Twitch vill visa mer reklam

Robot
Twitch vill visa mer reklam

Ska kunna kringgå reklamblockare

#twitch


Medlem
Twitch vill visa mer reklam

Happ, mindre twitch då. Reklamen förstör hela känslan för mig. Vägrar betala.

Medlem

Har man (inte bara Twitch) ännu inte förstått att man kan tjäna mer pengar utan att irritera bort användare/tittare och reta upp en stor mängd av de som ändå är kvar?

Medlem
Skrivet av Aestro:

Happ, mindre twitch då. Reklamen förstör hela känslan för mig. Vägrar betala.

Jag kan tipsa om Amazon Prime som är en prenumerationsbaserad tjänst hos Amazon som kommer med en hel mängd tjänster och förmåner - däribland Twitch Prime. Mycket valuta för pengarna, även om man inte handlar särskilt ofta på Amazon.

https://www.amazon.com/Amazon-Prime-One-Year-Membership/dp/B0...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det finns två sätt att se det på. 1. De som kollar utan reklam är gratisätare som skall straffas 2. De som kollar utan reklam är potentiella prenumeranter som står för en stor del av framtida intäkter

Medlem

Är ju bara att vänta på en ny adblocker som kringgår Twitch åtgärder.

Medlem

Jag använder mig av https://github.com/reek/anti-adblock-killer . Undrar om den kommer kunna lyckas att kringgå twitch reklam


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Aestro:

Happ, mindre twitch då. Reklamen förstör hela känslan för mig. Vägrar betala.

Jag kan tipsa om Amazon Prime som är en prenumerationsbaserad tjänst hos Amazon som kommer med en hel mängd tjänster och förmåner - däribland Twitch Prime. Mycket valuta för pengarna, även om man inte handlar särskilt ofta på Amazon.

https://www.amazon.com/Amazon-Prime-One-Year-Membership/dp/B0...

det finns la inte för sverige vad jag förstått?

Medlem

Yaaaay.....


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Aestro:

Happ, mindre twitch då. Reklamen förstör hela känslan för mig. Vägrar betala.

Jag kan tipsa om Amazon Prime som är en prenumerationsbaserad tjänst hos Amazon som kommer med en hel mängd tjänster och förmåner - däribland Twitch Prime. Mycket valuta för pengarna, även om man inte handlar särskilt ofta på Amazon.

https://www.amazon.com/Amazon-Prime-One-Year-Membership/dp/B0...

det finns la inte för sverige vad jag förstått?

Du kan fortfarande både registrera och betala för ett Amazon Prime konto på t.ex. amerikanska eller brittiska amazon även fast du uppger din adress i sverige.

Har själv ett konto i amazon US och det funkar fint, man har ju inte så stor nytta av gratis frakt och sånt eftersom det bara gäller i USA, men du får fortfarande tillgång till en hel del annat roligt: bl.a. molnlagring, e-böcker, Amazon instant video (det mesta är regionslåst men med DNS/VPN-tjänst får du tillgång till allt)

Jag sa upp min Netflix prenumeration när de började med sina drakoniska anti-VPN åtgärder och bör till Amazon video, har inte ångrat mig en sekund.

Inaktiv

Nä fy fan jag vägrar betala för något jag ska ha allting gratis. Hur vågar dom försöka tjäna pengar? Fy fy usch fy

Medlem

Använder adblock för att reklamen loopar alltid! Man kan sitta o vänta i 10 minuter tills det ska ta slut men då blir det bara en svart skärm och då får man sitta där förgäves medan inser man måste ladda om sidan för att kringå det här.

Om det var 10 sekunders reklamer (även om det skulle till slut att twitch ger ads oftare) så skulle jag titta på streamen utan adblock.

Sen är det ju vissa som har över 4000 subscribers, dom får alltså 20 000 euro i månaden (okej säkert en del mindre då twitch tar en del av kakan) varför ska mitt lidande vara värt att ge dem 5 ören i timmen?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nä fy fan jag vägrar betala för något jag ska ha allting gratis. Hur vågar dom försöka tjäna pengar? Fy fy usch fy

De får fortfarande hälften av varje prenumerant, det är en hel del.

Medlem

Reklam borde förbjudas.

Medlem

Reklam kan gå och dö nånstans.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Reklam borde förbjudas.

Intressant idé, men hade inte det resulterat i att det flesta tjänster hade hamnat bakom en betalvägg direkt?
Visst, det finns gratistjänster utan reklam, men när de växer så brukar det oftast dra med sig kostnader, som måste täckas.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

ELF
Medlem

Förmodar att det nu kommer bakas in på serversidan istället för på klientsidan. Jag kör adblocker, men har alltid tyckt att det är ett väldigt konstigt val att lägga reklamfunktionen på klientsidan vilket gör det väldigt lätt att kringgå.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Aestro:

Happ, mindre twitch då. Reklamen förstör hela känslan för mig. Vägrar betala.

De förlorar bara pengar på dig iallafall så ingen gnäller nog på twitch kontoret

Medlem

Skitbra, då kanske folk slutar streama och gör ordentlig content på youtube istället. Fuck streaming, fuck Twitch.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Bra att Microsofts Beam streaming tjänst börjar få lite fart. Twitch har ju blivit allt för stora och har för stort monopol bland streaming tjänsterna.

Dessutom så har ju Twitch ingenting att komma med när det gäller fördröjningen på streamen. Twitch ligger ju som bäst 8-10 sekunder efter, medans Beam endast har 0.4 sekunders fördröjning. Det gör ju hela interaktionen med den som streamer mycket mer naturlig.

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av kadavriak:

Reklam borde förbjudas.

Intressant idé, men hade inte det resulterat i att det flesta tjänster hade hamnat bakom en betalvägg direkt?
Visst, det finns gratistjänster utan reklam, men när de växer så brukar det oftast dra med sig kostnader, som måste täckas.

nej dom hade dött ut direkt då .. eftersom de flesta inte tänker skaffa konto och knyta sitt konto mot en random sida...

Medlem

Men, vem fan vill se MER reklam?!
När antagligen de flesta inte vill se reklam alls!?
Hur kul är reklam, va?
Det måste komma något bättre alternativ till detta elände.
Jag vet att många alltid säger då att "vi måste ha reklam för att överleva, bu hu... stackars oss...".
Jaha? Det var ju "fantasifullt". Då använder jag AdBlock och/eller går till något annat alternativ.
Reklam är så jävla stenåldern! Var lite mer kreativa med kvalité och originalitet - eller lägg ner!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av DAoG:

De förlorar bara pengar på dig iallafall så ingen gnäller nog på twitch kontoret

Okej, bara för diskussionens skull. Hur förlorar Twitch pengar på att jag sitter och tittar på streamers? (det är ju då hela syftet med sidan, eller hur?) Så, jag brukar deras tjänst, ger dom publicitet och bidrar till ett aktivt community. Men när jag inte tittar på reklamen så förlorar dom plötsligt pengar? Jag förstår inte? Får jag betalt för att inte titta på reklam då eller hur går det till?
//nyfiken

Medlem

Twitch Turbo, boys.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

har alltid tyckt twitch suger använder sidan 60 min varje år.

Medlem
Skrivet av autograph:

Det måste komma något bättre alternativ till detta elände.

Det finns ju redan ett alternativ. Twitch Prime eller Twitch Turbo.

Medlem

Tappar hakan när jag läser några av kommentarerna här, verkligen världsfrånvänt. Utan reklam så hade prenumerationer varit den gällande affärsiden och då hade ni fått betala riktiga pengar för i princip allt på internet.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Aestro:
Skrivet av PcKaffe:

Skitbra, då kanske folk slutar streama och gör ordentlig content på youtube istället. Fuck streaming, fuck Twitch.

Okej, bara för diskussionens skull. Hur förlorar Twitch pengar på att jag sitter och tittar på streamers? (det är ju då hela syftet med sidan, eller hur?) Så, jag brukar deras tjänst, ger dom publicitet och bidrar till ett aktivt community. Men när jag inte tittar på reklamen så förlorar dom plötsligt pengar? Jag förstår inte? Får jag betalt för att inte titta på reklam då eller hur går det till?
//nyfiken

Men det förstår du väl? Det kostar bandbredd och beräkningskraft för att skicka en stream till dig. Det är riktiga pengar.

Men ser man det på lite större skala så har Twitch kostnader. Dom har anställda, lokaler, utrustning och andra utgifter. Detta kan man slå ut på varje stream dom sänder. Deras intäkter är reklam, subs och turbo. Bidrar man inte med intäkter så är man en kostnad.

Att du bidrar med publicitet och aktivt community skulle man eventuellt kunna se som en form av intäkt, men den ekvationen blir väldigt svår att göra, framförallt eftersom "gratistittarna" beter sig väldigt olika.

Medlem

Tittar inte på twitch, en stor orsak är att dom har kvar flash.

Sen blockar jag reklamspårning, så det stänger av reklam effektivt. Tror inte twitch kan gå runt den blockeringen om dessa inte stänger av spår funktionen.

Det tycker jag är värre än reklamen i sig, varför spåra en som person?

Medlem

bara jag som har sådan moral i kroppen så jag har Aldrig... jag menar ALDRIG kört med någon sorts addblock. Jag tycker det inte är mer än rätt att jag kan få se på lite reklam innan jag kommer in på en streamers sida å tittar vad dom gör.

12
Skriv svar