Inaktiv
internet game

Har försökt lira lite över internet med blandat resultat. ungefär 80% av servrarna kommer man inte in på men nu just precis ville det sig väl. Vad jag undrar är lite om utrustningen, följer den inte med spelaren? Jag spawnar varje gång på level1 med ingen utrustning och inga pengar..ska det vara så?

Njae, karaktärerna du gör blir väll server-sparade för att undvika fusk?
Skulle vara lite.. weird om alla sprang runt med Set STR/DEX/CON/INT/WIS/CHA 50 och +8 Keen Vampiric +20 Massive Criticals Enable all Feats svärd..


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

beror på hur servern är inställd tror jag, om du får använda din single karaktär eller inte. Vissa tillåter inte "local vault" då det är hyffsat enkelt att fuska med dessa karaktärer då de är sparade på din dator. Så de tillåter bara Server Vault eller vad det heter, då sparas din gubbe på servern endast. Vilket kan vara jobbigt om man inte spelar på en så kallad persistant server.

Men jag tycker det är otroligt klumpigt av dem att inte ha ett vanligt lan läge för multiplayer, jag menar alla har ju inte tillgång till internet på lan osv om man vill spela lite tillsammans...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Mjo, Obsidian misslyckades fatalt med massor av saker med NWN2.. Verkar som nästan allt krut dem hade gick åt att göra ett avancerat, kraftigt och någorlunda lättlärdt toolkit, för att sedan plocka så många filer dom kunde återvinna fårn NWN och knåpa ihop en OC...

Hoppas communityn räddar NWN2, potenialen finns, skulle helst slippa att backa till NWN1 för mitt RP'ande.


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Inaktiv

om man kollar inför filmerna är det enda de snackar om dett jekla toolkitt och hur bra det är samt vad man kan göra med det. Det känns lite som att de har glömt bort delar av spelet för att kunna komplettera det senare. Spelet tycker jag är grymt bra, och jag är inte besviken, men det finns ett par irriterande saker som inte verkar helt genomtänkt.

Inaktiv
Skrivet av theante2edition:

Mjo, Obsidian misslyckades fatalt med massor av saker med NWN2.. Verkar som nästan allt krut dem hade gick åt att göra ett avancerat, kraftigt och någorlunda lättlärdt toolkit, för att sedan plocka så många filer dom kunde återvinna fårn NWN och knåpa ihop en OC...

Hoppas communityn räddar NWN2, potenialen finns, skulle helst slippa att backa till NWN1 för mitt RP'ande.

Jag ska inte uttala mig om toolkiten efs jag varken rört ettans eller tvåans, men jag tycker precis tvärtom. Till skillnad från ettans OC, som jag tycker var en stor besvikelse, verkar Obsidian just ha lagt krutet på att göra en imponerande, episk kampanj med intressanta karaktärer. Till första NWN var det som om Bioware koncentrerade sig på allt utom just OC:n. Sen finns det en hel del annat jag irriterar mig på i NWN2, men det är en annan historia.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av theante2edition:

Mjo, Obsidian misslyckades fatalt med massor av saker med NWN2.. Verkar som nästan allt krut dem hade gick åt att göra ett avancerat, kraftigt och någorlunda lättlärdt toolkit, för att sedan plocka så många filer dom kunde återvinna fårn NWN och knåpa ihop en OC...

Hoppas communityn räddar NWN2, potenialen finns, skulle helst slippa att backa till NWN1 för mitt RP'ande.

www.rpafh.com Kommer ju med en modul sen, vi är redan massa seplare


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Jaså? Fick inte upp någon info på sidan, bara att det är nånting "under development"

Annars har vi ju
http://mmoonsea.blogspot.com/
samt PORR ( pool of radiance remasterad )( hittar inte url'en ;/ )

Och så ska dem tydligen föra över http://www.thetworivers.org/ från NWN1 till NWN2. ( Wheel of Time )


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

1
Skriv svar