Spela Battlefield 1 den 13 oktober med EA Access eller Origin Access

Robot
Spela Battlefield 1 den 13 oktober med EA Access eller Origin Access
Avstängd
Spela Battlefield 1 den 13 oktober med EA Access eller Origin Access

13'e kommer folk kunna spela, den 18'e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21'a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

13'e kommer folk kunna spela, den 18'e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21'a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

Releasehästryttare
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:

13'e kommer folk kunna spela, den 18'e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21'a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

Om Blizzard kan lansera en wow expantion 2016 (Legion) problemfritt, så tycker man att ett fps inte borde vara några problem, påmin mig om jag har fel men har nått av COD lanseringarna någonsin varit botchade ?

Geeks Gaming
Skrivet av Devan:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:

13'e kommer folk kunna spela, den 18'e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21'a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

Om Blizzard kan lansera en wow expantion 2016 (Legion) problemfritt, så tycker man att ett fps inte borde vara några problem, påmin mig om jag har fel men har nått av COD lanseringarna någonsin varit botchade ?

Kan det också va för att dom splittra upp lanseringen? Många som förbokat fick börja spela redan några veckor innan.

Medlem

Jag betalar för ea access och kommer testa demot. Sen får jag se om jag köper. Har fullt upp med Battlefront.
En parantes är att jag gillar ea access. Ganska billigt och jag har många spel därifrån.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Förbokat bf1 och har Origin Access so..

Medlem

Bokar det till ps4 men inte någon spela tidigare version. Kom på att det inte var värt det för mej. Men jag tror mej veta att detta spel kommer att passa mej perfekt som avbrott till att spela destiny.

Medlem

Jävla dynga... Man vill ju, men så fan heller

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:

13'e kommer folk kunna spela, den 18'e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21'a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

Om Blizzard kan lansera en wow expantion 2016 (Legion) problemfritt, så tycker man att ett fps inte borde vara några problem, påmin mig om jag har fel men har nått av COD lanseringarna någonsin varit botchade ?

Ja för blizzard gjorde ju ett magnefikt jobb med deras Diablo 3 lansering.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Betala för att få spela ett demo... ja jävlar.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:

13&amp;amp;amp;#039;e kommer folk kunna spela, den 18&amp;amp;amp;#039;e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21&amp;amp;amp;#039;a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

Om Blizzard kan lansera en wow expantion 2016 (Legion) problemfritt, så tycker man att ett fps inte borde vara några problem, påmin mig om jag har fel men har nått av COD lanseringarna någonsin varit botchade ?

Ja för blizzard gjorde ju ett magnefikt jobb med deras Diablo 3 lansering.

Fast nu pratade han om Legion, vilket var felfritt.

Ser inte hur BF1 kan ha server problem då det finns ett antal att välja på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:

13&amp;amp;amp;amp;#039;e kommer folk kunna spela, den 18&amp;amp;amp;amp;#039;e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21&amp;amp;amp;amp;#039;a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

Om Blizzard kan lansera en wow expantion 2016 (Legion) problemfritt, så tycker man att ett fps inte borde vara några problem, påmin mig om jag har fel men har nått av COD lanseringarna någonsin varit botchade ?

Ja för blizzard gjorde ju ett magnefikt jobb med deras Diablo 3 lansering.

Fast nu pratade han om Legion, vilket var felfritt.

Ser inte hur BF1 kan ha server problem då det finns ett antal att välja på.

Aufan Captain Obvious

Men min poäng är att allt går inte att förutse. Inte för att jag tror det har med belastning av servers att göra i BF1 fallet, men det lär ju vara färre som gnäller om det klyddar när serverna öppnar fall man inte vallt att släppa in alla köpare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:

13&amp;amp;#039;e kommer folk kunna spela, den 18&amp;amp;#039;e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21&amp;amp;#039;a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

Om Blizzard kan lansera en wow expantion 2016 (Legion) problemfritt, så tycker man att ett fps inte borde vara några problem, påmin mig om jag har fel men har nått av COD lanseringarna någonsin varit botchade ?

Blizzard använder sig av kösystem dock, tror folk skulle bli smått irriterade om vi blev tvungna att köa ens för att ta oss in i lobbyn i BF1


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av trassel:

Betala för att få spela ett demo... ja jävlar.

Finns ju andra fördelar med Origin Access. Att kunna köra BF1 tidigare är bara en bonus.

Medlem

Fasen, jag tycker att omslagen/affischerna för Battlefield 1 ser för Matrix-aktiga eller steampunkiga ut. Det är ju knappast en känsla av lågmält skyttegravskrig där den nedbrutne soldaten i sin för stora, nedtryckta hjälm utkämpar en kamp dömd att misslyckas.

Det är en modern tid vi lever i. Fart och fläkt och coolhet för kidsen.

Den stora frågan är ju fortfarande om communityn har möjligheten att hyra en egen server? Någon som sitter på info? Varför är ea/dice alltid så himla tysta? Med battlefront sa man inte ett ord fram tills spelet va släppt och man själv kunde upptäcka att så inte var fallet. Vi var en klan på över 30 pers som ville hyra egen server - med egna regler, maps och game modes - som inte köpte spelet och sedan splittrades. Vi är ca 10 pers från då som tänker lira nu och hoppas på det bästa.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Fasen, jag tycker att omslagen/affischerna för Battlefield 1 ser för Matrix-aktiga eller steampunkiga ut. Det är ju knappast en känsla av lågmält skyttegravskrig där den nedbrutne soldaten i sin för stora, nedtryckta hjälm utkämpar en kamp dömd att misslyckas.

Det är en modern tid vi lever i. Fart och fläkt och coolhet för kidsen.

Jag tycker affischerna speglar spelet. Spelet är ju inte direkt mörk skyttegravskänsla. Mer popcorn och sockrad läsk.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:

13&amp;#039;e kommer folk kunna spela, den 18&amp;#039;e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21&amp;#039;a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

Tror du att detta är huvudanledningen eller bara en benefik bieffekt?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:

13&amp;#039;e kommer folk kunna spela, den 18&amp;#039;e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21&amp;#039;a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

Tror du att detta är huvudanledningen eller bara en benefik bieffekt?

Det är nog inte bara därför, klart att det har med att pusha pre-orders och EAs andra tjänster också för dom som är otåliga.

Win win för båda

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Witchfinder:

Fasen, jag tycker att omslagen/affischerna för Battlefield 1 ser för Matrix-aktiga eller steampunkiga ut. Det är ju knappast en känsla av lågmält skyttegravskrig där den nedbrutne soldaten i sin för stora, nedtryckta hjälm utkämpar en kamp dömd att misslyckas.

Det är en modern tid vi lever i. Fart och fläkt och coolhet för kidsen.

Jag tycker affischerna speglar spelet. Spelet är ju inte direkt mörk skyttegravskänsla. Mer popcorn och sockrad läsk.

Okej, har inte testat det. Hade bara hoppats att det skulle vara lite av den varan om det nu ska vara första världskriget :´)

Medlem

Alltså ni som tror att man betalar för early accessen. Grejen är ju den att 1 månadsavgift är 40:- (utan bindningstid). När du väl börjat prenumerera på tjänsten så kan du säga upp den direkt och fortfarande få ta del av den i en månad.

Samtidigt som medlem har du 10% rabatt på alla köp du gör (iaf på origin). Vilket gör att du får spelet billigare, även då du drar av de 40:- du betalade för access

Jag avbokade mitt deluxe, tecknade OA och bokade om spelet med rabatten.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av trassel:

Betala för att få spela ett demo... ja jävlar.

Finns ju andra fördelar med Origin Access. Att kunna köra BF1 tidigare är bara en bonus.

Håller med Blackwolfe.
Har Origin Access. Billigt o bra, har fått ut mycket mer av de pengarna än tex PS Plus. är väll typ en av de få grejerna jag tyckt om från EA

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:

13&amp;#039;e kommer folk kunna spela, den 18&amp;#039;e kommer folk kunna spela och lanseringsdagen 21&amp;#039;a kommer stort sett alla kunna spela. Mycket splittring av spelare.

Vilket är smart för att inte crasha servers.

jo för det syftet med denna splittring...

Medlem

Sämsta spelet på länge inom BF-serien.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Sämsta spelet på länge inom BF-serien.

Bra nu fick du det sagt, dags att gå vidare i livet?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Sämsta spelet på länge inom BF-serien.

Det är du nog ensam om

1
Skriv svar