Battlefield 1 – så överlever du på slagfältet

Robot
Battlefield 1 – så överlever du på slagfältet
Medlem
Battlefield 1 – så överlever du på slagfältet

Glöm inte sprit, mycket sprit.

phi
Medlem

Väry good tips tanks a lått.

Medlem

Sjukt kul, men mycket svär ord blir det

Men en del buggar ,typ på en server laggade det som fan so fort man valde typ fordon osv igår var det smoth as silk .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ingen av den taktiken utvecklarna tipsar om funkar....har dem inte spelat sina egna spel?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Ingen av den taktiken utvecklarna tipsar om funkar....har dem inte spelat sina egna spel?

Utvecklare brukar väl sällan vara på topp. De har bättre saker att göra med sin tid än att spela 24/7.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kan någon uppdatera mig lite? Visst var det så att när BF4 släpptes så var det massor med problem? Jag själv spelade inte spelet då men jag har för mig att DICE fick kritik för att det var en så dålig release.

Hur är det, än så länge, med BF1? Fungerar det eller finns det risk att det blir samma sak? Av det jag sätt när FZ eller andra spelat senaste dygnet (plus att jag testade betan) så verkar spelet så jäkla kul. Men jag är lite intresserad om det är så att DICE tagit till sig av kritiken.

Jag har precis laddat ned spelet till ONE och får då testa det i 10 timmar. Kommer troligtvis köpa det på fysisk för den digitala är så dyr.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon uppdatera mig lite? Visst var det så att när BF4 släpptes så var det massor med problem? Jag själv spelade inte spelet då men jag har för mig att DICE fick kritik för att det var en så dålig release.

Hur är det, än så länge, med BF1? Fungerar det eller finns det risk att det blir samma sak? Av det jag sätt när FZ eller andra spelat senaste dygnet (plus att jag testade betan) så verkar spelet så jäkla kul. Men jag är lite intresserad om det är så att DICE tagit till sig av kritiken.

Jag har precis laddat ned spelet till ONE och får då testa det i 10 timmar. Kommer troligtvis köpa det på fysisk för den digitala är så dyr.

I BF4 uppgraderade de rätt mycket av grafikmotorn och koden på en gång. Det blev buggar, bluescreens och stora prestandaproblem, främst för vissa processorer. Jag hade en äldre i5 som slog i 100% oavsett inställningar och fick omotiverat stora dippar i framerate av lite allt möjligt. Det tog några månader för dem att fixa grejerna men sen flöt spelet mycket bättre.

Sedan dess har de nog lärt sig och tagit mindre steg i utvecklingen. Och dragit upp tempot för release av spelen och bara uppdaterat lite grann för varje spel, och sen har de använt förbättringarna i nästa spel. Så de senaste spelsläppen har funkat smidigt överlag.

Medlem

Blev inte så jättesugen av spelet av det jag såg av streamen igår. Väntar nog tills det gått ned i pris, eller kanske bara skippar. Finns så mycket annat kul att köra istället.

Skrivet av bent toe:

Ingen av den taktiken utvecklarna tipsar om funkar....har dem inte spelat sina egna spel?

"Så överlever du i..."-videos brukar bara vara reklamfilmer där dom visar upp alla coola features. (Inget unikt för DICE.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon uppdatera mig lite? Visst var det så att när BF4 släpptes så var det massor med problem? Jag själv spelade inte spelet då men jag har för mig att DICE fick kritik för att det var en så dålig release.

Hur är det, än så länge, med BF1? Fungerar det eller finns det risk att det blir samma sak? Av det jag sätt när FZ eller andra spelat senaste dygnet (plus att jag testade betan) så verkar spelet så jäkla kul. Men jag är lite intresserad om det är så att DICE tagit till sig av kritiken.

Jag har precis laddat ned spelet till ONE och får då testa det i 10 timmar. Kommer troligtvis köpa det på fysisk för den digitala är så dyr.

Har inte spelat det själv än, väntar mitt ex den 21a
Men vad jag har hört så ska det funka bättre nu. Ser man även till releaserna av Battlefront och Hardline så verkar man ju redan där ha lärt sig en läxa då dem releaserna var i stort sett problemfria. Största problemet vid BF4 releasen var ju nätkoden som man lade stor vikt på att testa i betan nu också.

Kollar man dem reaktioner som kommit hitls på streams och liknande så verkar det funka fin fint

Medlem

Visste alla tips sedan Battlefield 2 typ...

Medlem

Avvaktar köp och inväntar recensioner och hur bra deras dedikerade servrar är på PC. Hit box/registration med mera.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon uppdatera mig lite? Visst var det så att när BF4 släpptes så var det massor med problem? Jag själv spelade inte spelet då men jag har för mig att DICE fick kritik för att det var en så dålig release.

Hur är det, än så länge, med BF1? Fungerar det eller finns det risk att det blir samma sak? Av det jag sätt när FZ eller andra spelat senaste dygnet (plus att jag testade betan) så verkar spelet så jäkla kul. Men jag är lite intresserad om det är så att DICE tagit till sig av kritiken.

Jag har precis laddat ned spelet till ONE och får då testa det i 10 timmar. Kommer troligtvis köpa det på fysisk för den digitala är så dyr.

I BF4 uppgraderade de rätt mycket av grafikmotorn och koden på en gång. Det blev buggar, bluescreens och stora prestandaproblem, främst för vissa processorer. Jag hade en äldre i5 som slog i 100% oavsett inställningar och fick omotiverat stora dippar i framerate av lite allt möjligt. Det tog några månader för dem att fixa grejerna men sen flöt spelet mycket bättre.

Sedan dess har de nog lärt sig och tagit mindre steg i utvecklingen. Och dragit upp tempot för release av spelen och bara uppdaterat lite grann för varje spel, och sen har de använt förbättringarna i nästa spel. Så de senaste spelsläppen har funkat smidigt överlag.

Tack för sammanställningen. Snart dags att testa själv.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

bra tips, jävligt bra spel. bästa battlefield på många år!


signatur

//monster

1
Skriv svar