Battlefield 1 flyter markant bättre på PS4 Pro

Robot
Battlefield 1 flyter markant bättre på PS4 Pro
Medlem
Battlefield 1 flyter markant bättre på PS4 Pro

Klart det ger en fördel, if you wanna go Pro you need PS4 Pro

Medlem
Skrivet av Keima:

Klart det ger en fördel, if you wanna go Pro you need PS4 Pro

inte i alla spel, The last of us funkar sämre för PS4 Pro

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Keima:

Klart det ger en fördel, if you wanna go Pro you need PS4 Pro

inte i alla spel, The last of us funkar sämre för PS4 Pro

På vilket sätt då? Har inte lirat The last of us på original PS4, men det flyter på jäkligt bra i 60fps-läget

Medlem

Men hur kan detta vara en policy från sony? Finns ju andra spel som har redan flera olika lägen där man kan välja mellan högre upplösning eller bättre FPS, båda dessa lägen är bättre än vad du kan få på en vanlig PS4. Spelet som jag kommer på såhär på rak arm är Ni-oh.

Medlem
Skrivet av jerryheed:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Keima:

Klart det ger en fördel, if you wanna go Pro you need PS4 Pro

inte i alla spel, The last of us funkar sämre för PS4 Pro

På vilket sätt då? Har inte lirat The last of us på original PS4, men det flyter på jäkligt bra i 60fps-läget

https://www.youtube.com/watch?v=a58dH2OzgB0

Flyter på sämre med PS4 Pro än PS4 i 1080p...... LOL. Dock så är det downsamplat

Medlem

Varnars ju att ps4 pro smälter av värme utveckling och brinner upp. Känns som Samsung syndrom

Medlem

Min tre år gamla PC håller 120+ FPS på ultra.

Medlem
Skrivet av Keima:

Klart det ger en fördel, if you wanna go Pro you need PS4 Pro

Eller en billig skitdator...

(pratar om multiplayer prestanda runt 6:40)
...som dessutom fortfarande verkar prestera ungefär lika bra vad PS4 Pro klarar av.

Kommer nog vara vanligt på de flesta CPU krävande spel som ska köras i 60fps, cpu:n i ps4 pro är fortfarande väldigt dålig och kommer bli en rejäl falskhals i många fall. Stabil 30fps i uppskalad 4k kommer nog bli enklare att uppnå i flera spel, än 1080p i stabil 60fps.

So much for Pro

Medlem

The last of us kördes i 1800p upplösning på PRO när dom jämförde.

Skrivet av jerryheed:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Keima:

Klart det ger en fördel, if you wanna go Pro you need PS4 Pro

inte i alla spel, The last of us funkar sämre för PS4 Pro

På vilket sätt då? Har inte lirat The last of us på original PS4, men det flyter på jäkligt bra i 60fps-läget

Inaktiv

Ser inga problem med det, alla på PC kör knappast med samma FPS heller.

Medlem

Jaha, och när blev detta ett problem?


signatur

autograph

Medlem

Sonys policy säger att båda versionerna inte får skilja sig när det gäller multiplayer. Så om t.ex vanilla PS4 går i 30fps och PS4 Pro går i 60fps bryter det mot reglerna, men eftersom båda versionerna eftersträvar 60fps är allt i sin ordning.

Medlem

"Jobbar på att lösa problemet"? Ska de lägga in artificiella prestandadrop i PS4 Pro?

Medlem

Hoppas verkligen inte dom löser "problemet" genom att sänka prestandan på ps4-pro.. Räcker med att dom gör det för äldre titlar utan ps4-pro stöd.

Medlem

Förstår inte hur Sony kan se detta FPS ökande som en " fördel för andra spelare "
Ja, no shit. Så har det varit på PC sidan hela tiden, där klagar väl inte folk på när man dödas av en spelare som har 120fps kontra den andras kanske 50?
Då får man helt enkelt UPPGRADERA sig, som i detta läge även gäller Playstation vad jag kan tycka.

Vill man ha mer kräm, köp en PRO eller stanna på 30-40fps.
Jäkla bullshart det Sony säger, sitter själv på en Pro modell, men när jag lirade på vanliga PS4 så klagade jag då fasen inte på folk som lirade på sin Pro.

Absurt detta nu

Medlem

Glorifieringen av Playstation fortsätter, lustigt att ni inte nämner hur dåligt flera spel flyter på ps4 pro,jämnfört med ps4, andra sidor nämner det, men ni råkar glömma att nämna det ?

1
Skriv svar