Donald Trump mainar Hanzo och klagar på medspelarna i Overwatch

Medlem

Avskyr verkligen Trump, men jag avskyr Hillary mer. En korrupt kärringjävel som stöds av massmedia. Hoppas att det kommer fram en rejäl skandal för båda så att de tvingas kliva ner.

Medlem
Skrivet av deep9:

Guess so. Vilket bevisar jag hade rätt ang Tomas

Nä, inte riktigt. Du antydde att Tomas inte modererar bort saker så länge man inte kritiserar vänstern. Att ett inlägg inte tas bort när det inte innehåller vänsterkritik styrker inte den tesen. Den varken motbevisas eller bevisas då.

Bevisat är i alla fall att man kan kritisera Svensk hantering av invandringen utan att bli kallad de sakerna du räknade upp.

Som slutord för min del så måste jag påpeka att systemen och politiken kring hantering av invandring i Sverige inte endast är en produkt av vänstern. Och ja; oavsett vem som blir vald i USA så kommer världen inte bli bättre. Å andra sidan är situationen inte mycket bättre i Sverige.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Avskyr verkligen Trump, men jag avskyr Hillary mer. En korrupt kärringjävel som stöds av massmedia. Hoppas att det kommer fram en rejäl skandal för båda så att de tvingas kliva ner.

Jag håller med. Det optimala vore om en, eller båda, klev ned eller en tredje kandidat dök upp från ingenstans. Denna/denne skulle vinna valet med största sannolikhet, trots att november nu är nära.

Av de två stolpskotten som finns att välja mellan hoppas jag Hillary inte vinner (märk väl hur jag valde att formulera detta). Vinner Hillary kommer ingenting hända, förutom missnöjet och misstron till "de styrande" som kommer växa. Vinner Trump kan vad som helst hända med valprocessen. Republikanerna kommer behöva reformera rejält, och ett eventuellt tredje alternativ kan komma att rent av få ballot access så det blir lite mer demokrati av USAs märkliga tvåpartisystem.

Jag tror dock Wikileaks har något saftigt att läcka om Hillary snart. Frågan är bara om det får någon effekt på valet eller inte.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Pga all politik så tycker jag att man missar det mest intressanta (Trump är väl söndertjatad redan):

Vem/vad/varför riktar sig denna reklam mot?
Hur många röstberättigade i USA vet vad overwatch och "maina" en karaktär är?

Tycker det var ett extremt festligt val av sätt att framföra ett budskap på.

Det enda jag kan tänka mig är att dom försöker vinna över lite gejmande soffliggare att gå och rösta istället för att dra en till runda overwatch?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ishow:

Men va fan FZ! Vi har förstått att ni hatar Trump. Jag förstår att ni är vänster och hatar alla oliktänkare. Annars kan ni väll posta något med Hillary. Finns garanterat någonting med henne som har något med spel att göra. MEN detta är en spelsida, inte ett politiskt forum.

Haha, denna polarisering. Släng gärna en tips om något spelkopplat till Hillary. Och du, detta är sajten vi driver och har jobbat med i femton år. Som vi förmodligen lägger alldeles för mycket av dygnet på. Jag tror det ger oss första tjing på att göra urvalet i bad vi publicerar.

Det amerikanska valet är ändå något som påverkar oss alla och det är svårt att inte se spelkopplingen i detta. Det vore faktiskt intressant att undersöka vad Blizzard säger om att deras karaktärer används i reklam.

Ok, Jag uttryckte mig på ett dåligt sätt. Står fast vid att jag inte tycker att politik hör hemma här. Det skapar bara en massa tjafs som ingen blir smartare av.

Medlem

Efter att ha läst ett par av kommentarerna här på FZ....

Medlem
Skrivet av schamp0:

Hmm. Gött att veta att om detta val vore i Sverige så hade Trump bara fått ca 11%. Skrämmande mycket hat och troll här... Hoppas regeringen satsar mer på skolan så att vi får bort alla dessa ogenomtänkta och mansgrisiga svin.

Jag förstår inte retoriken "Tycker man inte som oss så är man obildad och bör upplysas. Så att man lär sig, kommer till insikt, mognar så att man tycker som oss". Gärna också tillsammans med "tycker man inte som oss, så är man fylld av hat, som sprider sin hatpropaganda." och så passar man på att nämna Fria Tider, Flashback och Avpixlat.

Som Carl Johansson-Sundelius var inne på ovan: polarisering. Denna polarisering är fan skrämmande. Antingen så är man helt för eller helt emot. Antingen är man vänsterflum eller så är man högersvin. Antingen X eller Y. Finns tydligen ingen medelväg längre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Sabelsköld:

Hoppas att han vinner.

I särklass den mest korkade kandidaten i decennier. Bara det att han är OK med fler stater har kärnvapen orde räcka, eller varför inte hans tal om handelskrig?

Det är inte utan anledning att många analytiker ser honom som ett internationellt hot.

Vinner Trump kommer Republikanska partiet behöva reformeras rejält för att någonsin ha en chans att vinna igen. Det öppnar dessutom dörren för ett tredje parti, t ex Libertarian Party att vinna mark och bli en del av USA:s märkliga tvåparti-"demokrati". Jag tror att många propagerar för Trump just för att visa sitt missnöje för hela den normala processen.

Dessutom tror jag inte krig ligger i Trumps intresse alls. Är det något han vill lämna efter sig som president så är det förbättrade finanser och krig kostar pengar.

Vi ska också komma ihåg att Trump har en briljant kampanjstab runt sig som verkligen lyckats fånga upp missnöjet som råder kring hela den amerikanska valprocessen. Han är drillad att provocera genom att chockera, och det är just frispråkigheten som går hem hos folk.

Vilka förbättrade finanser? Mycket tyder på att hans politik skulle ge en ny recession samt massivt mer statsskulder...och Trump tar inte över Bush ekonomin.

Hans politik går ut på precis det som Bush förde, dvs enorma skattesänkningar till de rika, men vi vet att det inte gynnat ekonomin något särkilgt alls.

“Almost all of the stimulative effect of tax cuts,” Zidar found, “results from tax cuts for the bottom 90 percent. A one percent of GDP tax cut for the bottom 90 percent results in 2.7 percentage points of GDP growth over a two-year period. The corresponding estimate for the top 10 percent is 0.13 percentage points and is insignificant statistically.”
http://blogs.reuters.com/taxbreak/2012/09/12/which-tax-cuts-s...

90% har han inget att erbjuda.

"Republican voters are less clearly aligned – and are certainly not as cleanly aligned with the Republican elite. Trump, Cruz, and Rubio’s tax plans would massively redistribute after-tax income to the highest earners, although that’s not what their rhetoric says"
https://www.washingtonpost.com/news/monkey-cage/wp/2016/03/06...

Donald Trump Wants You to Think He’s a Populist. But His Economic Plan Is Built for the Rich.
http://www.slate.com/blogs/moneybox/2016/09/15/donald_trump_e...

Inaktiv
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:

Guess so. Vilket bevisar jag hade rätt ang Tomas

Nä, inte riktigt. Du antydde att Tomas inte modererar bort saker så länge man inte kritiserar vänstern. Att ett inlägg inte tas bort när det inte innehåller vänsterkritik styrker inte den tesen. Den varken motbevisas eller bevisas då.

Bevisat är i alla fall att man kan kritisera Svensk hantering av invandringen utan att bli kallad de sakerna du räknade upp.

Som slutord för min del så måste jag påpeka att systemen och politiken kring hantering av invandring i Sverige inte endast är en produkt av vänstern. Och ja; oavsett vem som blir vald i USA så kommer världen inte bli bättre. Å andra sidan är situationen inte mycket bättre i Sverige.

Han har väl tröttnat eftersom hans spärrning av ip inte hade någon effekt

Annars handlade det om ren maktmissbruk då han personligen inte gillade innehållet. Men ibland är som sagt sanningen hård.


signatur

/SD 2018

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av deep9:

@Tomas Borde du inte använda din makt nu och banna, radera konton då det snackas politik här? Eller det är okej så länge man inte påpekar något om vänstern i Sverige?

De flesta diskussioner är okej om man beter sig. Precis som när du är på fest. Retar man upp värden finns det dock risk att man blir utkastad.

Värden behöver kanske lite uppfostran i hur att vara värd.


signatur

/SD 2018

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av schamp0:

Hmm. Gött att veta att om detta val vore i Sverige så hade Trump bara fått ca 11%. Skrämmande mycket hat och troll här... Hoppas regeringen satsar mer på skolan så att vi får bort alla dessa ogenomtänkta och mansgrisiga svin.

Jag förstår inte retoriken "Tycker man inte som oss så är man obildad och bör upplysas. Så att man lär sig, kommer till insikt, mognar så att man tycker som oss". Gärna också tillsammans med "tycker man inte som oss, så är man fylld av hat, som sprider sin hatpropaganda." och så passar man på att nämna Fria Tider, Flashback och Avpixlat.

Som Carl Johansson-Sundelius var inne på ovan: polarisering. Denna polarisering är fan skrämmande. Antingen så är man helt för eller helt emot. Antingen är man vänsterflum eller så är man högersvin. Antingen X eller Y. Finns tydligen ingen medelväg längre.

Det finns antagligen mer "grått" än svart och vitt, men många börjar ofta sitt första inlägg i sådana här trådar utifrån ett givet ställningstagande. Vanligtvis (tycker jag mig se) med något nedsättande riktat åt "PK vänstern" eller extremfeministerna. Ifall man inleder ett argument med att "alla som inte tycker som mig tänker jag placera i ett fack för idioter" så kommer folk som inte håller med automatiskt bli ganska defensiva. Detta gäller naturligtvis båda sidorna av en åsikt.

Varför Trump har blivit en röst för "högern" och att alla som tycker han ger intrycket av att vara en idiot automatisk då måste bli "vänster" med Svenska riktningar mätt har jag ingen aning om.
I mina ögon är mannen en mobbare och förtryckare utan någon verklighetsförankring överhuvudtaget...något jag baserar på hans färgstarka framträdanden snarare än (vad många brukar säga) vinklad vänstermedia...d v s all media som på något sätt kritiserar Trump.

Skrivet av deep9:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av deep9:

@Tomas Borde du inte använda din makt nu och banna, radera konton då det snackas politik här? Eller det är okej så länge man inte påpekar något om vänstern i Sverige?

De flesta diskussioner är okej om man beter sig. Precis som när du är på fest. Retar man upp värden finns det dock risk att man blir utkastad.

Värden behöver kanske lite uppfostran i hur att vara värd.

Eller så tar man seden dit man kommer, vad sägs om det? Vill man kategorisera folk som "vänster" för att de inte tolererar påhopp så borde du väl vara väl bekant med det uttrycket?

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av conthox:
Skrivet av schamp0:

Hmm. Gött att veta att om detta val vore i Sverige så hade Trump bara fått ca 11%. Skrämmande mycket hat och troll här... Hoppas regeringen satsar mer på skolan så att vi får bort alla dessa ogenomtänkta och mansgrisiga svin.

Jag förstår inte retoriken "Tycker man inte som oss så är man obildad och bör upplysas. Så att man lär sig, kommer till insikt, mognar så att man tycker som oss". Gärna också tillsammans med "tycker man inte som oss, så är man fylld av hat, som sprider sin hatpropaganda." och så passar man på att nämna Fria Tider, Flashback och Avpixlat.

Som Carl Johansson-Sundelius var inne på ovan: polarisering. Denna polarisering är fan skrämmande. Antingen så är man helt för eller helt emot. Antingen är man vänsterflum eller så är man högersvin. Antingen X eller Y. Finns tydligen ingen medelväg längre.

Det finns antagligen mer "grått" än svart och vitt, men många börjar ofta sitt första inlägg i sådana här trådar utifrån ett givet ställningstagande. Vanligtvis (tycker jag mig se) med något nedsättande riktat åt "PK vänstern" eller extremfeministerna. Ifall man inleder ett argument med att "alla som inte tycker som mig tänker jag placera i ett fack för idioter" så kommer folk som inte håller med automatiskt bli ganska defensiva. Detta gäller naturligtvis båda sidorna av en åsikt.

Varför Trump har blivit en röst för "högern" och att alla som tycker han ger intrycket av att vara en idiot automatisk då måste bli "vänster" med Svenska riktningar mätt har jag ingen aning om.
I mina ögon är mannen en mobbare och förtryckare utan någon verklighetsförankring överhuvudtaget...något jag baserar på hans färgstarka framträdanden snarare än (vad många brukar säga) vinklad vänstermedia...d v s all media som på något sätt kritiserar Trump.

Skrivet av deep9:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av deep9:

@Tomas Borde du inte använda din makt nu och banna, radera konton då det snackas politik här? Eller det är okej så länge man inte påpekar något om vänstern i Sverige?

De flesta diskussioner är okej om man beter sig. Precis som när du är på fest. Retar man upp värden finns det dock risk att man blir utkastad.

Värden behöver kanske lite uppfostran i hur att vara värd.

Eller så tar man seden dit man kommer, vad sägs om det? Vill man kategorisera folk som "vänster" för att de inte tolererar påhopp så borde du väl vara väl bekant med det uttrycket?

Får början fanns där aldrig något påhopp. Jag hade postat ett svar till en annan i en annan tråd/artikel om hur regeringen i Sverige borde ha bättre saker att fokusera på än e-sport. Där jag även skrev om hur migranter hade våldtagit en rullstolsburen kvinna. Som inte är den första och inte sista. Blev sedan varnad för våldtäktsanklagelser? Ehm.. okej. Vill sedan en värd bete sig som en spolunge. Visst kör på. Jag kan köra det racet också.


signatur

/SD 2018

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Sabelsköld:

Hoppas att han vinner.

Lär han tyvärr inte göra och med Hillary lär vi se ytterligare en massa krig och elände tyvärr

Fniss, som att det inte skulle bli ÄNNU mer krig om Trump vinner.

Öhh varför skulle det bli det?

Oddsen är högre med tanke på hans retorik och de personlighetsdrag han utstrålar.

Höga odds betyder att det är låg sannolik att det inträffar. Inte tvärtom som många felaktigt tror. Du menar nog att det är lägre odds för mer krig om Trump blir president.

Medlem
Skrivet av deep9:

Där jag även skrev om hur migranter hade våldtagit en rullstolsburen kvinna.

Där är ditt problem. Du förmedlar en uppfattning som sanning.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:

Där jag även skrev om hur migranter hade våldtagit en rullstolsburen kvinna.

Där är ditt problem. Du förmedlar en uppfattning som sanning.

Ojoj, snacka om att vara naiv.


signatur

/SD 2018

Medlem
Skrivet av deep9:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:

Där jag även skrev om hur migranter hade våldtagit en rullstolsburen kvinna.

Där är ditt problem. Du förmedlar en uppfattning som sanning.

Ojoj, snacka om att vara naiv.

Vi kan skratta oss lyckliga över att du inte är åklagare.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:

Där jag även skrev om hur migranter hade våldtagit en rullstolsburen kvinna.

Där är ditt problem. Du förmedlar en uppfattning som sanning.

Ojoj, snacka om att vara naiv.

Vi kan skratta oss lyckliga över att du inte är åklagare.

Vi kan skratta oss lyckliga hur naiv du är. Oh wait doh! Det är känt sen tidigare hur polisen döljer etnicitet på brottslingar. Du kanske ska börja följa nyheterna. Då menar jag inte Aftonbladet


signatur

/SD 2018

Medlem
Skrivet av deep9:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:

Där jag även skrev om hur migranter hade våldtagit en rullstolsburen kvinna.

Där är ditt problem. Du förmedlar en uppfattning som sanning.

Ojoj, snacka om att vara naiv.

Vi kan skratta oss lyckliga över att du inte är åklagare.

Vi kan skratta oss lyckliga hur naiv du är. Oh wait doh! Det är känt sen tidigare hur polisen döljer etnicitet på brottslingar. Du kanske ska börja följa nyheterna. Då menar jag inte Aftonbladet

Är det nu jag ska be dig att inte läsa allt på Avpixlat som sanningar?
Och vart kom etnicitet ifrån? Nu leker du nättroll och byter ämne. Poof! Rökbomb!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Varför börjar en del personer snacka om svensk invandringspolitik i en tråd om Donald Trump?

Medlem
Skrivet av Margy:

Varför börjar en del personer snacka om svensk invandringspolitik i en tråd om Donald Trump?

För att jag ville göra en poäng av att man fick göra det utan att bli bannad.
Förlåt.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av deep9:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:

Där jag även skrev om hur migranter hade våldtagit en rullstolsburen kvinna.

Där är ditt problem. Du förmedlar en uppfattning som sanning.

Ojoj, snacka om att vara naiv.

Naivitet är snarare tron att man kan driva en egen agenda på en webbplats man inte själv äger eller kontrollerar. Vi är faktiskt inte intresserade av dina åsikter kring invandringspolitik och vi råkar ha sista ordet. Se detta som din sista varning.


signatur
Medlem
Skrivet av Margy:

Varför börjar en del personer snacka om svensk invandringspolitik i en tråd om Donald Trump?

För att media har fokuserat in sig på Trumps invandringspolitik.

Inaktiv
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:

Där jag även skrev om hur migranter hade våldtagit en rullstolsburen kvinna.

Där är ditt problem. Du förmedlar en uppfattning som sanning.

Ojoj, snacka om att vara naiv.

Vi kan skratta oss lyckliga över att du inte är åklagare.

Vi kan skratta oss lyckliga hur naiv du är. Oh wait doh! Det är känt sen tidigare hur polisen döljer etnicitet på brottslingar. Du kanske ska börja följa nyheterna. Då menar jag inte Aftonbladet

Är det nu jag ska be dig att inte läsa allt på Avpixlat som sanningar?
Och vart kom etnicitet ifrån? Nu leker du nättroll och byter ämne. Poof! Rökbomb!

Bäst jag börjar läsa Aftonbladet och Expressen då. Oh wait! Poof! Rökbomb!


signatur

/SD 2018

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av deep9:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av deep9:

Där jag även skrev om hur migranter hade våldtagit en rullstolsburen kvinna.

Där är ditt problem. Du förmedlar en uppfattning som sanning.

Ojoj, snacka om att vara naiv.

Naivitet är snarare tron att man kan driva en egen agenda på en webbplats man inte själv äger eller kontrollerar. Vi är faktiskt inte intresserade av dina åsikter kring invandringspolitik och vi råkar ha sista ordet. Se detta som din sista varning.

Tror du verkligen jag bryr mig vid detta laget? Spärra, banna mig om det får dig att kännas bra. Skulle jag vilja skriva något är jag här på studs igen. Godnatt


signatur

/SD 2018

Medlem

Herre jävlar vad kommentarsfältet har spårat ur. Kan vi inte bara ägna oss till spel och sånt vi alla är här för istället?

123
Skriv svar