Rockstar straffar GTA V-fuskare på bästa sätt
Förutom att rockstar inte har anti-cheat och kan inte skilja på någon som medvetet fuskat och någon som fått pengar från en fuskare kommer dom tappa väldigt stor del av spelare.
Jag slutade med GTA Online för snart 1 år sedan, det finns verkligen ingenting att göra, loading screen efter loading screen, problem som existerat sen det kom ut på xbox 360 och finns fortfarande på PC visar att det redan är kört.
Jag hoppas verkligen dom lärt sig till RDR2 online del, ingen vill ha loadingscreen, fyll upp den öppna världen med content istället.
Förutom att rockstar inte har anti-cheat och kan inte skilja på någon som medvetet fuskat och någon som fått pengar från en fuskare kommer dom tappa väldigt stor del av spelare.
Jag slutade med GTA Online för snart 1 år sedan, det finns verkligen ingenting att göra, loading screen efter loading screen, problem som existerat sen det kom ut på xbox 360 och finns fortfarande på PC visar att det redan är kört.
Jag hoppas verkligen dom lärt sig till RDR2 online del, ingen vill ha loadingscreen, fyll upp den öppna världen med content istället.
Medans GTA online är väldigt nytänkande och unikt så fann jag det jävligt tråkigt och opålitligt egentligen.
Jag tror en utav dom gångerna jag har blivit som mest förbannad var någon 1vs1 TDM jag körde, jag hade nästan vunnit, så började någon bullshit lag att jag sköt på honom men ändå missade för han "rubbade" runt hela tiden, och så slutade det med att jag förlorade
En tallrik gick sönder :/
Dock inte ens medvetet, slog bara i bordet så tallriken hoppa upp och för mycket av den hamnade utanför bordet
Förutom att rockstar inte har anti-cheat och kan inte skilja på någon som medvetet fuskat och någon som fått pengar från en fuskare kommer dom tappa väldigt stor del av spelare.
Jag slutade med GTA Online för snart 1 år sedan, det finns verkligen ingenting att göra, loading screen efter loading screen, problem som existerat sen det kom ut på xbox 360 och finns fortfarande på PC visar att det redan är kört.
Jag hoppas verkligen dom lärt sig till RDR2 online del, ingen vill ha loadingscreen, fyll upp den öppna världen med content istället.
Medans GTA online är väldigt nytänkande och unikt så fann jag det jävligt tråkigt och opålitligt egentligen.
Jag tror en utav dom gångerna jag har blivit som mest förbannad var någon 1vs1 TDM jag körde, jag hade nästan vunnit, så började någon bullshit lag att jag sköt på honom men ändå missade för han "rubbade" runt hela tiden, och så slutade det med att jag förlorade
En tallrik gick sönder :/
Dock inte ens medvetet, slog bara i bordet så tallriken hoppa upp och för mycket av den hamnade utanför bordet
Samma story här, bara att jag spillde ut ett glas mjölk på mina byxor. Frugan gick från "va gör du?" till ett låååångt skratt.
Som någon nämnde. Undrar om de skiljer på fuskare eller de som åkt ut för fuskare.
Nu har jag bara några tusen att förlora om de nu inte skuldsätter spelare dvs. Men en fuskare kom in på servern jag var inne på och spammade pengar och tanks på random spelare.
Bra att de gör något, men tråkigt att de inte gör något åt de spelförstörande fusken först.
Förutom att rockstar inte har anti-cheat och kan inte skilja på någon som medvetet fuskat och någon som fått pengar från en fuskare kommer dom tappa väldigt stor del av spelare.
Jag slutade med GTA Online för snart 1 år sedan, det finns verkligen ingenting att göra, loading screen efter loading screen, problem som existerat sen det kom ut på xbox 360 och finns fortfarande på PC visar att det redan är kört.
Jag hoppas verkligen dom lärt sig till RDR2 online del, ingen vill ha loadingscreen, fyll upp den öppna världen med content istället.
Medans GTA online är väldigt nytänkande och unikt så fann jag det jävligt tråkigt och opålitligt egentligen.
Jag tror en utav dom gångerna jag har blivit som mest förbannad var någon 1vs1 TDM jag körde, jag hade nästan vunnit, så började någon bullshit lag att jag sköt på honom men ändå missade för han "rubbade" runt hela tiden, och så slutade det med att jag förlorade
En tallrik gick sönder :/
Dock inte ens medvetet, slog bara i bordet så tallriken hoppa upp och för mycket av den hamnade utanför bordet
Det som lockade mig och det jag lade ner runt 100h på online var deras heists. De var välgjorda och riktigt roliga att hålla på med, men Rockstar tycker att "det tar för lång tid att göra" så de skiter fullständigt i det, istället har de lagt in en massa skit saker som bara är till för folk som gillar griefing, samt en förbannad massa bilar som man inte behöver till priser som gör att folk antingen måste spela massor, fuska eller köpa in game valuta för riktiga pengar för att det sen ska visa sig att bilen du nyss spenderade ett par miljoner på är 5% bättre än den du hade tidigare.
Som någon nämnde. Undrar om de skiljer på fuskare eller de som åkt ut för fuskare.
Nu har jag bara några tusen att förlora om de nu inte skuldsätter spelare dvs. Men en fuskare kom in på servern jag var inne på och spammade pengar och tanks på random spelare.
Bra att de gör något, men tråkigt att de inte gör något åt de spelförstörande fusken först.
Tror inte det, jag har svårt att se hur Rockstar skulle kunna skilja på det. Med tanke på att det är så många som frågar fuskare om dom kan droppa pengar, så är nog majoriteten av folk som tjänar en enorm summa på kort tid skyldiga, så det drabbar nog alla, oskyldiga eller ej.
I min personliga fina åsikt så dog GTAV rätt snabbt efter release. Man vill att Online delen ska vara kul, men det händer ingenting, och 30 max spelare är för lite, plus alla fuskare. Rockstar mjölkar GTAV, och är bra på att få spelet att fortfarande verka toppligt aktuellt med sina DLC.
Biker DLC:n, exempel, där gruppen kan vara runt 5-6 personer eller mer(vet ej exakt siffra), men det slutar alltid med att det är ni kvar på sessionen, så det finns inget motstånd, eller något kul att göra.
Problemet är att de flesta uppdrag som lagts till i Freeroam delen, som samlar ihop alla spelare i en meatgrinder, är för korta, och är för bra utspridda, så spelare hinner ofta inte göar någonting.
En full session kan gå från 30 till 5 personer inom en kvart. I och med detta session systemet så hinner aldrig en session riktigt komma igång. Så har det varit sedan spelet släpptes.
Och alla dessa loadings som kunde gjorts mycket bättre. Tex. Om någon invitar dig till en heist, och man trycker Accept, så laddas du ur sessionen du är på, problemet är att om heisten är full, så meddelar spelet dig det efter du loggats ur sessionen, så då får man vänta tills spelet automatiskt hittar en ny session till dig, som kan ta runt 2+ minuter, och när den väl hittar en ny så är det 5 spelare inne på den.
Sen har vi massa små buggiga goda saker, som tex. att vissa spelare får "GO" innan du får det när man kör Race. Sen har vi den där sköna buggen där man blir disconnected ur en session. Sen har vi dom där sköna buggarna som gör att du fastnar när du går in i någons lagerhus, som sätter dig i en sits där man inte kan trycka ESC, utan det är bara till att ALT+CTRL+deleta spelet. Det hände mig på denna Biker DLC, jag fastnade när jag gick in i lagerhus, eftersom jag lagade mat och skulle äta samtidigt så lät jag spelet tugga i en kvart, men det hjälpte inte.
Sen har vi dom där sköna buggarna kvar där folk fastnar i sina bilar eller helikoptrar om en CEO aktiverar ett jobb.
Förutom att rockstar inte har anti-cheat och kan inte skilja på någon som medvetet fuskat och någon som fått pengar från en fuskare kommer dom tappa väldigt stor del av spelare.
Jag slutade med GTA Online för snart 1 år sedan, det finns verkligen ingenting att göra, loading screen efter loading screen, problem som existerat sen det kom ut på xbox 360 och finns fortfarande på PC visar att det redan är kört.
Jag hoppas verkligen dom lärt sig till RDR2 online del, ingen vill ha loadingscreen, fyll upp den öppna världen med content istället.
Spelat sedan 360 Release, jag har hur mycket som helst att göra när man äger både MC klubb, CEO & 2 Yatch.
Requiēscat in pāce ~