Project Cars – gratis miniversion med VR-stöd ute nu

Robot
Project Cars – gratis miniversion med VR-stöd ute nu
Medlem
Project Cars – gratis miniversion med VR-stöd ute nu

Riktigt bra i VR (fullversionen i alla fall)!

Medlem

"Gratisversionen innehåller bilar från Pagani och Zonda"

Ehum, Pagani är bilmärket och Zonda en av deras bilmodeller, meningsuppbyggnaden i nyheten får det att låta som två olika bilmärken.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Gratis äro gott som den gamle grek en gång sa. Tankar ned i detta nu.

Redaktör
Skrivet av SID 6.7:

"Gratisversionen innehåller bilar från Pagani och Zonda"

Ehum, Pagani är bilmärket och Zonda en av deras bilmodeller, meningsuppbyggnaden i nyheten får det att låta som två olika bilmärken.

Fixat.


signatur
Medlem

Synd att force feedbacken är så pass mycket sämre än t.ex Assetto Corsa eller Raceroom (min favvo). Man känner ju inte ens curbsen.

Medlem

Jag gillar project CARS starkt. Även om det inte är lika "hardcore sim-racing" som te.x Assetto. Många bra banor att köra och hyfsad AI och fin blandning på bilar, även om vissa känns betydligt bättre att köra än andra. VR stödet är helt ok fast betydligt bättre i Assetto. Jag kör hellre P.Cars på skärm faktiskt

Medlem

Försökte få det att flyta vettigt i VR med Gigabytes värstingvariant på 1080 kortet, 16GB RAM och en i7 5829k klockad till 4Ghz, men icke. Får inte stadiga 90 fps hur jag än gör. Proppen som är flaskhals eller bara brutalt dåligt optimerat spel?

Medlem
Skrivet av snubben:

Jag gillar project CARS starkt. Även om det inte är lika "hardcore sim-racing" som te.x Assetto. Många bra banor att köra och hyfsad AI och fin blandning på bilar, även om vissa känns betydligt bättre att köra än andra. VR stödet är helt ok fast betydligt bättre i Assetto. Jag kör hellre P.Cars på skärm faktiskt

Betydligt bättre? Nja, så stor skillnad är det då inte med Vive i alla fall.

Medlem
Skrivet av Urgas:

Försökte få det att flyta vettigt i VR med Gigabytes värstingvariant på 1080 kortet, 16GB RAM och en i7 5829k klockad till 4Ghz, men icke. Får inte stadiga 90 fps hur jag än gör. Proppen som är flaskhals eller bara brutalt dåligt optimerat spel?

Låter inte rätt, jag har sämre kort och sämre processor och det flyter helt okej på låga inställningar.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Urgas:

Försökte få det att flyta vettigt i VR med Gigabytes värstingvariant på 1080 kortet, 16GB RAM och en i7 5829k klockad till 4Ghz, men icke. Får inte stadiga 90 fps hur jag än gör. Proppen som är flaskhals eller bara brutalt dåligt optimerat spel?

Låter inte rätt, jag har sämre kort och sämre processor och det flyter helt okej på låga inställningar.

Definiera "helt okej", har du stängt av reprojection i din Vive och får du då 80+ FPS eller vad menar du? Min dyker ofta ned till 45 FPS och utan reprojection är kräkfaktorn total.

Medlem
Skrivet av snubben:

Jag gillar project CARS starkt. Även om det inte är lika "hardcore sim-racing" som te.x Assetto. Många bra banor att köra och hyfsad AI och fin blandning på bilar, även om vissa känns betydligt bättre att köra än andra. VR stödet är helt ok fast betydligt bättre i Assetto. Jag kör hellre P.Cars på skärm faktiskt

AC är betydligt mer förlåtande än PCars. Ta Nordschleife t ex som är betydligt mer utmanande i PCars.

Jag har båda och jag spelar båda och till 95% så tycker jag att de är väldigt lika varandra. Dock verkar AC vara lite mer 50/50 vad det gäller ex curbs. Ibland går det bra att använda dem och ibland så blir det "Spin function engage!". M a o det känns jäkligt skriptat i AC. PCars är mer konsistent på den punkten där man i princip aldrig kan köra curbsen i någon bil från GT och uppåt vilket jag förövrigt tog upp när vi hade alfa och beta testerna.

Så, ja, AC mer hardcore? Nja.. det håller jag inte med om. Däremot kan jag hålla med om att Raceroom är mer utmanande än båda två.
Jag skulle vilja prova Automobilista också som har fått bra kritik.
Däremot kommer jag antagligen inte att varken backa eller köpa PCars 2 p g a deras inställning till både backers och kunder. De har varit riktiga rövhål när kunderna har poängterat brister och buggar.
Och något som båda spelen lider av är att det finns för få bilar i varje klass, framför allt i PCars där över hälften bara har en eller två att välja mellan. AC har däremot mod-stöd som kan rätta till detta. För tillfället håller jag på att bygga upp en klassisk F1 från 1990-1991.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Urgas:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Urgas:

Försökte få det att flyta vettigt i VR med Gigabytes värstingvariant på 1080 kortet, 16GB RAM och en i7 5829k klockad till 4Ghz, men icke. Får inte stadiga 90 fps hur jag än gör. Proppen som är flaskhals eller bara brutalt dåligt optimerat spel?

Låter inte rätt, jag har sämre kort och sämre processor och det flyter helt okej på låga inställningar.

Definiera "helt okej", har du stängt av reprojection i din Vive och får du då 80+ FPS eller vad menar du? Min dyker ofta ned till 45 FPS och utan reprojection är kräkfaktorn total.

Ja, ligger alltid kring 90, märker inga dippar som får det att hacka, givetvis utan reprojection.

Funkar det inte ens med lägsta inställningarna för dig? Prova det och jobba dig uppåt.

Medlem

På absolut lägsta flyter det, men då ser allt ut som bajs så det är inte hållbart. Lekt runt lite med Chaperone Switcher och man börjar väl se var vägen går och inte runt 1.4 multiplier, men då har flytet dött >.< Det skumma är att spelet hoppar från 90 till 45 fps mellan 1.2 och 1.4 (allt in game på low) ungefär som att Vsync är tvingat on.. Vilket det inte är.

Får väl vänta på Geforce GTX 2160 och Intel i7 OVER 9000!!!!! innan jag ger mig på den här titeln...

1
Skriv svar