Wasteland 3 utannonserat!

Medlem

Kan man jämföra wasteland med Fallout?
I så fall gillar jag nog fallout mer.
Orkar inte läsa så mycket text och arbeta i ett så osmidigt interface. Det vart ca 7h för mig innan jag gav upp hoppet om att spelet skulle ta fart. Innehåller wasteland populärkultur referenser eller är det mer en seriös överlevnads Simulator? Att jag inte hört några referenser till roliga eller spännande saker som händer i spelet tycker jag är ett dåligt tecken. Då menar jag från Youtube kanaler och folk som jag vet har spelat rätt många timmar.

Wasteland är nog bra men det får nog bli fo för mig framöver.
Jag brukar älska turn-based annars.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Castor.T:

Förresten har det väl några spel under utveckling redan. Kanske är läge att göra färdigt de först? Är trots allt en liten studio..

Umm, dom är professionella personer som jobbar med olika saker. Tänker du att t.ex. animatörerna ska fixa buggar eller agera testare när det inte finns mer jobb att göra för dom på Tides of Numenera? Eller ska dom sparka dom tillfälligt och hoppas att dom inte skaffar ett annat jobb?
Kanske ska författarna hoppa in och rätta till lite animationer?

Så du menar att man ska ha flera bollar i luften samtidigt?
Sen när ett spel väl är ute ska man förhoppningsvis fortsätta stödja det i någon form, kräver resurser det också.
Om de nu är så professionella är även säkert många av de mångsidiga.

Delvis ja, det klarar dom flesta av hur fint som helst. Har man anställt professionella personer till teamet så är dom med fördel specialister istället för generalister. För en indie-studio som gör förhållandevis enkla spel funkar det bra med generalister, det kan till och med vara en fördel. Men det är inte fallet med InXile.

Men främst handlar det inte om att jobba med flera projekt samtidigt, utan att inte slösa tid och resurser. När animatören t.ex. har gjort klart alla animationer vore det väldigt dumt att hen bara satt och rulla tummarna eller att företaget sa upp hen. Det samma går att applicera på typ alla olika roller i ett utvecklingsteam.
Programmerarna har likaså ingen anledning att inte göra något medans dom väntar på att nästa bugg-rapport ska anlända från testarna etc.

Det här gäller inte bara spelbranschen utan är ett modernt sätt att organisera arbetet i mjukvaruindustrin överlag, samt i flera andra branscher.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kan man jämföra wasteland med Fallout?
I så fall gillar jag nog fallout mer.
Orkar inte läsa så mycket text och arbeta i ett så osmidigt interface. Det vart ca 7h för mig innan jag gav upp hoppet om att spelet skulle ta fart. Innehåller wasteland populärkultur referenser eller är det mer en seriös överlevnads Simulator? Att jag inte hört några referenser till roliga eller spännande saker som händer i spelet tycker jag är ett dåligt tecken. Då menar jag från Youtube kanaler och folk som jag vet har spelat rätt många timmar.

Wasteland är nog bra men det får nog bli fo för mig framöver.
Jag brukar älska turn-based annars.

Jämföra....ja.
"The game's general setting and concept became the basis for Interplay's 1997 role-playing video game Fallout, which would extend into the Fallout series."

Fallout började ju som ett spel som är typ samma sak som Wasteland. (Tyvärr utvecklades det till att bli vad det är idag och fortsatte inte på samma recept) Att InXile gör spelet i samma stil fortfarande är för att det finns en inte allt för liten grupp spelare som tycker om den typen av spel. Och det var tydligt av hur många som blev besvikna när FO3 bytte riktning och blev ett 3ps/Fps samt busenkelt.

Wasteland innehåller även en hel del populärkulturella referenser.

Medlem

Känns som att det är väldigt mycket text att läsa i alla RPG nu för tiden? Inte bara Wasteland 2.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Castor.T:

Förresten har det väl några spel under utveckling redan. Kanske är läge att göra färdigt de först? Är trots allt en liten studio..

Umm, dom är professionella personer som jobbar med olika saker. Tänker du att t.ex. animatörerna ska fixa buggar eller agera testare när det inte finns mer jobb att göra för dom på Tides of Numenera? Eller ska dom sparka dom tillfälligt och hoppas att dom inte skaffar ett annat jobb?
Kanske ska författarna hoppa in och rätta till lite animationer?

Så du menar att man ska ha flera bollar i luften samtidigt?
Sen när ett spel väl är ute ska man förhoppningsvis fortsätta stödja det i någon form, kräver resurser det också.
Om de nu är så professionella är även säkert många av de mångsidiga.

Delvis ja, det klarar dom flesta av hur fint som helst. Har man anställt professionella personer till teamet så är dom med fördel specialister istället för generalister. För en indie-studio som gör förhållandevis enkla spel funkar det bra med generalister, det kan till och med vara en fördel. Men det är inte fallet med InXile.

Men främst handlar det inte om att jobba med flera projekt samtidigt, utan att inte slösa tid och resurser. När animatören t.ex. har gjort klart alla animationer vore det väldigt dumt att hen bara satt och rulla tummarna eller att företaget sa upp hen. Det samma går att applicera på typ alla olika roller i ett utvecklingsteam.
Programmerarna har likaså ingen anledning att inte göra något medans dom väntar på att nästa bugg-rapport ska anlända från testarna etc.

Det här gäller inte bara spelbranschen utan är ett modernt sätt att organisera arbetet i mjukvaruindustrin överlag, samt i flera andra branscher.

Tack för att bra och informativt inlägg!

Det jag kan hålla lite emot InXile är att de har pitchat flera spel senaste åren, men bara släppt en än så länge.
Även om Numenera börjar väl närma sig. Kan kännas som om de gapar efter lite för mycket..


PC Master Race

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Castor.T:

Förresten har det väl några spel under utveckling redan. Kanske är läge att göra färdigt de först? Är trots allt en liten studio..

Umm, dom är professionella personer som jobbar med olika saker. Tänker du att t.ex. animatörerna ska fixa buggar eller agera testare när det inte finns mer jobb att göra för dom på Tides of Numenera? Eller ska dom sparka dom tillfälligt och hoppas att dom inte skaffar ett annat jobb?
Kanske ska författarna hoppa in och rätta till lite animationer?

Så du menar att man ska ha flera bollar i luften samtidigt?
Sen när ett spel väl är ute ska man förhoppningsvis fortsätta stödja det i någon form, kräver resurser det också.
Om de nu är så professionella är även säkert många av de mångsidiga.

Delvis ja, det klarar dom flesta av hur fint som helst. Har man anställt professionella personer till teamet så är dom med fördel specialister istället för generalister. För en indie-studio som gör förhållandevis enkla spel funkar det bra med generalister, det kan till och med vara en fördel. Men det är inte fallet med InXile.

Men främst handlar det inte om att jobba med flera projekt samtidigt, utan att inte slösa tid och resurser. När animatören t.ex. har gjort klart alla animationer vore det väldigt dumt att hen bara satt och rulla tummarna eller att företaget sa upp hen. Det samma går att applicera på typ alla olika roller i ett utvecklingsteam.
Programmerarna har likaså ingen anledning att inte göra något medans dom väntar på att nästa bugg-rapport ska anlända från testarna etc.

Det här gäller inte bara spelbranschen utan är ett modernt sätt att organisera arbetet i mjukvaruindustrin överlag, samt i flera andra branscher.

Tack för att bra och informativt inlägg!

Det jag kan hålla lite emot InXile är att de har pitchat flera spel senaste åren, men bara släppt en än så länge.
Även om Numenera börjar väl närma sig. Kan kännas som om de gapar efter lite för mycket..

Jag tror dom expanderar eftersom dom ser att många gillar det dom gör.

Dom har släppt Wasteland 2 som enda originella spel under dom senaste åren. Men det har dom supportat med gratis fixar och en gratis "Director's Cut" med nytt content till alla som hade köpt spelet. Det förbättrade mycket saker.
Sen är som sagt Tides of Numenera nästan klart, och vad jag sett från tidiga versioner är det mycket arbete bakom och det verkar riktigt bra.
Under de senaste åren har dom även släppt dom klassiska Bard's Tale 1-3, som är emulerade men ändå krävt lite arbete och arbetar på ett nytt Bard's tale 4.

Brian Fargo som är en riktig veteran i branschen har upptäckt crowdfunding och har satt ihop ett team som faktiskt producerar riktigt bra spel som är värda sina pengar om man tittar på arbetet som ligger bakom. Jag hoppas det går fortsatt bra för han och studion och att dom fortsätter att producera titlar som, om än en nischad grupp spelare, vill ha.

Medlem
Skrivet av waeress:

Under de senaste åren har dom även släppt dom klassiska Bard's Tale 1-3, som är emulerade men ändå krävt lite arbete och arbetar på ett nytt Bard's tale 4.

Var det inte snack om att man skulle få uppfräschade och förbättrade versioner av de tidigare spelen förutom de emulerade varianterna man fick förut? Har jag missat att ladda hem något eller har de inte dykt upp än?

Medlem
Skrivet av waeress:

Jag tror dom expanderar eftersom dom ser att många gillar det dom gör.

Dom har släppt Wasteland 2 som enda originella spel under dom senaste åren. Men det har dom supportat med gratis fixar och en gratis "Director's Cut" med nytt content till alla som hade köpt spelet. Det förbättrade mycket saker.
Sen är som sagt Tides of Numenera nästan klart, och vad jag sett från tidiga versioner är det mycket arbete bakom och det verkar riktigt bra.
Under de senaste åren har dom även släppt dom klassiska Bard's Tale 1-3, som är emulerade men ändå krävt lite arbete och arbetar på ett nytt Bard's tale 4.

Brian Fargo som är en riktig veteran i branschen har upptäckt crowdfunding och har satt ihop ett team som faktiskt producerar riktigt bra spel som är värda sina pengar om man tittar på arbetet som ligger bakom. Jag hoppas det går fortsatt bra för han och studion och att dom fortsätter att producera titlar som, om än en nischad grupp spelare, vill ha.

Jag kan bara hålla med. Det är massa godis och finputsningar som har släppts till Wasteland 2 efter att de släppte det. Har svurit många gånger då jag klarade det relativt snabbt. Ett riktigt i-landsproblem när man har att göra med en riktigt bra studio.

12
Skriv svar