Xbox One säljer bättre än PS4 – för tredje månaden i rad

Medlem

Borde inte marknaden vara mättad snart?

Eller vad tusan gör folk med sina konsoler?

Mina är det ett tjockt lager damm på vid det här laget. xD

Medlem

Det är väl så att Xbox har en del att ta igen, typ. Sony skötte lanseringen av original-PS4:an väldigt bra och MS klantade sig. På sistone tycker jag Sony har klantat sig mer, men har svårt att se att det egentligen har någon större betydelse.

Men nu väntar man ju på kommande siffror när PSVR har släppts och PS4pro släpps. Tror Sony drar ifrån igen rätt snabbt, men vi lär väl få se.

Ambassadör
Xbox

Med Scorpio på horisonten och Play Anywhere så finns det ju ingen anledning att skaffa en Plejstation. Gillar man dessutom bluray så är det ju ännu en anledning att hoppa in i Xbox-familjen.
Om man av någon outgrundlig anledning gillar det där VR så är inte heller Sonys plast-Ullareds-version något att ha jämfört med vad som erbjuds på PC, och kanske på Scorpio (som kommer att köra PC-versioner av spel förresten).

Nä, Plejstation är ungefär lika hett som Stefan Lövfen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Duck:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av whoo:

Folk väntar väl in slim och PRO.... duh...
Kanske kan vara mer intressant stt summera försäljningen efter att dessa nya konsoler släppts...

Slim har släppts och floppat.

Floppat, nja, det är väl snarare att marknaden är ganska mätt på PS4 och den stundande Pro-modellen som gör att slim-modellen inte säljs som smör.

Haha... Du beskrev ju precis en flopp. En produkt ingen köper. Anledningarna till varför är betydelselösa.

Räcker det med att sälja sämre på ett par enstaka marknader en månad för att vara en flopp? I så fall måste ju Xbox One som helhet vara en monumental flopp enligt dig?

Medlem

Varför skulle man vilja köpa en x1s förutom att spelen kommer i tid? PS4pro kommer tokfloppa. Jag tror ärligt talat att sonys oförmåga att hålla deadline när det gäller spelen har fått spelare att snegla åt MS och en UHD spelare är också trevligt. Jag fortsätter köra AAA titlar på min PS4 men måste säga att jag sony just nu är i en svacka.

Avstängd
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Duck:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av whoo:

Folk väntar väl in slim och PRO.... duh...
Kanske kan vara mer intressant stt summera försäljningen efter att dessa nya konsoler släppts...

Slim har släppts och floppat.

Floppat, nja, det är väl snarare att marknaden är ganska mätt på PS4 och den stundande Pro-modellen som gör att slim-modellen inte säljs som smör.

Haha... Du beskrev ju precis en flopp. En produkt ingen köper. Anledningarna till varför är betydelselösa.

Räcker det med att sälja sämre på ett par enstaka marknader en månad för att vara en flopp? I så fall måste ju Xbox One som helhet vara en monumental flopp enligt dig?

Slimmen säljer ju knappt och det är ingen som pratar om den. Vad händer när lagrena av den utgående modellen är slut? Ska bli intressant att se.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:

Jag har inte riktigt hängt med, men Xbox One tycks vara billigare än PS4 nu. Så har det väl inte alltid varit?

Mjo, mer eller mindre. Xbox One var dyrare i början, men när de släppte den utan Kinect sjönk den och jag tror den legat lite lägre i pris sen dess.

Ok. Är väl rätt rimligt då. Känns som Microsoft var ganska bra på att svara på kritiken i början. Jag vågar mig även på att påstå att prestandaskillnaden är, om man bara utgår ifrån upplevelsen att dra igång ett spel och sätta sig och spela på Xbox/PS4, klart försumbar. Utanför "kukmätningen".

Så Xbox känner väl som ett rimligt val, jag hade valt PS4 p.g.a. att jag föredrar Playstations exklusiva titlar, men dom flesta är nog överens om subjektiviteten i vad man går för där.

Summa summarum Xbox tycks vara värd lite medvind, finns plats för båda.

Håller med dig. I stora drag tycker jag konsolerna levererar ungefär lika, och att båda har både bra och dåliga sidor. Själv föredrar jag navigeringen och menyerna på PS4:an, tycker Xboxens är röriga och oöverskådliga. Å andra sidan gör Forza-serien det värt att stå ut med dem.

Jag tycker menyerna och det är trevligare visuellt på Xbone men lättare att navigera på PS4. Xbone har en skönare handkontroll och batterierna i dem räcker mycket längre än PS4ans motsvarighet men å andra sidan är PS Store vida överlägset Xbones motsvarighet och på PSN är det reor nästan varje månad så det finns alltid något att spela. Det är typ aldrig rea på Xbox Store men däremot är fysiska spel oftare på rea till Xbox så... det är verkligen 50/50 mellan maskinerna.
Jag äger bägge för att jag vill kunna spela alla exklusiva spel på bägge men jag föredrar att spela på Xbone om jag har möjlighet att välja, trots den (marginellt) klenare grafiken.

Medlem

Känns som det är rätt få personer som köper en konsol för att ha den till något mer än att spela på. Den stora skaran konsumenter bryr sig inte så mycket om 4K, blu-ray osv. Man köper en tv med stöd för 4k och sen streamar man netflix i 480p rätt in i tvn bara. Hade man inte haft HDMI-kablar medföljande som standard hade folk fortarande kört med scart-kablar.

(En liten reaktion på den där Phil Spencer som ville att xbox one skulle bli ett medienav.)

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Slimmen säljer ju knappt och det är ingen som pratar om den. Vad händer när lagrena av den utgående modellen är slut? Ska bli intressant att se.

Vilken skräll att du undvek att svara på frågan.

Avstängd
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Slimmen säljer ju knappt och det är ingen som pratar om den. Vad händer när lagrena av den utgående modellen är slut? Ska bli intressant att se.

Vilken skräll att du undvek att svara på frågan.

Din fråga innehåller ett faktapåstående som jag uppenbarligen bestrider. Hur ska jag kunna svara på det på ett annat sätt än att säga att den inte säljer? Det finns ingenting som visar på att den säljer bra nånstans.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Slimmen säljer ju knappt och det är ingen som pratar om den. Vad händer när lagrena av den utgående modellen är slut? Ska bli intressant att se.

Vilken skräll att du undvek att svara på frågan.

Din fråga innehåller ett faktapåstående som jag uppenbarligen bestrider. Hur ska jag kunna svara på det på ett annat sätt än att säga att den inte säljer? Det finns ingenting som visar på att den säljer bra nånstans.

När den släpptes sålde PS4 till exempel ca 97 000 ex mot 160 för Xbox One i Japan (under en enda vecka). Tror du verkligen att Xbox One S sålde bättre än PS4 i runt om i världen under denna tid?

Du undviker fortfarande att svara på frågan om Xbox One är en flopp?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Slimmen säljer ju knappt och det är ingen som pratar om den. Vad händer när lagrena av den utgående modellen är slut? Ska bli intressant att se.

Vilken skräll att du undvek att svara på frågan.

Din fråga innehåller ett faktapåstående som jag uppenbarligen bestrider. Hur ska jag kunna svara på det på ett annat sätt än att säga att den inte säljer? Det finns ingenting som visar på att den säljer bra nånstans.

När den släpptes sålde PS4 till exempel ca 97 000 ex mot 160 för Xbox One i Japan (under en enda vecka). Tror du verkligen att Xbox One S sålde bättre än PS4 i runt om i världen under denna tid?

Du undviker fortfarande att svara på frågan om Xbox One är en flopp?

Xbox 1 är en flopp.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

1. För att Xbox One S är den billigaste UHD Blu-ray spelaren.
2. PS4 Pro kommer snart, folk väntar med sitt PS4 köp.

Tänkte säga samma sak. Jag är lite nyfiken på HDR faktiskt. Xbox One S är ett betydligt mer intressant paket än föregångaren. Men jag fortsätter nog vänta på en konsol med lite större prestandahopp.

Inaktiv
Skrivet av viktorelius:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Slimmen säljer ju knappt och det är ingen som pratar om den. Vad händer när lagrena av den utgående modellen är slut? Ska bli intressant att se.

Vilken skräll att du undvek att svara på frågan.

Din fråga innehåller ett faktapåstående som jag uppenbarligen bestrider. Hur ska jag kunna svara på det på ett annat sätt än att säga att den inte säljer? Det finns ingenting som visar på att den säljer bra nånstans.

När den släpptes sålde PS4 till exempel ca 97 000 ex mot 160 för Xbox One i Japan (under en enda vecka). Tror du verkligen att Xbox One S sålde bättre än PS4 i runt om i världen under denna tid?

Du undviker fortfarande att svara på frågan om Xbox One är en flopp?

Xbox 1 är en flopp.

http://www.theverge.com/2016/10/14/13283118/xbox-one-ps4-npd-...
"Nvidia recently estimated that Microsoft has reached 29 million Xbox One sales"
nästan 30 miljoner sålda exemplar kallar jag inte precis för en flopp även om PS4 har ett rejält övertag.

Medlem

"En EA-medarbetare spekulerade i januari i år kring att det fanns 18-19 miljoner Xbox One på marknaden, vilket om uppgiften stämmer skulle betyda att det då fanns ungefär hälften så många Xbox One ute som antalet PS4:or. För konkurrensens skull vore det förstås bra med lite mer balans där."

Sett ur en Xbox One-ägares perspektiv (vilket jag är) så är nog Microsofts andraplats rätt positiv, det får dem att anstränga sig lite mer för att försöka hämta ifatt försprånget som Sony har. Däremot kanske Sony lägger sig lite på latsidan... eller? Sonys största grejer i höst som de satsar mest på verkar vara ny hårdvara snarare än en stark uppsättning spel. Eller... Sony har ju spelen också, (som No Man´s Sky, Dragon Quest Builders, The Last Guardian) men de hamnar lite i skymundan av PS4 Pro och Playstation VR.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av whoo:

Folk väntar väl in slim och PRO.... duh...
Kanske kan vara mer intressant stt summera försäljningen efter att dessa nya konsoler släppts...

Slim har släppts och floppat.

Nja, tror man måste vänta in PRO först.
Väldigt konstigt att dom släppte slim innan.

Just nu hr man ett läge där:
* folk vill vänta in PRO, både för att se vad som händer med priser och sen se om PRO är "värd". Dvs jag tror att folk eventuellt tror att set ska bli ett prisfall på andra modeller bär PRO släpps. Sett många som suttit och hoppats på nån form av total utförsäljning av phat när PRO släpps....
* butikerna rear ur phat, vilket gör att dom som skiter i PRO förmodligen köper en billigare phat över en slim

Jag säger inte att Sony kommer luckas, jag säger att man inte kan dra en rimlig slutsats förens första månaden/månaderna efter att PRO har släppts och läget har stabiliserats igen..

12
Skriv svar