Ta en titt på Titanfall 2 i rörelse på PS4 Pro

Medlem
Skrivet av hakanbrakan:
Skrivet av Natrium:

tror jag aldrig kommer förstå mig på konsoler, dom vill ge folket grafiskt kvalitet, men om folk verkligen vill ha det i högre fps, så tar dom väl ändå å skaffar sig en riktigt burk i stället för leksaker man ger till barn

På konsol kan man börja spela direkt utan att behöva vänta ett halvår på alla patchar och uppdateringar.
Sen är det ju en social grej också för oss som har vänner, bira och handkontroller i soffan.
Inte finnig ensam tonåring framför ett ikeaskrivbord med en energidryck.

Vad är detta för argument ens, allt du gör är att försöka göra så PC användare framstår som en ensam tonåring med finnar?

Jösses. Hoppas du inte arbetar i din framtid där man behöver sociala kompetenser.

Du kan inte börja spela direkt på en konsol utan att vänta på patcher och uppdateringar, du kanske missat sånt finns på konsol också?
Du har betydligt längre laddninstider på en konsol än PC.
Du har betydligt mycket bättre möjlighet att multi-taska och använda olika VOIP program och chatter för nå ut till fler spelare.

PC spelare har inga vänner eller? Att argumentera att konsol bara funkar till TV och inte PC är det mest ointelligenta argument att konsol är bättre än PC. Du kan faktiskt koppla in en PC till en dator. Du kan använda trådlösa xbox one / ps4 kontroller till PC.

Antar du aldrig upplevt livet med PC när du har ignoranta och avundsjuka kommenterarer som du precis skrivit.

Medlem
Skrivet av Jonio:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Jonio:

Men herregud.... vilka "slavarbetare" tror du gör delarna som sitter i en PC eller för all del nästan all elektronik?

Hade nog mycket hellre jobbat på tex gigabyte

https://www.youtube.com/embed/65BxtcYE6-0

Än plocka ihop PS4 eller xbox1 i en Foxconn fabrik
https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_800_800/AAEAAQAAAAAA...

Det må vara bra arbetsförhållanden på just den där fabriken men skeptikern i mig har svårt att tro att alla komponenter i datorn tillverkas under samma förhållanden. Det här är ingen jävla rant om att arbetsförhållanden är "bättre" på fabrikerna där konsolerna tillverkas, min poäng är att som allt annat är allt detta en vinstdrivande industri där saker som tillverkas billigt säljs för 10-20 ggr mer än produktionskostnaden. Det är samma skit.

Just där har vi en ytterligare fördel med PC. Om man värnar om arbetsförhållandena så har man möjlighet välja varje enskild komponent för sig som man vet har tillverkas under accepterade förhållanden.

Medlem

1080p 30fps mycket imponerande

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Jonio:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Jonio:

Men herregud.... vilka "slavarbetare" tror du gör delarna som sitter i en PC eller för all del nästan all elektronik?

Hade nog mycket hellre jobbat på tex gigabyte

https://www.youtube.com/embed/65BxtcYE6-0

Än plocka ihop PS4 eller xbox1 i en Foxconn fabrik
https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_800_800/AAEAAQAAAAAA...

Det må vara bra arbetsförhållanden på just den där fabriken men skeptikern i mig har svårt att tro att alla komponenter i datorn tillverkas under samma förhållanden. Det här är ingen jävla rant om att arbetsförhållanden är "bättre" på fabrikerna där konsolerna tillverkas, min poäng är att som allt annat är allt detta en vinstdrivande industri där saker som tillverkas billigt säljs för 10-20 ggr mer än produktionskostnaden. Det är samma skit.

Just där har vi en ytterligare fördel med PC. Om man värnar om arbetsförhållandena så har man möjlighet välja varje enskild komponent för sig som man vet har tillverkas under accepterade förhållanden.

Det är sant och tanken är god.

Gen
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag skulle kunna tänka mig att uppgradera till en PRO om man har möjlighet att välja högre fps istället för grafik. Jag är van att lira i 144fps på datorn, 30fps känns helt skevt när jag spelar "upplever det som sjuk lagg när jag styr kameran i sidled" tyvärr.

Så ni som lirar bara konsol, spela aldrig på en PC master race, ni kommer lida sen när ni ska lira på konsol.

https://media.giphy.com/media/RwLX4BS7BSZSU/giphy.gif

Jag håller verkligen med dig och det är ett av skälen till varför jag tillsist sålde min PS4a. Sen älskade jag God of War 3 Remastered, inte bara för att det är ett snyggt och grymt spel men även för att det flöt i 60fps. Redan där snackar vi ordentlig förbättring. Ännu bättre är 120fps men det är nog önsketänkande.

Skrivet av Nemo:
Skrivet av ivanhoe68:

Så ni som lirar bara konsol, spela aldrig på en PC master race, ni kommer lida sen när ni ska lira på konsol.

Hehe, du är rolig. Och vad har du att säga till oss som spelar på alla plattformar utan att lida och utan att gnälla? Vi som tycker att det helt enkelt bara är genuint kul att spela oavsett om det är 30 eller 3000 hz?

http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/508/644/9eb....

Du kanske inte märker skillnad på 30 och 60fps? Det är inte ovanligt att folk inte gör det.

Sen är jag genuint nyfiken på hur du hinner spela på alla plattformar Tycker redan nu att jag har för många spel att spela på min PC.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av ivanhoe68:

Så ni som lirar bara konsol, spela aldrig på en PC master race, ni kommer lida sen när ni ska lira på konsol.

Hehe, du är rolig. Och vad har du att säga till oss som spelar på alla plattformar utan att lida och utan att gnälla? Vi som tycker att det helt enkelt bara är genuint kul att spela oavsett om det är 30 eller 3000 hz?

http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/508/644/9eb....

Vad jag har att säga?

Nöj er inte med mindre!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Gen:

Du kanske inte märker skillnad på 30 och 60fps? Det är inte ovanligt att folk inte gör det.

Klart jag märker! Tycker det är riktigt trevligt att spela t ex i 60 hz. Skulle det droppa lite så märker jag det knappt på G-sync-skärmen.

Men jag lider inte ifall jag spelar i 30 hz till exempel. Lägre frekvens är inget jag hakar upp mig på utan jag anpassar mig utan problem.

Skrivet av Gen:

Sen är jag genuint nyfiken på hur du hinner spela på alla plattformar Tycker redan nu att jag har för många spel att spela på min PC.

Jag spelar förstås inte allt som kommer ut utan jag sållar och väljer bland spel som verkar intressanta. Tror inte på att stressa för att "hinna" spela allt som kommer ut - då är man nog ute på fel spår.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Varningar utdelade, vissa av er borde tas i örat.

Aja jag får be om ursäkt då för min trångsynhet och jag ska vara snällare mot folk som tar illa upp i framtiden. Men någon gång måste väl vara den första varningen man fått någonsin

Men det är inte lätt alltid att hålla truten ^^

Kindergarden.. varför måste "PC-Spelare" ens kommentera i dessa sk. "konsol trådar".. förstår inte. Vad är agendan..?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Gen
Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Gen:

Du kanske inte märker skillnad på 30 och 60fps? Det är inte ovanligt att folk inte gör det.

Klart jag märker! Tycker det är riktigt trevligt att spela t ex i 60 hz. Skulle det droppa lite så märker jag det knappt på G-sync-skärmen.

Men jag lider inte ifall jag spelar i 30 hz till exempel. Lägre frekvens är inget jag hakar upp mig på utan jag anpassar mig utan problem.

Skrivet av Gen:

Sen är jag genuint nyfiken på hur du hinner spela på alla plattformar Tycker redan nu att jag har för många spel att spela på min PC.

Jag spelar förstås inte allt som kommer ut utan jag sållar och väljer bland spel som verkar intressanta. Tror inte på att stressa för att "hinna" spela allt som kommer ut - då är man nog ute på fel spår.

Alla är olika då jag själv inte fixar 30Hz. Bara det är okej att man kan välja bort något i förmån för något annat så är väl allt frid och fröjd. Men den valfriheten saknas ibland.

Jag hade nämligen svårt att hinna köra både PS4 och PC utan fick välja en av dem båda och köra där. Sen var det en brant inlärningskurva för mig att köra Destiny (FPS) på PS4.

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Kindergarden.. varför måste "PC-Spelare" ens kommentera i dessa sk. "konsol trådar".. förstår inte. Vad är agendan..?

Tror inte det är någon speciell agenda förutom att man vill kunna diskutera saker och ting. Tror du verkligen konsolspelarna sitter tysta när det dyker upp en nyhet som tex "minneskretsarna i GTX 1070 dras med problem" - då blir det liv i stugan och då är minsann att "min söta lilla konsol fungerar i alla väder, ha!". Jag tycker det är bra att både PC och konsol finns men tycker det är synd när PCns framfart ska lida av konsolernas övertag gällande marknadsandelar och undermåliga hårdvara. Vore fantastiskt om spel kunde utvecklas till PC först och sedan portas till konsol där man då gör nödvändiga nedgraderingar för att passa den specifika hårdvaran istället för som nu där spelen utvecklas till konsol och sedan får några standardfeatures exklusiva för PC som vi är rätt vana vid.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tror inte det är någon speciell agenda förutom att man vill kunna diskutera saker och ting.

Problemet är ju att detta oftast förstör möjligheten att diskutera för de som faktiskt vill diskutera nyheten/ämnet. Nästan varenda konsol-relaterad tråd spårar ur när diverse PC-fanboys dyker in för att upprepa samma trötta argument som de redan skrivit i mängder av trådar.

Skapa en forum-tråd i "allmänt snack" och håll den diskussionen där.

Gen
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Gen:

Tror inte det är någon speciell agenda förutom att man vill kunna diskutera saker och ting.

Problemet är ju att detta oftast förstör möjligheten att diskutera för de som faktiskt vill diskutera nyheten/ämnet. Nästan varenda konsol-relaterad tråd spårar ur när diverse PC-fanboys dyker in för att upprepa samma trötta argument som de redan skrivit i mängder av trådar.

Skapa en forum-tråd i "allmänt snack" och håll den diskussionen där.

Nu handlar visserligen de flesta nyheter om konsolspel men bara du inte får för dig att konsolspelare är änglar som beter sig exemplariskt i alla fall för så är det inte. Kanske att båda sidor behöver bättra på sig isf.

12
Skriv svar