Titanfall 2-betygen börjar ramla in – positiv kritik

Robot
Medlem
Titanfall 2-betygen börjar ramla in – positiv kritik

Ser fram emot detta, blir gibb i helgen. Hört att dom fixat problemen med att spelbasen delas upp i form av DLC kartor, och nu ska dom alla vara gratis. Riktigt kul o se.

Tycker synd om DICE som mjölkas så mycket av EA. Men kommer inte stödja dice på många titlar efter BF3.

Medlem

Tycker synd om Dice? Vad tycker du då om Respawn?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

Skall bli kul och följa detta, får se om det blir samma som 1an där efter ~2-3 månader folk går tillbaks till cs/overwatch.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ser fram emot detta, blir gibb i helgen. Hört att dom fixat problemen med att spelbasen delas upp i form av DLC kartor, och nu ska dom alla vara gratis. Riktigt kul o se.

Tycker synd om DICE som mjölkas så mycket av EA. Men kommer inte stödja dice på många titlar efter BF3.

Men Titanfall är också publicerat av EA ? Har även för mig att det inte var något "paid dlc" till första Titanfall heller ?

Medlem

Ahem. Her er hvordan samme folka gav sin vurdering av No Man's Sky..

Game Informer: 7.5 av 10
Gamespot: 7 av 10
The Sixth Axis: 7 av 10
Gaming Trend: ingen anmeldelse?
US Gamer: 3.5 av 5 (la oss derfor si 7/10)
NZGamer: 7 av 10
Aus Gamers: ingen anmeldelse?

Medlem

Så som spelrecensioner ser ut nu för tiden men extremt styrda event och liknande så borde det införas ett system där man alltid tydligt går igenom hur spelet recenseras.

Sitter han/hon hemma själv och spelar eller är det i en kontrollerad miljö där man bara får spela spelet i 1 dag och det bjuds på öl och mat?

MGS5 är ett tydligt exempel (enligt min åsikt) där recensionerna blev fel pga av hur dom blev tvungna att spela spelet.

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Vercadi:

Ser fram emot detta, blir gibb i helgen. Hört att dom fixat problemen med att spelbasen delas upp i form av DLC kartor, och nu ska dom alla vara gratis. Riktigt kul o se.

Tycker synd om DICE som mjölkas så mycket av EA. Men kommer inte stödja dice på många titlar efter BF3.

Men Titanfall är också publicerat av EA ? Har även för mig att det inte var något "paid dlc" till första Titanfall heller ?

Respawn ägs inte av EA och har mycket större kontroll på vad dom vill och inte vill. Och jo det släpptes paid dlc till titanfall 1, vilket var maps och delade upp spelarbasen ordentligt, ungefär då jag slutade spela. Sedan släppte dom alla DLC gratis.

Skrivet av Devan:

Skall bli kul och följa detta, får se om det blir samma som 1an där efter ~2-3 månader folk går tillbaks till cs/overwatch.

Overwatch fanns inte när ettan släpptes?

Medlem

Spelet ser bra ut..Jag hoppas gärna dock på en "free weekend" som Steam har. Vill gärna pröva lite innan jag köper

Medlem
Skrivet av Raid25:

Spelet ser bra ut..Jag hoppas gärna dock på en "free weekend" som Steam har. Vill gärna pröva lite innan jag köper

Tror inte EA vill ge spelet uppmärksamhet på Steam. Free weekend på Origin, kanske.

Medlem

Det första hade samma betyg, det slutade illa. Tror detta kommer gå samma öde. Det är kul i 1 vecka, sedan dör det roliga ut.

Medlem

Blir nog ett köp efterom bf1 inte var en höjdare

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Raid25:

Spelet ser bra ut..Jag hoppas gärna dock på en "free weekend" som Steam har. Vill gärna pröva lite innan jag köper

Tror inte EA vill ge spelet uppmärksamhet på Steam. Free weekend på Origin, kanske.

Det var det jag menade. Uttryckte mig lite vagt kanske ^_^

Medlem

Undrar om geeks gaming ska köra detta under helgen?
Vore kul att dela dom första intrycken med likasinnade.


signatur

#PCMR

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Blir nog ett köp efterom bf1 inte var en höjdare

Kan du förtydliga?

Medlem

Blir BF1 och Titanfall 2 för min del i höst.

Medlem
Skrivet av Stich:
Skrivet av Cyberz:

Blir nog ett köp efterom bf1 inte var en höjdare

Kan du förtydliga?

Behöver väl inte förtydligas? Han gillar inte BF1 och det är väl helt ok att inte göra?

Har själv spelat ca 8h av min testversion på Origin, och är riktigt kluven om jag ska köpa det eller inte, är mer sugen på Titanfall 2, en bra singleplayer del (förhoppningsvis) och lite roligare Gameplay online med Titans och mobilitet.

Blir definitivt ett köp av Titanfall 2 i alla fall, kan plocka upp BF1 när man tröttnat på Titanfall 2.

Medlem
Skrivet av Stich:
Skrivet av Cyberz:

Blir nog ett köp efterom bf1 inte var en höjdare

Kan du förtydliga?

Mjo.. Det snyggt och allt men jag hade inte så kul.
Kändes grötigt på något sätt.
Kanske bara tröttnat på BF känslan med snipers tryckndes överallt.

Men ska köra igenom SP delen nu när jag ändå betalade 359:- för det.

Medlem

happ kansek blir ett köp då, trodde verkligen att detta skulle floppa, men väntar tills den 28 då man kan kolla på folks reviev på tuben som ej är köpta av bolagen, hopaps dock att det är sjukt bra MP!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Och jag som knappt gillade ettan...
Men förbokat tvåan har jag ju! (För 499kr. på cdon.)
Har även förbokat COD:IW.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Vercadi:

Ser fram emot detta, blir gibb i helgen. Hört att dom fixat problemen med att spelbasen delas upp i form av DLC kartor, och nu ska dom alla vara gratis. Riktigt kul o se.

Tycker synd om DICE som mjölkas så mycket av EA. Men kommer inte stödja dice på många titlar efter BF3.

Men Titanfall är också publicerat av EA ? Har även för mig att det inte var något "paid dlc" till första Titanfall heller ?

EA äger DICE och bestämmer därmed över dem, de äger inte Respawn utan är endast utgivare av Titanfall 2.

Medlem

Väl jag gillade Titanfall och det här är värdig uppföljare! BF1 är grymt roligt! Så nu kan man varva mellan BF1/Titanfall och World of Warships ... Tills något annat värdigt dyker upp...

Medlem

Tänk om man hade tid för att spela fler spel...

1
Skriv svar