Steam Controller fyller 1 år – får massor av nya funktioner

Robot
Steam Controller fyller 1 år – får massor av nya funktioner

Valve har inte gett upp hoppet för sin gamepad.


Medlem
Steam Controller fyller 1 år – får massor av nya funktioner

Hate to say it Valve, men i soffan spelar man tvspel... inte tvpc.Och att göra en dosa utan analoga spakar tar bort feelingen.

Medlem

Apropå Steam Machine la Webhallen ner det projektet ?

Medlem

SteamOS floppar (om det nu har det) för att det är linux och det går knappt att spela spel där...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag kör en hel del spel via min steamlink, från min windowspc som fungerar utmärkt. Där emot är det rätt många kontroll-spel inte tyvärr inte fungerar så bra med steam controller.

Medlem

Jag tycker steam controller funkar utmärkt så länge spelet tål kombination av input från gamepad och mus, dvs joystick för movement men mus trackpad plus gyro för camera/aim.
Snart klar med Doom med endast steam controller.
Gyrons precisions gör hela grejen, vilket är väldigt synd att det inte är standard på ps4 när Splatoon visat hur överlägset det är.

Medlem
Skrivet av novafaen:

Jag kör en hel del spel via min steamlink, från min windowspc som fungerar utmärkt. Där emot är det rätt många kontroll-spel inte tyvärr inte fungerar så bra med steam controller.

Låter bra att Link fungerar som den ska, la just en order på en sådan då den har 60% rabatt på rean. ^^ Men jag tog inte kontrollen, tänkte nog köra tangentbord och mus även i TV-soffan.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hate to say it Valve, men i soffan spelar man tvspel... inte tvpc.Och att göra en dosa utan analoga spakar tar bort feelingen.

Nä, i soffan lirar man gamepad-spel på sin PC, det vill säga såna spel som inte är bäst att lira med mus och tangentbord.

Medlem

Jag har precis köpt en Steam Link på rean, kommer dock använda min Xbox One-gamepad.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

SteamOS floppar (om det nu har det) för att det är linux och det går knappt att spela spel där...

Vad snackar du om? Har du ens testat att spela spel i linux? Jag spelar mycket och 90% av tiden gör jag det i linux. Av dom 2000 linux spel som finns till linux på steam finns dom flesta som jag spelar just nu. Spelar mest på Ubuntu, som jag optimerat för spel, prestandan är riktigt bra, har även testat steamOS och det funkar riktigt bra för spel oxå, med bra prestanda på SteamOS 2 brewmaster, det känns verkligen som att spela på en konsoll. Men utan ordentliga multimedia funktioner ser jag inte hur dom ska kunna konkurera mot konsoller.

Medlem

Har med plockat upp en Steam Link, någon som har erfarenhet av flertalet DS3/4:or kopplade trådlöst?

Medlem

Saknar FZ's fredagspanel!

Medlem

Steam controllern är fett najz jao

Medlem

aså, det går bra att lira PC från soffan, men det behövs trots kontroller ett trådlös tangentbord. men steam kontrollern.... kanske om man inte är van vid kontroller alls? jag är så van vid 2 analoga spakar, det går inte utan för min del.

Medlem

Har både controllern, som jag använder mycket på min PC och Steam Link som jag inte använder sådär jättemycket ska erkännas.

Controllern är den bästa jag någonsin använt, xbox & PS inkluderat, men tar lite tid att vänja sig vid. Möjligheten att anpassa den är helt enkelt suverän och den är grymt skön och exakt. Tyvärr fungerar den rent praktiskt bara med steam-spel. Grafik-mod till Elite Dangerous så är den f'ed direkt. Hade gärna sett att de fixade lite mer sådana småproblem. Men som sagt, det stora problemet är nog att det känns fel och ovant till en början och folk är så jädrans snabba med att avfärda "nyheter". Den är väl helt enkelt för finsmakarna och inget för mundanes.

Även Steam Link är grymt bra för priset och funktionen. Streamar verkligen problemfritt för mig. Visst hade det varit trevligt om det fanns stöd för högre upplösning. Den ska inte blandas ihop med SteamOS även om det finns en koppling givetvis, eftersom du streamar windows-PC-spel problemfritt, medan SteamOS mer var tänkt som Linux-PC för spelande. Siffrorna för spelande på Steam link vet jag inte ens om man kan få fram? Hur försäljningen har gått är väl också tämligen okänt?

Medlem

...och håller med tidigare skribent: Saknar PLEX och Spotify bland annat för att Steam OS/Link ska kunna konkurrera med min PS4:a. Sure, man har chromecast, apparna direkt i TV:n osv, men... ändå...

Medlem

vilken negativ jävla artikel. både steam controllern och steam link är grymma. dom verkar sälja som fan på steam med bara att kolla in topplistan,

Medlem
Skrivet av Quiz:

vilken negativ jävla artikel. både steam controllern och steam link är grymma. dom verkar sälja som fan på steam med bara att kolla in topplistan,

http://gamingbolt.com/steam-machines-a-flop-have-sold-under-5...

Kommer nog aldrig bli lika framgångsrik som Wii U. Ligger nog där med Ouya och Virtual Boy. Med lite tur kanske den når upp till Mega-CD status...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av Quiz:

vilken negativ jävla artikel. både steam controllern och steam link är grymma. dom verkar sälja som fan på steam med bara att kolla in topplistan,

tycker oxå artikeln är negativ. o flera spydiga kommentarer. Som jag förstått det så har inte ens Valve sattit igång försäljningen officiellt ens. så hur kan den ha floppat? har varit i kontakt med återförsäljare oxå. där de sagt att de ska ta in Steam kontrollern så fort de kan. vilket ännu inte hänt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hate to say it Valve, men i soffan spelar man tvspel... inte tvpc.Och att göra en dosa utan analoga spakar tar bort feelingen.

Vad spelar det för roll vilken plattform det är? Det är spelen som räknas, inte vad de spelas på. Men, men.. vill man ha 30fps och cinematiska upplevelser så.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Quiz:

vilken negativ jävla artikel. både steam controllern och steam link är grymma. dom verkar sälja som fan på steam med bara att kolla in topplistan,

http://gamingbolt.com/steam-machines-a-flop-have-sold-under-5...

Kommer nog aldrig bli lika framgångsrik som Wii U. Ligger nog där med Ouya och Virtual Boy. Med lite tur kanske den når upp till Mega-CD status...

Nu är ju inte Controllern och Steam Link samma sak som Steam Machine alls ju.

Medlem
Skrivet av Quiz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Quiz:

vilken negativ jävla artikel. både steam controllern och steam link är grymma. dom verkar sälja som fan på steam med bara att kolla in topplistan,

http://gamingbolt.com/steam-machines-a-flop-have-sold-under-5...

Kommer nog aldrig bli lika framgångsrik som Wii U. Ligger nog där med Ouya och Virtual Boy. Med lite tur kanske den når upp till Mega-CD status...

Nu är ju inte Controllern och Steam Link samma sak som Steam Machine alls ju.

Nej men man räknar med alla sålda steam controller som kommer upp i 500k efter 7 månader. Om trenden fortsätter kommer den upp i Mega-CD om 4-5år och upp i PS4 klass om 40-50år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker att Valve gör ett grymt jobb för vardags-rums-underhållningen. Streama ifrån sin kraftfullare stationära PC och Steam Controller fungerar prima. Kul att se att den blir bättre.

Det enda jag saknar med Steam Controller är att man inte kan skriva med den på sin desktop (som man kan i Steams Big Picture), hade gjort min vardagsrums-upplevelse helt komplett istället för att byta till tangentbordet för det.

emj
Medlem

Steam link fungerar utmärkt på tvärs över hela Stockholm, vi får max 3 ms latency... Intressant att kunna LAN:a igen.

Jag hade inte höga förväntningar på SteamOS, som konsoll, speciellt eftersom det inte hade några exklusiva titlar, men det fungerar mycket bra för mig och skönt att kunna lägga extra pengar på bra hårdvara istället för på ett OS som man aldrig använder.

(EDIT: tog bort humble brag, bra nätverk behövdes iaf, samtidigt som jag har en kompis som sitter och kör Elite streamat till sin Android platta över mobiltnätverk, fungerar utmärkt. Så latenecy är inte allt)

1
Skriv svar