Får vi se Marvel vs Capcom 4 i helgen?

Robot
Medlem
Får vi se Marvel vs Capcom 4 i helgen?

Vet inte hur folk kommer ställa sig till ifall vi förlorar X-men i 4:an men om serien säljer väldigt bra kanske Disney gräver i sina fickor och släpper det som DLC.

Halva grejen med MvC är ju Dr.Doom och Magneto Sen Phoenix hypen i MvC 3 var alltid fantastisk i turneringar.

Men längtar oavsett!!

Medlem

Dr.Doom är inte nödvändigtvis knuten till X-men så vitt jag vet men det vore tråkigt om dom saknas iaf...

Medlem

Vad jag förstår det som så har Marvel rättigheterna till att använda X-men i spel men väljer att inte göra det för att dom inte vill boosta karaktärernas popularitet. Samma sak med Fantastic Four.
Allt tack vare att Fox inte kan spela snällt med Marvel.

Det innebär att det kommer bli en jävla massa MCEU karaktärer och Inhumans (fuck inhumans). Totalt ointressant.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Vad jag förstår det som så har Marvel rättigheterna till att använda X-men i spel men väljer att inte göra det för att dom inte vill boosta karaktärernas popularitet. Samma sak med Fantastic Four.
Allt tack vare att Fox inte kan spela snällt med Marvel.

Det innebär att det kommer bli en jävla massa MCEU karaktärer och Inhumans (fuck inhumans). Totalt ointressant.

Min personliga teori är att den som tipsade om det här genomförde medveten desinformation för att man ska inte kunna spåra personen som spred ryktet (ifall denna läcka är sann att MvC4 kommer avtäckas).

Det är för att Marvel Heroes finns (som jag ifrågasätter äktheten av hela ryktet), och där är alla hjältar med utan några konstigheter. Visst MvC4 kanske skulle bli mycket populärare än MH och därför skulle företaget få kalla tanden men Marvel Ultimate Alliance släpptes ju nyligen med karaktärer som Thor t.e.x.

1
Skriv svar