Titanfall 2 kommer sälja sämre än väntat, enligt analytiker

Medlem

Jag tror EA var tvungna att släppa spelet nu, annars hade hela schemat blivit skevt och även att bf1 är "3/4", battlefront var "1/2" och i framtiden kommer vi få ett riktigt bf5 som kommer vara "1", då inget annat av deras egna spel för "störa" lanseringen eller komma i mellan alla dlcplaner.

Titanfall 3 skulle kunna vara en riktig uppföljare som inte använder sourcemotorn och bf5 kommer vara tillbaka i nutid med alla våra SCARS och abrams-tanks

Om titanfall skulle använda frostbite så kan dom använda hela dice' samlade kompetens att göra ett spel med AAA grafik, så som bf1 har och titanfall2 inte har.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag köpte det igår och har nog kommit halvvägs in i kampanjen eller kanske längre och tycker det är riktigt underhållande. Blev positivt överraskad av "The Ark"-uppdraget på grund av den häftiga spelmekaniken de använde sig av där, det var fräckt.

Sen var multiplayern kul också, även om jag inte är någon höjdare på det. Men rekommenderar Titanfall 2 till alla


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Bara ni inte köper ifrån Amazon så.

Medlem

Valde att köpa Titanfall 2 istället för Battlefield 1, har fått avsmak av BF-serien (det släpps ju lika tätt som duggregn).
Får tillgång till singelplayer vilket är nice, och multiplayerdelen är grymt kul (Men jag blir otroligt lack på all downtime mellan matcherna då spelet måste söka efter nya spelare istället för att bara kunna ladda upp nästa karta direkt)

Medlem

Jag gillar Titanfall 2 så mycket att jag för tillfället inte har någon lust att spela BF1. Synd med lanseringstidpunkten men om det säljer dåligt kommer det nog på rea lite senare och då köper kanske fler spelet. Ock så kommer det väl även på EA/Origin Access så småningom. Väldigt bra grafik är det också i spelet för att vara baserat på Source motorn? Och olåst fps på PC den här gången.

Medlem

Jag gillar banorna och designen i Titafall 1 också, men tyvärr så är det så få som har alla banorna.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Bara ni inte köper ifrån Amazon så.

https://www.youtube.com/embed/JVQ1CsErpRk

Oj, vad han upprepade sig! Jag tror han sa samma sak minst tio gånger. Det där hade ju kunnat klippas ner från nio till två minuter!


signatur

autograph

Medlem

Jag håller med om att tajmingen är dålig.

Jag kommer dock att köra Titanfall 2 ordentligt! Lätt TF2 före BF1, Halo, Gears 4 eller COD.

Medlem

gjorde 550 timmar i titanfall 1... Så, nu har jag köpt titanfall 2... vet inte hur ska hinna spela för svågern ylar på skype varje kväll om att vi måste köra bf1.. .nåja.

Medlem

Köpte Titanfall 2, grymt kul enligt mig. Svårt att säga emot att det var dumt att släppa i samma veva som BF1 och nya CoD. Speciellt med tanke på att det är EA som står för både BF1 och Titanfall 2...

Men ja, det finns (förhoppningsvis) fler som mig som inte är det minsta intresserad av varken CoD eller BF1 som köper Titanfall 2. Jag hoppas det iaf. Vill se en 3a.

Medlem

Fan alltså. Så mycket att spela just nu. OW, SkyrimSE, BF1.Titanfall 2 får man hänga på nästa löning. xD

Medlem

Väntar på prisfall. Jag är bara intresserad av SP ändå. Ingen brådska.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Väntar på prisfall. Jag är bara intresserad av SP ändå. Ingen brådska.

Spelade klart den idag, en av de bättre kampanjer jag spelat! Så du har något att se fram emot en vacker dag!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

12
Skriv svar