Call of Duty: Infinite Warfare tappar hälften av köparna mot Black Ops 3

Inte helt oväntat är det få som spelar. CoD har förlorat sin identitet för länge sedan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillar att det är så många som klagat på spelet i månader och älskat Battlefield men när det väll kommer till kritan...

Medlem

Men men oväntat bra spel faktist (efter allt hat då) men om man ska förkorta det lite
Zombie=ok
Multyplayer=bra
Singelplayer=jättebra!
Det Är iallafall vad jag tycker

Medlem

Gillar mest remaster av mw

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jinxswe:

För tillfället spelar(PC):
CoD IW: 5,906
BF1: 51,500
Peak senaste 24 timmarna:
CoD IW: 15,312
BF1: 121,015

Så i mina ögon så är det win för BF1. Men bf1 är inte ett jätte bra spel. Mycket som saknas i ögonen på en gammal bf1942 veteran.

Cod har väl alltid varit främst en konsolspel? Statistik, som sagt

Både BF och COD började på PC och enligt mig var båda starka PC-spel. Båda två gick från PC till mer konsoll fokus efter sina respektive andra titlar någonstans efter 2005. Spelen som följde var fortfarande okej men man såg att konsollfokuset började ta över på bekostnad av allt pc-specifikt.

Eran när man erbjöd öppna spel i form av dedikerade servrar, hostbara själva eller via tredjepart, samt mod-Tools, är tyvärr över för trippel A spelen. Tråkigt då varken Communitys eller E-sport kan formas runt spel som är så låsta, samt att spelen med endast matchmaking självdör med tiden.

Det är tråkigt att inte utvecklarna kan se potentialen i det på samma sätt som Valve alltid gjort, Valve har visat att man kan ha det otroligt casual-vänliga läget matchmaking och samtidigt ha kvar alla djupare funktioner som självhostning osv, dessutom vore det kul med fler populära fps spel inom clanscenen än just cs som inte passar alla.

Medlem
Skrivet av Devan:

Angry joe summerade pretty much vad som är fel på spelet atm

https://www.youtube.com/embed/YvFRVOV469Y

@4min Hehe så har det väl varit i alla CoD spel förutom det första?

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Detta är ett tag sen nu ...

Och Angry Joe kanske har blivit bättre sen dess?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av snubben:
Skrivet av Mortaigne:

Det går att sälja precis vad som helst till konsol. Häftig marknadsföring och mycket trams så köps det allt till vilket pris som helst.
Jag har varit datorspelare väldigt länge, skaffade min första konsol för 4 år sen. Det är som att kliva in i en värld av infantila miffon, som dreglande framför tvn gladeligen accepterar trasiga, innehållslösa spel med fattiga DLC bara det är "häftigt"... Och precis allt är just "häftigt", muppspel eller inte. Amerikaner utan tvekan värst.
Till dem kan man sälja allt, och konsol känns väldigt riktat åt just den publiken.

Så löjlig kommentar. Du förstår inte att Call of Duty har lockat spelare i många år genom ett koncept som de i princip skapade? När jag gick i skolan var det COD (originalet) multiplayer på rasterna som gällde. Det har följts upp med mångra bra spel som följer samma koncept. Tycka vad man vill om seriens senaste iteration men call of duty är verkligen inte "vad som helst"

Nope. Cod har kommit dit det är idag genom att vara det tightaste skjutarspelet på marknaden. Sen har dom ramlat lite i fällan av att försöka överträffa sig själva år ut och år in. Det är inte det lättaste när man ska försöka följa upp ett av världens bästa och mest framgångsrika spel någonsin. Jag älskade mw1 och jag spelar remastern nu och det är fan lika kul nu som för alla dom där år sen när det kom.

Angående herr Mortaigne så vet jag inte om det är någon idé att ens adressera ett sånt fruktansvärt elitiskt, arrogant och korkat uttalande. Bättre låta honom förtvina i sin egen bitterhet över att världen har gått vidare och lämnat honom kvar på perrongen.

Haha, eller hur. Jag spelar som sagt mest på konsol nuförtiden då jag uppskattar det på många sätt. Dock så är publiken till stora delar miffon, det går inte att komma ifrån. 5 min i valfri multiplayer bekräftar det;) Anpassningen till konsoler har gjort spel "sämre" på många sätt, det riktas ju in på att sälja så mycket som möjligt till folk som tycker att Donald Trump är ett gott presidentämne. Blir ju lite...speciellt då.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Devan:

Angry joe summerade pretty much vad som är fel på spelet atm

https://www.youtube.com/embed/YvFRVOV469Y

Lol, hade jag inte sett hur angry joe's idiotiska recentioner
av t.ex Planetside 2 och Dirty bomb hade jag kanske varit l
ockad att titta.
Helt ofattbart att en så okunnig person kan ha så mycket
inflytande över spel han inte fattar ett dyft av.

Har du något konkret exempel? Blev nyfiken.

Framför allt hur han presenterar spelen som "pay to win"
Kommer inte ihåg vilka vapen et.c han snackade om, detta
är ju ett tag se'n och eftersom hans videor var så dåliga
så trodde jag att jag kunde lägga det bakom mig.
Tråkigt för de personer som kanske blir påverkade
i sin åsikt om nya COD


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av snubben:
Skrivet av Mortaigne:

Det går att sälja precis vad som helst till konsol. Häftig marknadsföring och mycket trams så köps det allt till vilket pris som helst.
Jag har varit datorspelare väldigt länge, skaffade min första konsol för 4 år sen. Det är som att kliva in i en värld av infantila miffon, som dreglande framför tvn gladeligen accepterar trasiga, innehållslösa spel med fattiga DLC bara det är "häftigt"... Och precis allt är just "häftigt", muppspel eller inte. Amerikaner utan tvekan värst.
Till dem kan man sälja allt, och konsol känns väldigt riktat åt just den publiken.

Så löjlig kommentar. Du förstår inte att Call of Duty har lockat spelare i många år genom ett koncept som de i princip skapade? När jag gick i skolan var det COD (originalet) multiplayer på rasterna som gällde. Det har följts upp med mångra bra spel som följer samma koncept. Tycka vad man vill om seriens senaste iteration men call of duty är verkligen inte "vad som helst"

Nope. Cod har kommit dit det är idag genom att vara det tightaste skjutarspelet på marknaden. Sen har dom ramlat lite i fällan av att försöka överträffa sig själva år ut och år in. Det är inte det lättaste när man ska försöka följa upp ett av världens bästa och mest framgångsrika spel någonsin. Jag älskade mw1 och jag spelar remastern nu och det är fan lika kul nu som för alla dom där år sen när det kom.

Angående herr Mortaigne så vet jag inte om det är någon idé att ens adressera ett sånt fruktansvärt elitiskt, arrogant och korkat uttalande. Bättre låta honom förtvina i sin egen bitterhet över att världen har gått vidare och lämnat honom kvar på perrongen.

Haha, eller hur. Jag spelar som sagt mest på konsol nuförtiden då jag uppskattar det på många sätt. Dock så är publiken till stora delar miffon, det går inte att komma ifrån. 5 min i valfri multiplayer bekräftar det;) Anpassningen till konsoler har gjort spel "sämre" på många sätt, det riktas ju in på att sälja så mycket som möjligt till folk som tycker att Donald Trump är ett gott presidentämne. Blir ju lite...speciellt då.

Jo så är det ju. Men det är inte konsolerna, eller konsolspelarnas fel. Branschen går framåt, och när det kostar så mycket som det gör att utveckla spel idag så måste man se till att göra det attraktivt för så många olika spelare som möjligt. Det innebär kompromisser, och då tappar man vissa delar. I utbyte får vi idag spel med ett produktiobsvärde

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att skiten säljer så bra ändå.

Skrivet av Cane:

Både det nya CoD och BF är rena skiten, snacka om att vara fast i samma spår

Vad spelar ni som är så jävla bra då?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rasmous:

Jag köpte endast IW Legacy Edition för att spela Modern Warfare Remastered. Hade inte spelat MW innan, så i mitt fall blev det "Köp MW få IW på köpet". Kommer aldrig röra IW.

Varför köpte du inte bara originalet då för? Nu bidrar du med massa onödiga pengar de inte förtjänar, helst när du inte ens ska spela IW. Så stor skillnad är det inte på remastern.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gen:

Trodde faktiskt BF1 lyckats sälja riktigt bra men tydligen inte då?

277 000 fysiska ex bara i UK är inte fy skam.

Förvisso men har för mig EA räknade med att sälja många miljoner ex första månaden?

Medlem

Jag är rätt nöjd med mitt köp, MW:R är dock lite klyddigt dock, fick höra att det är nån bugg efter patchning så det är därför man får connection timed out när man försöker joina vissa gamemodes, IW tycker jag är väldigt roligt, är precis det jag velat ha ett tag (snabb action som inte är låst pågrund av att det måste vara "Verklighetstroget". Visst, det är lite dåligt med folk i vissa game modes på PC, men vill man bara in o kötta är det bara att trycka på TDM knappen sen är det bara att kriga. Jag har märkt av att det inte är det bästa när det kommer till netcoden (eller lag compensation). Men eftersom jag spelat i princip alla CoD förutom BO3 och AW så är jag van vid P2P skiten där "bad host" innebär att det i många fall är migränskapande. Men i det stora hela, så tycker jag faktiskt multiplayern är bra, singleplayern utalar jag mig inte om då jag inte testat den än. Jag har inte köpt battlefield för tycker det slutar många gånger med att de servrarna som finns i de senaste spelen i princip har varit TDM på maps som känns som CoD-kloner, fast med mer folk, taskiga spawns och oändligt med RPG och granatspam. För er som köpt BF1 hoppas jag att det är bättre än de senare BF spelen.


signatur
12
Skriv svar