Kan Bioware just ha teasat ett nytt Dragon Age?

Robot
Kan Bioware just ha teasat ett nytt Dragon Age?
Medlem
Kan Bioware just ha teasat ett nytt Dragon Age?

Schack, alltså? Får vi se vem match 2 mellan Iron Bull & Solas?

Gen
Medlem

Ska de försöka sig på att bräcka utsökta Witcher 3? I dare you

Medlem

"ett nytt stunt"?

Ambassadör
Xbox

Ja tack.


signatur

Jump in.

Medlem

Ett mmo pls, i dragon age världen

Medlem
Skrivet av dafuq:

Ett mmo pls, i dragon age världen

Nej tack. Inquisition var ju i princip ett offline MMORPG. Fetch quests och grinda fiender för XP. Storyn var dock helt ok.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

[quote=Necroluster]

Skrivet av dafuq:

Ett mmo pls, i dragon age världen

Nej tack. Inquisition var ju i princip ett offline MMORPG. Fetch quests och grinda fiender för XP. Men pls, med multiplayer där hade det vart 10/10

Ambassadör
Xbox

[quote=dafuq]

Skrivet av Necroluster:
Skrivet av dafuq:

Ett mmo pls, i dragon age världen

Nej tack. Inquisition var ju i princip ett offline MMORPG. Fetch quests och grinda fiender för XP. Men pls, med multiplayer där hade det vart 10/10

Tvärtom, den immersion som trots allt fanns skulle vara förstörd i samma ögonblick som man möter xXkewl_do0dx hoppandes i skogen. Usch.


signatur

Jump in.

Medlem

[quote=Mortaigne]

Skrivet av dafuq:
Skrivet av Necroluster:
Skrivet av dafuq:

Ett mmo pls, i dragon age världen

Nej tack. Inquisition var ju i princip ett offline MMORPG. Fetch quests och grinda fiender för XP. Men pls, med multiplayer där hade det vart 10/10

Tvärtom, den immersion som trots allt fanns skulle vara förstörd i samma ögonblick som man möter xXkewl_do0dx hoppandes i skogen. Usch.

Kör på en rp-server så är det problemet löst i princip. Detta spel är ju som gjort för rp om du gillar det.

Medlem

Mer dvärgar denna gång tack. Orzammar och kal sharok sen är jag nöjd

Medlem
Skrivet av dafuq:

Ett mmo pls, i dragon age världen

Nej för guds skull!Låt Dragon Age vara single player,det finns för många wow-clones redan.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Ett mmo pls, i dragon age världen

no pls no nonono nooooo

Medlem

Ja, första spelet gillade jag riktigt mycket sen vet jag inte vad som hände.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Snälla, open world Gör det i övrigt så likt Neverwinter Nights 1 som det bara går.

Ase
Medlem

Vore trevligt!
själv så föredrar jag dragon age framför witcher 1 &2, 2an var ok men inte mer men ledsnade på konsollfightandet & Kvinnosynen.
3an har jag ej klarat av att spela mer än en 15min åt gången nån gång måste jag ge det en riktig chans men känns lite konsolligt.

Medlem

Oh please let it be true!! Sen läste jag nån nämna Neverwinter Nights...Vore ju så jäkla najs om de gjorde ett nytt NwN

Medlem

DAI var ett lagom avslut. Kändes precis som Kotor II - jättebra fram till slutet som någon bara hastade iväg och så blev det pannkaka. Summerar hela serien ganska bra. Det optimala slutet är fortfarande att protagonisten bara dog i första spelet.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Oh please let it be true!! Sen läste jag nån nämna Neverwinter Nights...Vore ju så jäkla najs om de gjorde ett nytt NwN

Ååh ja! NWN2 va helt okej, mask of the betrayer va dock helt underbart! Nu när retro rpg gör comeback (pillars + tyranny) tycker jag det är dags för ett nytt i NWN. Är väl obsidian som också utvecklat de spelen? Hoppet finns ju

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Castor.T:

Ja, första spelet gillade jag riktigt mycket sen vet jag inte vad som hände.

EA hände.


signatur

Jump in.

Medlem

Tja, någon gång ska jag kanske lyckas ta mig igenom DA:I. Har börjat spela det vid tre olika tillfällen men ledsnat och avinstallerat. Tröttnar snabbt på att varje strid går ut på att använda samma 4-5 skills i samma ordning varje gång och på den mmo liknande spelstilen.

Medlem

Någon borde ju ta Dragon Age-licensen från Bioware, de har ingen aning om hur de kan förvalta den på ett bra sätt.

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Jonrei:

Oh please let it be true!! Sen läste jag nån nämna Neverwinter Nights...Vore ju så jäkla najs om de gjorde ett nytt NwN

Ååh ja! NWN2 va helt okej, mask of the betrayer va dock helt underbart! Nu när retro rpg gör comeback (pillars + tyranny) tycker jag det är dags för ett nytt i NWN. Är väl obsidian som också utvecklat de spelen? Hoppet finns ju

Ja, obsidian gjorde nwn2 och expansionerna Men favoriten är NWN 1 för man hade så kul med toolkitet som hängde med. Moddat skapligt mycket till det Men aa hoppet som sagt finns ju!

Medlem

[quote=dafuq]

Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Necroluster:
Skrivet av dafuq:

Ett mmo pls, i dragon age världen

Nej tack. Inquisition var ju i princip ett offline MMORPG. Fetch quests och grinda fiender för XP. Men pls, med multiplayer där hade det vart 10/10

Tvärtom, den immersion som trots allt fanns skulle vara förstörd i samma ögonblick som man möter xXkewl_do0dx hoppandes i skogen. Usch.

Kör på en rp-server så är det problemet löst i princip. Detta spel är ju som gjort för rp om du gillar det.

RP servrar saknar helt betydelse i MMO, de är precis som alla andra servrar förutom att utvecklarna försöker pusha illusionen av att deras extremt RP ovänliga MMOs är RP vänliga. De enda 2 MMO som haft bra RPstöd är Ultima Online och Starwars Galaxies och då har det mer med spelmekaniken att göra än lore och sådant.

För att ett mmo ska vara RP vänligt krävs frihet och spel som WoW är så otroligt utstakade för spelaren att det knappt finns något spelrum alls för egna quests osv.

Gör det en sanbox i Dragonage världen kan jag eventuellt köpa att det kan fungera, men den typen av frihet vill inte den stora massan ha idag då det är viktigare med leet loot än spelarstyrd ekonomi och crafting.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Någon borde ju ta Dragon Age-licensen från Bioware, de har ingen aning om hur de kan förvalta den på ett bra sätt.

Jag håller med lite. Jag vet att många uppskattat Dragon age 3 och jag tycker väl att det spelet är .. Okej även om jag inte orkat bry mig tillräckligt för att spela klart det, Dragon age origins med expansion har jag dock spelat igenom minst 15 gånger...

1
Skriv svar