Så här fungerar Mass Effect: Andromedas multiplayer

Robot
Releasehästryttare
Så här fungerar Mass Effect: Andromedas multiplayer

Hoppas de tagit det våg baserade coop modet från 3an och slängt in det här med

Medlem

Tycker det hade varit bättre om spel som har fokus i singelplayer istället lägger allt fokus där istället för att lägga tid på multiplayer, kan ju lägga till 20-30 timmar mer gameplay eller göra singelplayer mer finslipat istället

Inaktiv
Skrivet av Morti:

Tycker det hade varit bättre om spel som har fokus i singelplayer istället lägger allt fokus där istället för att lägga tid på multiplayer, kan ju lägga till 20-30 timmar mer gameplay eller göra singelplayer mer finslipat istället

Håller med fullständigt. Tyvärr är (vad jag vet) majoriteten av spelare mer intresserade av multiplayer nu för tiden.

Medlem

Härligt med P2W multiplayer

Medlem

Mindre folk som jobbar med att göra singleplayer mer awesome med andra ord.

Medlem

Det kan inte bara vara jag som är helt ointresserad av nån halvdassig multiplayer i Mass Effect.

Medlem

Jag håller med vad föregående personer har sagt men om det är något som ME3s MP så tvekar jag på att en avsevärd mängd resurser läggs på MP då majoriteten av alla saker kommer från SP. Alla fiender och vissa av nivåerna i MP kom direkt från SP så det enda de egentligen lade till var klasser (modeller med olika abilities och kanske några animationer) och ett leveling system.
Jag tror även att Bioware har tillräckligt med resurser för att kunna göra det SP de vill göra, det som påverkar mest är nog hur mycket press utvecklarna får av utgivarna vilket i detta fall är EA så att...eh... förvänta er inte för mycket.

Geeks Gaming

Skippat multiplayern och slängt in mer singleplayer med coop

Medlem

Håller också med övriga här.
ME har alltid handlat om sjysst story/singleplayer campagin. Inte något halvdant MP crap.

Medlem

Mass Effect 3 hade riktigt bra multiplayer i mitt tycke. Spenderade många timmar där med kompisar och tack vare alla klasserna man kunde vara, samt de massivt antal upplåsningar som fanns, så blev det aldrig riktigt tråkigt. Co-op multiplayer när den var som bäst. Får hoppas Andromeda tar det som funkade bra i ME3 och gör sin egen tvist på det. Riktigt spännande detta.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Jag håller med vad föregående personer har sagt men om det är något som ME3s MP så tvekar jag på att en avsevärd mängd resurser läggs på MP då majoriteten av alla saker kommer från SP. Alla fiender och vissa av nivåerna i MP kom direkt från SP så det enda de egentligen lade till var klasser (modeller med olika abilities och kanske några animationer) och ett leveling system.
Jag tror även att Bioware har tillräckligt med resurser för att kunna göra det SP de vill göra, det som påverkar mest är nog hur mycket press utvecklarna får av utgivarna vilket i detta fall är EA så att...eh... förvänta er inte för mycket.

EA är både utvecklare och utgivare, Bioware är bara ett av deras varumärken numera.

Gnällkuk
Skrivet av Morti:

Tycker det hade varit bättre om spel som har fokus i singelplayer istället lägger allt fokus där istället för att lägga tid på multiplayer, kan ju lägga till 20-30 timmar mer gameplay eller göra singelplayer mer finslipat istället

Finns väl inget som säger att de skiter i SP och nu satsar stenhårt på MP? Att lägga till 20-30h om det inte är extremt simpla fetch quests är nästan som att göra två spel.

Folk som aldrig spelat ME och generellt enbart spelar spel i MP med kompisar kanske avstår att köpa spelet. Alla är inte 30-40 bast och man vill nog försöka tilltala en så bred grupp som möjligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ase
Medlem

att köpa prylar & vapen för riktiga pengar nu känner man att det är ett riktigt EA spel.!

Bioware vart tog ni vägen det bidde inte så bra direkt efter uppköp. Det finns väl inte så många kvar i av dom ursprungliga från bioware studion längre, så är väl mest ,som någon skrev i kommentarerna EA äger namnet.
Annars var Mass effect ett trevligt spel mest för storyn spelmekaniken sög (pga konsollanpassningen) stelt otympligt men ska ju gå att spela på konsoller också (argghh var känslan men man körde igenom det.( trots bristerna) bara för att få storyn.
Är bara att hoppas att dom fokuserat på storyn denna gång också & inte lagt för mycket lull lull på Multiplayer & Anpassning till olika plattformar.

Medlem

Geekade ME3 MP nästan för mycket. Human Adept to OP. Är glad att dem lägger till en MP del i spelet och frågan är, är det ens samma team som bygger MPn som det är SPn? Har för mig att treans MP gjordes av ett eget team.

Aja w/e jag är iallafall glad över att dem lägger till en MP del.

Medlem
Skrivet av Morti:

Tycker det hade varit bättre om spel som har fokus i singelplayer istället lägger allt fokus där istället för att lägga tid på multiplayer, kan ju lägga till 20-30 timmar mer gameplay eller göra singelplayer mer finslipat istället

Nja, asså missförstå mig rätt. Singelplayer spel kan vara himla bra men multiplayer ger spel mer underhållning imo. Asså det har ett helt annat värde per krona när man inte lägger spelet på hyllan efter man spelat igenom det.

Medlem

Huga, ju mer de berättar desto sämre låter det. Bioware är inte vad de varit. Nåja, man behöver ju inte köpa det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Att spelare tvingades in i multiplayern är en lögn. Man kunde antingen göra en jädra massa sidogrejer, köra igenom infiltrator (tror jag det hette) på mobilen eller köra ops på en websida.

Medlem

hade inget imot det multiplayer som fanns, dock mer focus på singleplayer delen för min del hade varit mer i min smak.

1
Skriv svar