"Max 300 dollar för Nintendo Switch"

Robot
Inaktiv
"Max 300 dollar för Nintendo Switch"

Jag gissar också på den prislappen. Absolut inte över tre lakan.

Medlem

Perfekt prislapp om jag ska vara ärlig. Mer än 3k gör att man inväntar en rea.

Medlem

Nintendo sätter alltid överpris på halvkass hårdvara.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nintendo sätter alltid överpris på halvkass hårdvara.

Halvkass? Tegra Parker är "state of the art"-hårdvara i den portabla branschen. Bara för att den är markant sämre än en stationär PC för 15000kr betyder inte att den är kass i den marknad som den kommer tillhöra. Är man ute efter bästa grafiken så är samtliga konsoler ett dåligt val, men är man ute efter prisvärd spelkonsol, och en som i det här fallet även är bärbar, så går det inte att få något bättre.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av SWEBarb:

Nintendo sätter alltid överpris på halvkass hårdvara.

Halvkass? Tegra Parker är "state of the art"-hårdvara i den portabla branschen. Bara för att den är markant sämre än en stationär PC för 15000kr betyder inte att den är kass i den marknad som den kommer tillhöra. Är man ute efter bästa grafiken så är samtliga konsoler ett dåligt val, men är man ute efter prisvärd spelkonsol, och en som i det här fallet även är bärbar, så går det inte att få något bättre.

De kommer säkerligen tjäna in pengar på att sälja kontrollers och andra tillbehör.

Gen
Medlem

Kan tänka mig att pynta 2500kr för en konsol, brukar sällan vara värt mer än så.

Skrivet av SWEBarb:

Nintendo sätter alltid överpris på halvkass hårdvara.

Här har du det senaste om Tegra Parker : http://www.anandtech.com/show/10596/hot-chips-2016-nvidia-dis...

Medlem

Under 4 000 och jag köper direkt, men det krävs nog som sagt ner mot 3 000 om den ska slå.

Medlem
Skrivet av rosski:

Under 4 000 och jag köper direkt, men det krävs nog som sagt ner mot 3 000 om den ska slå.

Ungefär där jag ställer mig också, men som sagt 4000kr i standard utförande, sen ska man ha en Pro controller, kanske några extra för att spela med kompisar, ett par spel och man landar på 6000kr :P. Men så är det alltid

Medlem

Alltså drygt 6000kr i Sverige.

Medlem

dem sa att VR skulle kosta runt 3000kr o istället blev det 6000-8000kr...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stingshot:

dem sa att VR skulle kosta runt 3000kr o istället blev det 6000-8000kr...

Ingen har sagt det. Folk utomlands har sagt 300 dollar, vilket aldrig blir exakt samma i Sverige.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ligger den runt eller under 3000 blir det ett direkt köp. Över 4000 och jag väntar på prissänkning.

Inaktiv

Om den ligger på mer än tre lakan så överstiger den priset för Xbone och PS4 och det tror jag är något av en smärtgräns.
Ja, Switchen har andra egenskaper och riktar sig i viss mån till andra kunder men jag tror många eventuella köpare kommer ställa sig frågan "varför inte välja en dubbelt så kraftfull maskin till samma pris istället"?

Medlem

Jag funderar lite på att det brukar bli lite dyrare i Sverige med än i USA. SÅ mer mot 4000kr? Blir nog ett köp i vilket fall som helst.

Medlem

Jag ser många kommentarer om Tegra Parker, men ingenstans än har jag sett att det är just det Tegra Parker som NX kommer ha, och ja... jag kommer fortsätta kalla den NX.. tycker inte Switch var ett bra val.
Och även om det kommer vara 300dollar så komer vi i Sverige troligen inte komma under 4000kr med moms och ev höjning iom flamskydds reglerna som de vill införa.
Och ligger då bara prestandan runt Xbox One och PS4 så tror jag inte detta kommer gå vägen.

Medlem

Kanske blir ett köp trots allt, inte haft någon konsol från Nintendo sen N64. Tyckte det mesta som de släppt sen dess varit skit man tröttnar på efter någon timme. Dock om de har samma dåliga utbud av spel så lär det inte bli ett köp denna gången heller.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Jag ser många kommentarer om Tegra Parker, men ingenstans än har jag sett att det är just det Tegra Parker som NX kommer ha, och ja... jag kommer fortsätta kalla den NX.. tycker inte Switch var ett bra val.
Och även om det kommer vara 300dollar så komer vi i Sverige troligen inte komma under 4000kr med moms och ev höjning iom flamskydds reglerna som de vill införa.
Och ligger då bara prestandan runt Xbox One och PS4 så tror jag inte detta kommer gå vägen.

Du är som jag. Jag kallar fortfarande förskola för dagis. Thuuuug!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

4k video? Finns ju knappt några surfplattor som klarar detta för det 3-4000SEK. Känns som att Hypemaskinen är igång. -_-

Avstängd

Det blir väl dyrare med denna hårdvaru dyra historien från regeringen?

Medlem

3.999 i Sverige helt klart

Medlem

Smärtgränsen för mig går vid 499 € tror jag. Man får väl ändå utgå från att den har bättre prestanda än en surfplatta/smartphone..

Medlem
Skrivet av employed:

4k video? Finns ju knappt några surfplattor som klarar detta för det 3-4000SEK. Känns som att Hypemaskinen är igång. -_-

Vi vet iofs inte vad dockan kommer göra om den också sitter inne på någon form av extra hårdvara. Men det blir svårt att hårdvara för 4000kr skulle palla med 4k i vettig framerate.

k3m
Medlem

inte över 3000sek.

k3m
Medlem
Skrivet av k3m:

inte över 3000sek.

okej, visar den sig ha överlägsen grafik, batteri osv, så max 3900 med Zelda då.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nintendo sätter alltid överpris på halvkass hårdvara.

Precis som SONY och Microsoft.

Med skillnaden att Nintendo levererar spelglädje.

Medlem

Räkna med att den kommer kosta 2000-3000 kr dyrare i sverige.

Detta land hatar teknik.

Medlem

Nintendo tappade bollen med wii och snubblar fortfarande runt i mörkret. Att missa VR blir dyrt!

Blir PS4 Pro.

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Räkna med att den kommer kosta 2000-3000 kr dyrare i sverige.

Detta land hatar teknik.

Visar mer på okunnighet från din sida. När man går ut med pris i dollar så är det alltid utan moms då man i staterna har varierande moms beroende på vilken delstat man är i.

Dock har vi här i Sverige samma moms över hela landet och därav visar vi istället alltid priset inklusive moms. Just nu blir priset i Sverige utan moms 2 668kr (googles valutaomvandlare), inkluderar man moms på 25% så landar den istället på 3 335kr.

Så blir det 299$ så kan man räkna med 3499-3999kr i Sverige skulle jag misstänka.

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Petah:

Räkna med att den kommer kosta 2000-3000 kr dyrare i sverige.

Detta land hatar teknik.

Visar mer på okunnighet från din sida. När man går ut med pris i dollar så är det alltid utan moms då man i staterna har varierande moms beroende på vilken delstat man är i.

Dessutom för att sales tax (moms) i USA adderas efter köpet. Och den varierar mellan staterna.
Det finns heller ingen lag som säger att affärer måste visa hela priset inkl. moms som här, så många väljer att inte annonsera med momsen adderad för att priset ska låta lägre än det är.

12
Skriv svar