Medlem
Skrivet av Mairé:

Kan en 53-årig tant ha nåt att komma med här, tro? Jag har aldrig spelat rollspel eller multiplayer på nätet, men har med förtjusning spelat hela Myst-serien. Ingen nämner Myst i den här tråden, så jag tänkte slå ett slag för de spelen. De är inte rollspel i egentlig mening men är spännande, intelligenta spel med bra handling och svåra uppgifter - och ingen dör. Det bästa spelet i serien var URU, som hade en äkta 3D-motor och som kommer att få en MMO-efterföljare i URU Live. Man har en avatar, men ser inte ut som en sagofigur, utan som en vanlig människa. Man kan vara tjock, smal, gammal, ung, vacker, ful, precis hur man vill.
I URU Live blir det rollspel på riktigt, med möjlighet att ta uppdrag och utforska nya världar tillsammans med andra, bygga samhällen och fortsätta Mystäventyret
Den kommer förhoppningsvis att lanseras i Europa om intresset är tillräckligt stort. Det är GameTap som distribuerar det.
Ja, mitt tips till Kash är de fem Mystspelen. Jag skulle börja med Riven. Det första spelet, Myst är tekniskt lite gammalmodigt, men de övriga har helt fantastisk grafik.

Tur att nån nämnde Myst-serien, hade totalt glömt den faktiskt Kanske man skulle se om man kunde hitta nån collectorsbox med några av spelen.

Cheers


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Det finns en samlingsbox med alla 5 spelen i Mystserien (Uru inte inräknat) för ca 250 kronor. Uru kan vara lite svårare att få tag på, men det kostar inte mycket mer än 100 i vart fall.

Medlem

vrf skulle inte oblivion räknas som rollspel ? o.O, man går upp i nivåer, du skapar din egen char du lägger ut dina "färdighetspoäng" osv ?

Inaktiv

Är GTA: San Andreas ett rollspel bara för att man har lagt till ett "rollspelselement" (stats)?

Inaktiv

Om det är story du vill ha så är Planescape Torment ett ypperligt val. Har länge varit mitt absoluta favoritspel.

12
Skriv svar