Indiepärlan Gone Home gratis att ladda ner

Robot
Indiepärlan Gone Home gratis att ladda ner

Utvecklarna Fullbright önskar sprida hopp.

#the-fullbright-company, #gone-home, #tacoma


Medlem
Indiepärlan Gone Home gratis att ladda ner

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.

Har det hellre på Steam, där 99% av alla andra mina spel finns, än att behöva ha ett konto på en tjänst (itch.io) jag aldrig ens hört talas om. Skiter i om det är DRM-fritt, det är smidigare att ha det på Steam och kunna tanka det därifrån.

Medlem

Köper det hellre på PS4.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.

Har det hellre på Steam, där 99% av alla andra mina spel finns, än att behöva ha ett konto på en tjänst (itch.io) jag aldrig ens hört talas om. Skiter i om det är DRM-fritt, det är smidigare att ha det på Steam och kunna tanka det därifrån.

Detta är lite hans PR grej här, alla kommer skriva att det är gratis och det kommer därför sälja bättre på Steam och andra plattformar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.

Har det hellre på Steam, där 99% av alla andra mina spel finns, än att behöva ha ett konto på en tjänst (itch.io) jag aldrig ens hört talas om. Skiter i om det är DRM-fritt, det är smidigare att ha det på Steam och kunna tanka det därifrån.

Så oerhört sant. Jag undrar hur många spel under årens gång som har fallit i glömska efter varje formatering..

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.

Har det hellre på Steam, där 99% av alla andra mina spel finns, än att behöva ha ett konto på en tjänst (itch.io) jag aldrig ens hört talas om. Skiter i om det är DRM-fritt, det är smidigare att ha det på Steam och kunna tanka det därifrån.

Detta är lite hans PR grej här, alla kommer skriva att det är gratis och det kommer därför sälja bättre på Steam och andra plattformar.

20 euro är för dyrt för ett sånt här spel, så det är inte konstigt om det inte säljer bra.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.

Har det hellre på Steam, där 99% av alla andra mina spel finns, än att behöva ha ett konto på en tjänst (itch.io) jag aldrig ens hört talas om. Skiter i om det är DRM-fritt, det är smidigare att ha det på Steam och kunna tanka det därifrån.

Detta är lite hans PR grej här, alla kommer skriva att det är gratis och det kommer därför sälja bättre på Steam och andra plattformar.

20 euro är för dyrt för ett sånt här spel, så det är inte konstigt om det inte säljer bra.

Det har nog sålt bra, fast man kan alltid sälja mera! Sedan kan man tycka det är för dyrt, visst, det kanske jag till och med håller med om


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.

Har det hellre på Steam, där 99% av alla andra mina spel finns, än att behöva ha ett konto på en tjänst (itch.io) jag aldrig ens hört talas om. Skiter i om det är DRM-fritt, det är smidigare att ha det på Steam och kunna tanka det därifrån.

Håller med dig. Jag är även en riktig statistik nörd, så att inte kunna se hur många timmar man har lirat ett "icke Steam spel", stör mig mycket. Synda att man inte kan köpa Origin spelen i Steam längre. Skönt dock att UBI Soft låter oss göra det...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Error 404. Sidan verkar överbelastad, är spelet verkligen så bra/populärt?

Medlem

Fick Gone Home för länge sedan från Humble Bundle 2014:P Har fortfarande inte spelat igenom det, jävla backlog helvete

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.

Har det hellre på Steam, där 99% av alla andra mina spel finns, än att behöva ha ett konto på en tjänst (itch.io) jag aldrig ens hört talas om. Skiter i om det är DRM-fritt, det är smidigare att ha det på Steam och kunna tanka det därifrån.

Hur svårt ska det vara att ens försöka tänka ibland?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.

Har det hellre på Steam, där 99% av alla andra mina spel finns, än att behöva ha ett konto på en tjänst (itch.io) jag aldrig ens hört talas om. Skiter i om det är DRM-fritt, det är smidigare att ha det på Steam och kunna tanka det därifrån.

Hur svårt ska det vara att ens försöka tänka ibland?

http://i.imgur.com/INhD6d2.jpg

Tydligen jättesvårt, för dig, eftersom du inte förstod poängen alls.

Den länken kommer inte finnas där för alltid, och när den försvinner måste man ha reggat sig på tjänsten itch.io för att kunna ladda ner spelet igen.
Därför är Steam-versionen att föredra, då det är sjukt mycket smidigare att dra ner spelet via sitt steam-bibliotek om man har spelet där.

Medlem

Fast Steam lar inte finnas dar for alltid heller - da kan det vara mer framtidssakert att ha lokala backups.

Ar knappast en fraga specifik for Steam eller spel i allmanhet, men snarare molntjanster av alla sorter. Steam ar mer bekvamt nu, men svart att saga hur det ser ut i framtiden.

Dax
Medlem

Precis. Lita inte på att andra leverantörer av cloud services kommer att finnas i framtiden. Dom kan försvinna riktigt fort om det vill sig illa.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Zer0cooL:

Kan kvitta, när det inte är Steam-versionen man får.

???

Det är ju DRM-fritt. Släng in det som genväg i Steam om du nu tvunget måste spela därigenom.

Har det hellre på Steam, där 99% av alla andra mina spel finns, än att behöva ha ett konto på en tjänst (itch.io) jag aldrig ens hört talas om. Skiter i om det är DRM-fritt, det är smidigare att ha det på Steam och kunna tanka det därifrån.

Hur svårt ska det vara att ens försöka tänka ibland?

http://i.imgur.com/INhD6d2.jpg

Tydligen jättesvårt, för dig, eftersom du inte förstod poängen alls.

Den länken kommer inte finnas där för alltid, och när den försvinner måste man ha reggat sig på tjänsten itch.io för att kunna ladda ner spelet igen.
Därför är Steam-versionen att föredra, då det är sjukt mycket smidigare att dra ner spelet via sitt steam-bibliotek om man har spelet där.

Jag tror alla missade din poäng eftersom att du aldrig nämnde något om att ladda ner spelet igen. Gone Home tar kanske 2 timmar att spela igenom och har i stort sett noll återspelningsvärde, så det finns egentligen ingen anledning att ladda ner spelet igen.

Vill du avstå från ett spel som är två klick ifrån dig bara för att det inte är på Steam så får du göra det, men du går miste om ett bra spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har tydligen spelet på Steam. Känner inte till det och har verkligen inget minne av att ha köpt det. Har heller aldrig spelat det enligt steamstatistiken.

Läskigt!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sisyr:

Har tydligen spelet på Steam. Känner inte till det och har verkligen inget minne av att ha köpt det. Har heller aldrig spelat det enligt steamstatistiken.

Läskigt!

Vänd dig inte om nu...


signatur

Jump in.

Medlem

Men det är ju ändå lite fantastiskt att folk kan klaga på att dom får ett spel helt gratis, bara för att de inte får det gratis på Steam, som ju är en tjänst där Valve vill ha betalt för sitt jobb.

Missförstå mig rätt, jag tycker också det är väldigt bekvämt med Steam, men hur tusan kan man vara missnöjd med att ett spel erbjuds gratis?

FML
Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Men det är ju ändå lite fantastiskt att folk kan klaga på att dom får ett spel helt gratis, bara för att de inte får det gratis på Steam, som ju är en tjänst där Valve vill ha betalt för sitt jobb.

Missförstå mig rätt, jag tycker också det är väldigt bekvämt med Steam, men hur tusan kan man vara missnöjd med att ett spel erbjuds gratis?

Håller med, man är lite bortskämd. Take it or leave it.

Skulle också helst se de i samling på Steam, men samtidigt är de ett spel man spela igenom en gång, så kan likaväl ladda ner det via länken och spela det.

1
Skriv svar