförelse
Avstängd
Fifa 17 vs PES 2017 – se grafisk jämförelse

Tjockis i PES eller om det Fifa? xD

Medlem

Tycker pes grafik (särskilt gräset) ser mindre levande ut än Fifa. Men det är väl inte där det avgörs.

Medlem

Haha alltså Rooney i PES! Sjukaste.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Tycker pes grafik (särskilt gräset) ser mindre levande ut än Fifa. Men det är väl inte där det avgörs.

Jo det är ju på gräset det avgörs, så att säga

Medlem

Notera att Fifa till PC är identiskt till ps4/x1 och PES has nergraderad 360/ps3 version på pc. Fifa vinner alltså automatiskt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Notera att ingen spelar fifa/pes på pc

Medlem
Skrivet av DAoG:

Notera att ingen spelar fifa/pes på pc

Själv har jag alltid spelat FIFA på PC i alla år, de senaste åren har kontrollerna blivit mer avancerade så man fick gå från tangentbord till en xbox kontroller.

Jag säger inte att det ena eller andra är bättre, men jag kan uttrycka min personliga anledning och det gäller pengar.

Jag har min lilla spelhörna i källaren där jag kan få min egen tid, skulle jag däremot vilja spela på konsol så skulle jag utöver att behöva köpa en konsol samt att spelen är dyrare till konsol, så skulle jag även få köpa en till TV.

En extra TV bara för att spela på så den andra vi har kan familjen nyttja för film och liknande. Det blir ganska dyrt, 6-10000:-+ för en TV, en konsol kostar säkert mellan 3-6000:- idag? och sedan en extra handkontroll om det inte ingår 2 st och sedan bygga upp ett spelbibliotek som jag redan har på PC.

För mig är inte det hållbart ekonomiskt utan jag föredrar min källare

Man har så mycket utgifter ändå med hus och barn


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem
Skrivet av Mahkizmo:
Skrivet av DAoG:

Notera att ingen spelar fifa/pes på pc

Själv har jag alltid spelat FIFA på PC i alla år, de senaste åren har kontrollerna blivit mer avancerade så man fick gå från tangentbord till en xbox kontroller.

Jag säger inte att det ena eller andra är bättre, men jag kan uttrycka min personliga anledning och det gäller pengar.

Jag har min lilla spelhörna i källaren där jag kan få min egen tid, skulle jag däremot vilja spela på konsol så skulle jag utöver att behöva köpa en konsol samt att spelen är dyrare till konsol, så skulle jag även få köpa en till TV.

En extra TV bara för att spela på så den andra vi har kan familjen nyttja för film och liknande. Det blir ganska dyrt, 6-10000:-+ för en TV, en konsol kostar säkert mellan 3-6000:- idag? och sedan en extra handkontroll om det inte ingår 2 st och sedan bygga upp ett spelbibliotek som jag redan har på PC.

För mig är inte det hållbart ekonomiskt utan jag föredrar min källare

Man har så mycket utgifter ändå med hus och barn

Så farligt är det inte. Typ så här:

2800:- PS4
500:- extra handkontroll
600:- FIFA 17
5000:- 50" TV (beror ju på krav förstås)

Typ: 8900:- för allt. Avrundat uppåt.

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Mahkizmo:
Skrivet av DAoG:

Notera att ingen spelar fifa/pes på pc

Själv har jag alltid spelat FIFA på PC i alla år, de senaste åren har kontrollerna blivit mer avancerade så man fick gå från tangentbord till en xbox kontroller.

Jag säger inte att det ena eller andra är bättre, men jag kan uttrycka min personliga anledning och det gäller pengar.

Jag har min lilla spelhörna i källaren där jag kan få min egen tid, skulle jag däremot vilja spela på konsol så skulle jag utöver att behöva köpa en konsol samt att spelen är dyrare till konsol, så skulle jag även få köpa en till TV.

En extra TV bara för att spela på så den andra vi har kan familjen nyttja för film och liknande. Det blir ganska dyrt, 6-10000:-+ för en TV, en konsol kostar säkert mellan 3-6000:- idag? och sedan en extra handkontroll om det inte ingår 2 st och sedan bygga upp ett spelbibliotek som jag redan har på PC.

För mig är inte det hållbart ekonomiskt utan jag föredrar min källare

Man har så mycket utgifter ändå med hus och barn

Så farligt är det inte. Typ så här:

2800:- PS4
500:- extra handkontroll
600:- FIFA 17
5000:- 50" TV (beror ju på krav förstås)

Typ: 8900:- för allt. Avrundat uppåt.

Bara koppla din datorns skärm om man bara är ute efter att spela Fifa.

Bara köpa och sälja spel om man vill komma undan billigt. Finns en stor marknad i Sverige och UK för begagnade spel.
Om du är missnöjd eller spelat färdigt ett spel som inte är värt att spela igen är det bara sälja.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Köpte PES 2017 till pc. Begärde återköp illa kvickt bland annat för att grafiken var helt förkastlig. (5820k, gtx1070). Sedan krånglade stödet för flera gamepads i steam streaming, samt att ett spelläge jag ser fram emot kunder man bara spela med en spelare.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Leffe76:

Tycker pes grafik (särskilt gräset) ser mindre levande ut än Fifa. Men det är väl inte där det avgörs.

Jo det är ju på gräset det avgörs, så att säga

Scratch and sniff, smell the pitch.

Medlem

För mig är animationerna och kontrollerna absolut viktigast.
Ser ut som att fifa kör betydligt lägre fps vilket för mig är ett stort störande moment i snabba "reaktions-spel", som detta.

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

För mig är animationerna och kontrollerna absolut viktigast.
Ser ut som att fifa kör betydligt lägre fps vilket för mig är ett stort störande moment i snabba "reaktions-spel", som detta.

FIFA 17 ska vara full HD + 60fps. Tror de nämnde det i någon trailer om Frostbite också.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Notera att ingen spelar fifa/pes på pc

You would be surprised. Speciellt i år.

Medlem

Svårt, tycker båda spelen har sina fördelar och nackdelar. PES har högre detaljrikedom och mjukare animationer. Men fifa har licenser till arenor och allt runt om. Har redan köpt PES och förhandsbokat FIFA. Gillar båda spelen. Men tenderar att spela mest FIFA pga att single-player delen oftast är djupare. Och nu har ju FIFA the journey.
Synd bara att fifas AI och taktiska sida är kass om man jämför med PES.

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av =FFM=FH:

För mig är animationerna och kontrollerna absolut viktigast.
Ser ut som att fifa kör betydligt lägre fps vilket för mig är ett stort störande moment i snabba "reaktions-spel", som detta.

FIFA 17 ska vara full HD + 60fps. Tror de nämnde det i någon trailer om Frostbite också.

Baserat på demot så är det inga problem med fps alls. Stadigt 60 (med fps-lock) utan dipp med allt på max inkl. MSAA i 1440p på ett GTX970.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av DAoG:

Notera att ingen spelar fifa/pes på pc

Jag och en massa andra lirar på pc? xD

Medlem
Skrivet av Paiden:
Skrivet av musse1:
Skrivet av =FFM=FH:

För mig är animationerna och kontrollerna absolut viktigast.
Ser ut som att fifa kör betydligt lägre fps vilket för mig är ett stort störande moment i snabba "reaktions-spel", som detta.

FIFA 17 ska vara full HD + 60fps. Tror de nämnde det i någon trailer om Frostbite också.

Baserat på demot så är det inga problem med fps alls. Stadigt 60 (med fps-lock) utan dipp med allt på max inkl. MSAA i 1440p på ett GTX970.

Jo det flyter riktigt bra. jag testade att låsa upp fps capen och låg i snitt runt 250 fps på mitt 1070 och i5 4690 i 1080p

Medlem
Skrivet av Joppenator:
Skrivet av DAoG:

Notera att ingen spelar fifa/pes på pc

Jag och en massa andra lirar på pc? xD

DU behöver inte ta meningen bokstavligt, hur tror du procentfördelningen är PC kontra Konsol?

Medlem
Skrivet av unoR:

Haha alltså Rooney i PES! Sjukaste.

Medlem
Skrivet av Joppenator:
Skrivet av DAoG:

Notera att ingen spelar fifa/pes på pc

Jag och en massa andra lirar på pc? xD

Ca 1 procent av alla spelar på PC, vilket är en försvinnande liten del, så DAoG är inte långt ifrån sanningen

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=fifa+16&publisher=&platf...

1
Skriv svar