Robot
Fifa 17

Ett steg framåt för lyxfotbollen.

#fifa-17, #pes-2017


Medlem
Fifa 17

Alltid "Anfallsfotbollen" som förbättras, men försvarsspelet får sällan kärlek tyvärr. Gör matcherna till uttråkade pace-cross-throughball spam.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Alltid "Anfallsfotbollen" som förbättras, men försvarsspelet får sällan kärlek tyvärr. Gör matcherna till uttråkade pace-cross-throughball spam.

trueee... !!

Medlem

Är detta året då det "äntligen" är dags att införskaffa både PES och FIFA?

Hatar att välja mellan två saker som är i princip lika bra!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Är detta året då det "äntligen" är dags att införskaffa både PES och FIFA?

Hatar att välja mellan två saker som är i princip lika bra!

Då tempot och kontrollerna är lite annorlunda tycker iallafall jag att det skulle bli svårt att spela båda spelen. Det blir nog naturlig att du kommer att spela det som har bäst känsla vilket inte båda kan ha. Jag hade nog nött lite mer demo på båda delarna och sedan valt vilket du gillar mest.

Medlem

Vill inte vara sån men halva recensionen går åt att förklara och beskriva en del i spelet som inte betyder ett skit egentligen.

Det är ju gameplay å sånt man vill veta om...

Men det följer ju ett gäng med recensioner av spelet på nätet som gör samma sak.

Testat demot för både PES & FiFA och min lott faller på PES, känns som gamla goda tiden. Som någon sa så är tempot i PES mer verkligt.. FiFA är Rush Hawaii fotboll.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Men finns det något nytt och intressant i manager-läget?

Medlem

Kastar sig "datan" på gräset och skriker och gråter o låtsas att de har ont som de riktiga spelarna gör?

ndr
Medlem

Jag är väldigt sugen på att köpa FIFA 17 just för det nya karriär läget men det känns lite ovärt om allt nu redan är förbestämt.

Skulle vilja veta om det blir en annorlunda story om man t ex är kass och aldrig lägger mål / assist eller om spelet skiter i det och ändå ger dig chansen varje match.

Medlem

Jag har förlorat min kompis till det här jävla skitspelet. Synd att det inte floppade så han kunde komma tillbaka fortare och lira Siege och Hots med mig.

Aldrig sett charmen i ett fotbollsspel. Finns Zinedine Zidane med? Världens bästa fotbollsspelare och den störste av dem alla?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag har förlorat min kompis till det här jävla skitspelet. Synd att det inte floppade så han kunde komma tillbaka fortare och lira Siege och Hots med mig.

Aldrig sett charmen i ett fotbollsspel. Finns Zinedine Zidane med? Världens bästa fotbollsspelare och den störste av dem alla?

Han är med i Fifa X Tekken.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Remus:

Jag har förlorat min kompis till det här jävla skitspelet. Synd att det inte floppade så han kunde komma tillbaka fortare och lira Siege och Hots med mig.

Aldrig sett charmen i ett fotbollsspel. Finns Zinedine Zidane med? Världens bästa fotbollsspelare och den störste av dem alla?

Han är med i Fifa X Tekken.

ja där platsar han , för inte platsar han i ett fotbollspel ialla fall, han är juh sämst!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag har förlorat min kompis till det här jävla skitspelet. Synd att det inte floppade så han kunde komma tillbaka fortare och lira Siege och Hots med mig.

Aldrig sett charmen i ett fotbollsspel. Finns Zinedine Zidane med? Världens bästa fotbollsspelare och den störste av dem alla?

Han är faktiskt med i spelet, fast som tränare

Medlem

Har bara spelat The Journey än så länge. Otroligt roligt, inte alls vad jag förväntade mig. Jag kontrollerar bara Hunter, det är då man ser att AI'n faktiskt blivit bättre.

Och på tal om Gameplay, tempot har blivit lite lägre så nu känns det mer som fotboll.

Jag köpte både PES och FIFA och enligt mig så är licenserna något som lyfter FIFA. Jag spelar nästan bara single-player så därför är djup och inramning i karriär läget viktigast för mig. Önskar dock att licenser inte var exklusiva.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag har förlorat min kompis till det här jävla skitspelet. Synd att det inte floppade så han kunde komma tillbaka fortare och lira Siege och Hots med mig.

Aldrig sett charmen i ett fotbollsspel. Finns Zinedine Zidane med? Världens bästa fotbollsspelare och den störste av dem alla?

Hahahah jag kommer tillbaka.... Till jul.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skribent
Skrivet av ecHo!:

Har bara spelat The Journey än så länge. Otroligt roligt, inte alls vad jag förväntade mig. Jag kontrollerar bara Hunter, det är då man ser att AI'n faktiskt blivit bättre.

Och på tal om Gameplay, tempot har blivit lite lägre så nu känns det mer som fotboll.

Jag köpte både PES och FIFA och enligt mig så är licenserna något som lyfter FIFA. Jag spelar nästan bara single-player så därför är djup och inramning i karriär läget viktigast för mig. Önskar dock att licenser inte var exklusiva.

Håller med. Storyläget är oväntat roligt. Älskar också i vanlig ordning karriärläget, och uppskattar tempoändringen på planen. Mer fysisk kamp än tidigare, lättare få till ett fint passningsspel och inte lika viktigt med rusningar och genomskärare.

1
Skriv svar