Mobilabonnemang

Medlem
Mobilabonnemang

Hej,

Jag har Halebop där jag för tillfället där jag betalar 269:- i månaden. SMS, samtal och 6GB surf ingår.
Har kollat runt och det verkar som att många andra operatörer har kappat in på prispressen. Förr ville både Telia, Tre, Telenor, Tele2 osv ha mer än 400:- för ovanstående villkor, men nu verkar de ligga guldtior bort.

Men vem är egentligen billigast, har bäst täckning och bäst villkor? Vilka specialvillkor finns det idag(fri surf på sociala medier, spotify m.m.)?

Har kollat på Vimla på sistone efter deras reklamsnuttar överallt, och de verkar rätt vettiga. Har någon provat?

Medlem

Jag kör med Vimla (du kan få min tipslänk om du PM:ar ). Det har funkat hur bra som helst. Tyvärr har dom ingen bra app vilket gör det rätt jobbigt att kolla ens data-saldo osv. Jag är van vid telias som var väldigt smidig. Vimla har samma nät som telenor vilket är samma som Tele2 för 4G och typ samma som Tre för 3G. Av principskäl gillar jag vimla eftersom man får behålla data och samtal som man inte använder. Jag vet inte hur användbart det är i praktiken dock.

Medlem

Använder också Vimla. Tycker det fungerar kanon, och bra pris. Med tipslänkar får både tisaren och den tipsade 10kr avdrag per månad. (kan även PMa mig om min tipslänk)

Medlem

Har MyBeat, nya på marknaden tror jag men tycker de varit väldigt trevliga och tillmötesgående än så länge. Hade 100 min/100 sms och 4GB för 79 kr/mån (kampanjpris i 3 mån) men bytte till fria samtal o sms 8BG för 149kr (kampanjpris).

Testpilot

Själv kör jag Comviq som har 7GB data , fria SMS/MMS ,Fria samtal för 245/mån.

Undvik Telia och 3 samt deras "budgetmärken" Hallon & Halebop

Varför? Jo för både Telia och 3 bryter mot nätneutraliteten med sina "deals" att streama spotify gratis / facebook gratis mfl.
Sånt skall stävjas , hellre att det konkurreras på lika villkor och man får mer data / fri data istället.

Medlem

Det har blivit Vimla nu. Gå via min tipslänk för att ta del av 10kr/månad i rabatt, och samtidigt ge mig 10kr/månad i rabatt.

Just nu har de ett superbra erbjudande med:
- 50 % i tre månader
- 20 GB extra data
- Ännu lägre priser för
dig som är under 18, student eller 55+.
Dessutom sparas alla oanvända samtal, sms och mobilsurf i en pott som du kan använda när du vill.

https://vimla.se/?201611101534037513

Riktigt bra villkor om ni frågar mig.

Ha en trevlig kväll allesamman

Medlem

Haft Vimla i två veckor nu. Allting fungerar otroligt bra. Framförallt priset, 50 spänn i månaden för allt man behöver och mer därtill!

Medlem
Skrivet av Miindz:

Det har blivit Vimla nu. Gå via min tipslänk för att ta del av 10kr/månad i rabatt, och samtidigt ge mig 10kr/månad i rabatt.

Just nu har de ett superbra erbjudande med:
- 50 % i tre månader
- 20 GB extra data
- Ännu lägre priser för
dig som är under 18, student eller 55+.
Dessutom sparas alla oanvända samtal, sms och mobilsurf i en pott som du kan använda när du vill.

https://vimla.se/?201611101534037513

Riktigt bra villkor om ni frågar mig.

Ha en trevlig kväll allesamman

Aw skaffade vimla för några dagar sedan bara, synd att jag inte kom ihåg att du hade en länk där :c

Medlem
Skrivet av Miindz:

Det har blivit Vimla nu. Gå via min tipslänk för att ta del av 10kr/månad i rabatt, och samtidigt ge mig 10kr/månad i rabatt.

Just nu har de ett superbra erbjudande med:
- 50 % i tre månader
- 20 GB extra data
- Ännu lägre priser för
dig som är under 18, student eller 55+.
Dessutom sparas alla oanvända samtal, sms och mobilsurf i en pott som du kan använda när du vill.

https://vimla.se/?201611101534037513

Riktigt bra villkor om ni frågar mig.

Ha en trevlig kväll allesamman

Använde länken, man tackar!


signatur

<3

Medlem

Härligt att kunna vara till hjälp!

Att spara pengar känns ibland väldigt mycket bättre än att tjäna dem.

Medlem

Många har hört av sig och är väldigt nöjda. Riktigt kul att höra. Framåt tillsammans mot bättre villkor!

Medlem
Skrivet av Miindz:

Många har hört av sig och är väldigt nöjda. Riktigt kul att höra. Framåt tillsammans mot bättre villkor!

Jobbar du för Vimla eller?

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Miindz:

Många har hört av sig och är väldigt nöjda. Riktigt kul att höra. Framåt tillsammans mot bättre villkor!

Jobbar du för Vimla eller?

Nej, det gör jag sannerligen inte. Då hade jag skrivit det från början.
Känns som att du har något emot detta. Finns det något fel i att tipsa folk om billiga alternativ till en avgift som är återkommande varje månad?

Medlem

Skit i lille stelle, kul med lite tips. Ska själv byta abonnemang och denna tråd var lite intressant.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Har ingen erfarenhet av Telenors nät (som Vimla använder) då jag aldrig gillat just Telenors villkor, däremot skulle jag lista Telia och Tre som absolut sämst. Tre har jag testat mellan 2013-2017, Telia mellan 2007-2015 båda med konstanta problem med täckningen. Tele2 (som jag använder i dagsläget) är inte mycket bättre men erbjuder mig som student fria samtal, fria sms och 20GB data för 199kr/mån. Anpassningsbart abonnemang utan bindningstid till bra priser är varför jag brukar rekommendera dem. Deras app är dessutom riktigt bra för statstik och översikt på vad man faktiskt behöver i datamängd etc.

Medlem

Det bästa är ju att mobildata, samtal, meddelanden osv sparas till nästa månads pott. Varför görs inte detta av alla operatörer?

Om man betalar för något så borde man få behålla det man har betalat för.

https://vimla.se/?201611101534037513

Medlem

Någon som testat än?

Medlem

Viktigaste när man väljer abonnemang är täckningen. En klok ide är att kolla upp täckningskartor innan man väjler leverantör. Bor man och endast vistas i storstäder är detta kanske inte så väldigt noga.

Noterbart när folk klagar på Telias nät så går det mest av tal via UMTS nätet som är samägt med Tele2. Detta nät underhålls rätt dåligt och jag tror själv att det kommer försvinna inom några år. Telia har idag ett eget 3G nät på 900 bandet men samtals styrs främst till det ovan nämnda.

Idag är Telenors/Tele2s (N4M) väl utbyggt och har en täckning på ca 90%. Telia ligger en bra bit över men för gemene man så är det ingen skillnad iom de mer avlägsna orter/platser inte är där vi brukar vistas. Men alla nät har vita zoner och man bör kika upp det innan man tecknar något nytt.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Någon som testat än?

Nä, för Telenors nät är värdelöst här.

Medlem

Beror alldeles på var man bor. På landsbygden brukar Telia och Telenor dominera medans Comviq är "Söker nät..."

I mellanstora städer brukar man klara sig bra på alla typer av operatörer men åker man utanför städerna och hamnar mer på landet kan det bli knepigare.

Satsa på den som ger dig mest data till bäst pris. Nästan alla har väl "fria samtal" numera, i alla fall inom sverige och ej betalsamtal.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Vimla är det som bäst funkat för hela familjen. Bra internet alltid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Vimla är det som bäst funkat för hela familjen. Bra internet alltid.

Som sagt går det under Telenors nät och de har generellt sett rätt bra täckning.

Medlem

Har haft Hallon Mini (samma nät som Tre), 49 / mån de 3 första mån och sedan 99 kr / mån. Iofs bara 2 GB eller vad det är, men eftersom att jag nästan alltid är i närheten av wifi så använder jag så lite data. Många gratis SMS och samtal, så överstiger sällan de 99 som abonnemanget kostar. Fast så är man som sagt ingen som ringer/SMSar mycket. Finns ju Skype att ringa/messa i, eller Facebook messanger osv och då är det ju gratis.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Har haft Hallon Mini (samma nät som Tre), 49 / mån de 3 första mån och sedan 99 kr / mån. Iofs bara 2 GB eller vad det är, men eftersom att jag nästan alltid är i närheten av wifi så använder jag så lite data. Många gratis SMS och samtal, så överstiger sällan de 99 som abonnemanget kostar. Fast så är man som sagt ingen som ringer/SMSar mycket. Finns ju Skype att ringa/messa i, eller Facebook messanger osv och då är det ju gratis.

Samt så har de också lagt in nu så att oanvänd data går över till nästa månad om man har deras abonnemang, samma med extra data man köper till sitt abonnemang.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Samt så har de också lagt in nu så att oanvänd data går över till nästa månad om nab har deras abonnemang, samma med extra data man köper till sitt abonnemang.

Stämmer, det var ganska nyligen det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar