Lägg ut! Lägg ut! Här är Nintendo Switch

Medlem

Hade varit kul om man kunde spela pokemon spelen från DS/3DS. Detta är ju vad alla hoppades Wii U skulle ha blivit.

Medlem

Herregud vad ointressant. WiiU 2.0.

Att spela Zelda medans hunden skiter förhöjer inte spelvärdet alls. Detta är ju bara en konsol som kan spela förra generationens spel, bara att du nu kan göra det när hunden lägger till ytterligare skit i högen.

Medlem

Yes vill ha! Ser hyfsat intressant ut

Medlem

kan bli najs men namnet är väldigt meh.

Skribent

Jag är försiktigt optimistisk.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kommer köpa den direkt, så cool idé och ser väldigt genomtänkt ut.

Medlem

Såg helt OK ut. Inväntar mer info innan jag hoppar på hypetåget.

Tyckte personligen att den var för stor för en bärbar konsol. Fördelen med att plocka upp sitt Gameboy Color ur innerfickan på skolbussen går ju förlorad om man måste ha en mindre handväska med sig till apparaten. Men nu letar jag bara efter fel att klaga på.

L32
Medlem

Skyrim på bussen? Bästa som har hänt typ nånsin.

Medlem

Ja, Splatoon kommer säkert att bli ett stort spel inom esporten...... Lol.

Hur som helst, luktar flopp 2.0 kring denna.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Såg helt OK ut. Inväntar mer info innan jag hoppar på hypetåget.

Tyckte personligen att den var för stor för en bärbar konsol. Fördelen med att plocka upp sitt Gameboy Color ur innerfickan på skolbussen går ju förlorad om man måste ha en mindre handväska med sig till apparaten. Men nu letar jag bara efter fel att klaga på.

Glöm inte det här med spelen också. Det är väääldigt viktigt med spel till en spelkonsol. Hade gärna sett att Nintendo gjorde ett snabbt montage med en sjuhelsikes massa spel. Annars är jag ombord på tåget, men betalar inte för förstaplats.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Bärbar wii u med enklare form av multiplayer stöd? Inte jätteimponerad men med bra spel är det väl okej.

Nintendo verkar inte så taggade själva heller eftersom dom inte har någon som visar vad konsolen kan göra och vad vi kan förvänta oss i spelväg.

Nintendo borde nog samarbetet med Samsung eller något liknande och sålt en surfplatta med Nintendo butik och Nintendo tillsatser istället. Min galaxy tab s2 med kontroller på sidorna hade typ varit samma sak verkar det som.

Medlem

Skeptisk, för stor att ta med för klen under TVn

Medlem

Ser väl ändå relativt svag ut samtidigt som den får slåss mot mobil-marknaden snarare än konsol-marknaden. Stort stöd från spelutvecklare kanske dock ändrar på det. Men ne, jag är ytterst tveksam.

Medlem

Kan väl inte säga att den där lilla promon gjorde mig särskilt sugen. Men det ska bli intressant att se vad den har för specs, exklusiva titlar, och hur tredjepartsstödet blir. Sen kanske man kan överväga.

Men just den där lilla filmen va 'meehh'

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av s3ng:

Tror inte att det blir någon succé direkt.

Med tanke på hur mycket 3DS säljer blir det här mycket väl succé

Fast det har extremt mycket med priset och moddning att göra.

Själv tror jag Switch har bra förutsättningar, men jag vetefan... Nintendo har varit lite skakiga på senare år tycker jag.

Medlem

Första tanken är att det verkar ganska "meh".

Finns det några speccs ute ännu? Folk trodde att detta skulle bli Nintendos nya "powerhouse", det ser extremt tveksamt ut.

Det är ju nu Nintendo har en bra möjlighet att få ut en ganska kraftfull sak, men dom verkar köra på sitt egna race igen.(Nintendo WiiU)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Baserad på Nvidia Tegra.

Så det är en ny generation Nvidia Shield med Nintendo stämpel och gimmicks.

Medlem

Vet inte vad jag ska tro. Gillar att den är lika smidig att ta med sig som att koppla in i tv:n, ungefär som med Nvidia Shield-plattan. Är dock en aning orolig över prestandan.

Medlem

Ugh.. kan de inte bara göra någonting normalt igen..

Avstängd

Från min sida, mycket bättre än Wii U rent namnmässigt och hela hybrid saken i sig.

Medlem

Nintendo har tappat greppet för längesen.

Medlem

Första gången en reklam för en spelkonsol gett mig gåshud. Jag är i alla fall toksåld!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av gnu:

Gäsp.
Spelar gör jag i soffan.

Okej, tur att du kan göra det med Switch då.

Medlem

fy fan vilken ful konsol

Medlem

Tycker den ser lovande ut. Det är bra att nån bryter trenden lite, jag behöver inte en till vanlig konsol som är hookad med sladdar till TV'n och som jag enbart kan spela därifrån. Det här ser spännande ut, förmodligen det WiiU skulle varit från start.

Inaktiv

Tror det blir ett köp för mig, men hade gärna sett Metriod vid release faktiskt, det va länge sedan jag spelade ett vettigt metriod och det är dags nu!

- Ge mig Metriod och Nintendo äger mig igen..

Medlem

Grabben har ooglat mario kart och yoshis wooly world på youtube ett tag nu och börjat tjata om ett wiiU i julklapp. Hoppas de portar / släpper wiiU-titlar som downloads till Switch. Isf är hans födelsedagspresent säkrad.

Jag förstår att alla som trodde att Nintendo skulle ändra sig och släppa ett prestandamonster är besvikna. Men det är inte Nintendos fel att ni inte förstår deras affärsidé.

EDIT: Insåg precis att de kommer släppa nästa pokemon till den här, vilket kommer underlätta julklappshandlingen avsevärt nästa år.

Medlem

Riktigt löjlig idé!

Koppla mobiltelefonen till TVn och spela med valfri blåtandskontroll finns ju redan sedan länge.

Kommer nog sälja bra till kidsen!

Medlem
Skrivet av Buzted:

Är det bara jag eller kördes Zelda i extremt låg fps på den handhålla enheten? (0:40 i klippet)

Trailern körs i 24fps så det kan bero på det.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Riktigt löjlig idé!

Koppla mobiltelefonen till TVn och spela med valfri blåtandskontroll finns ju redan sedan länge.

Kommer nog sälja bra till kidsen!

Det är kanske hela poängen, att sälja bra till kidsen. Hur har du missat att barn vart deras målgrupp sen 70-talet?

Skriv svar