Stor uppdatering släpps till Elite Dangerous idag

Robot
Stor uppdatering släpps till Elite Dangerous idag

Frakta passagerare, hyr stridslystna piloter eller bygg dina egna miniförsvarare.

#elite-dangerous


Medlem
Stor uppdatering släpps till Elite Dangerous idag

Jösses... Kanske tid att avsätta tid för ett ny djupdykning i galaxen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jösses... Kanske tid att avsätta tid för ett ny djupdykning i galaxen.

Jag säger bara i VR ....... VR

Nu med vissa förbehåll med 2.2
Kommer nog en uppdatering inom kort

ELF
Medlem

Den var nästan lite för lång
Grymt gjort av dem.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

HYPPPEE!!

See you all in the black cmdrs o7!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Blir nyfiken på hur bra texten har blivit på Viven, får testa

Medlem

Har precis tankat ner patchen, nu blir det att köra igen.

Medlem

Dags att byta ut Euro Truck Simulator 2 mot E:D "space truck simulator" (båda VR så klart)


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Så awsome med htc vive. Bara att öka supersampling till 2 sen tweeka lite i grafik options sen är det bara att köra. Älskar det här spelet. o7 Cmdrs.

Inaktiv
Skrivet av Cousken:

Blir nyfiken på hur bra texten har blivit på Viven, får testa

Blev sämre i VR iaf för mig med vive
Här bör nog ED ta ett kraft tag

Medlem

Testade 2.2 med vive och blev besviken.... vist snyggare men en nu mera skakig (judder) och mer pixlig upplevelse

ED får ta krafttag för att få VR att bli en bra upplevelse
Ok supersampling i all ära men det sa fan gå att lira i stock med den här prislappen både på hårdvara och mjukvara

GPU ati 1080
core i7 3770k
SSD
ram 32
win 8

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Medlem
Skrivet av MR BBQ:

...GPU ati 1080...

Nånting stämmer inte här

Jag testade spela spelet med olika iställningar pre 2.2 och det känndes som att de gjorde exakt 0 påverkan, som att de inte fungerade alls. Mest överaskande vara att även med AA på max så var alla kanterna väldigt pixlinga.

Ser fram mot att testa den nya patchen + att eventuellt slå på ordentlig supersampling. Hoppas mina dubbla 980 i SLI klarar det.

Medlem
Skrivet av Cousken:
Skrivet av MR BBQ:

...GPU ati 1080...

Nånting stämmer inte här

Jag testade spela spelet med olika iställningar pre 2.2 och det känndes som att de gjorde exakt 0 påverkan, som att de inte fungerade alls. Mest överaskande vara att även med AA på max så var alla kanterna väldigt pixlinga.

Ser fram mot att testa den nya patchen + att eventuellt slå på ordentlig supersampling. Hoppas mina dubbla 980 i SLI klarar det.

Med dubbla 980 i SLI går det nog att dra upp SS i VR High till 2.5 men bli inte besviken om det blir skakigt och sjösjuka på kuppen jag återkommer i temat och nått för FZ att titta vidare på

1
Skriv svar